Categories: Hírek

Harmadik sztráda is épülhet Erdély felé

Tizenegy gyorsforgalmi út a határokig

 

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az M3 autópályától az országhatárig tartó M49 autóút és Szatmárnémetiig vezető folytatásához kéri az Országgyűlés egyetértését. Az előkészítés alatt álló fejlesztéssel már a harmadik gyorsforgalmi kapcsolat épülhet ki a szomszédos ország irányába –jelentette be szerdán a minisztérium.

Az első négysávos összeköttetés az M43 átadása, 2015 óta járható Szegedtől Makó érintésével Arad és Temesvár felé. Tavaly óta használhatják az autósok teljes hosszban az M35 és M4 Debrecen, Berettyóújfalu utáni szakaszait, amelyek Nagyvárad irányába teremtettek magas színvonalú kapcsolatot – emlékeztet a minisztériumi anyag.

A magyar és a román kormány képviselői a kétoldalú gazdasági vegyesbizottság legutóbbi ülésén, idén áprilisban írtak alá megállapodást a Mátészalka-Csenger és Óvári-Szatmárnémeti közötti gyorsforgalmi út létesítéséről. Az innovációs tárca Parlament elé most benyújtott javaslata a dokumentum törvényben való kihirdetését kezdeményezi. A megállapodás a fejlesztések összehangolt megvalósításáról szóló szándék megerősítése mellett a határmetszéspontot is rögzíti. Az új útkapcsolat Csenger térségében, a Szamostól délre keresztezheti az országhatárt.

Románia schengeni csatlakozásáig a nemzetközi forgalom egy Magyarország területén kialakítandó határátkelőhelyen haladhat majd. Az összesen 43 kilométeres M49 fejlesztésének előkészítése két ütemben zajlik. Az M3 autópályától Porcsalmáig tartó szakasz kivitelezési közbeszerzése a nyáron megkezdődhet. Eredményes eljárás és forrásbiztosítás esetén a munkálatok befejezését 2025-re tervezik. Az országhatárig tartó folytatás terveinek elkészítésére a közeljövőben köthetik meg a szerződést. A kiviteli tervek leszállítása egy éven belül várható.

2025-re tizenegy határállomásig juthatunk majd el gyorsforgalmi utakon. Jelenleg is zajlik például az M6 befejező szakaszának és az M30 Miskolc utáni folytatásának építése.

Az ITM hozzátette: a magyar-román közlekedési kapcsolatok nemcsak közúton fejlődnek. Előkészületben van a Budapest-Kolozsvár-Bukarest gyorsvasúti kapcsolat megvalósíthatósági tanulmánya. A szakértők a Debrecen és Nagyvárad közötti tram-train fejlesztés lehetőségét is vizsgálják. 2020 végén indult kivitelezési közbeszerzés a Békéscsaba és Lőkösháza közötti vasúti vonalszakasz felújítására. A beruházásban a Budapestet a román határral összekötő korridor utolsó egyvágányú szakaszát korszerűsítik, kétvágányosra bővítik – olvasható a közleményben,

Forrás: ITM

OldA

Recent Posts

Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők

Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…

59 perc ago

Félelmetes jelentések születnek, már a parlament is a taxiskáoszról beszél

Felduzzadt a taxispiac a pandémia óta, miközben egyre több a szakmailag és jogilag is megkérdőjelezhető…

1 nap ago

Metál Zoltán: Számos olyan taxis jelent meg a piacon, akiknek nemhogy jogosítványa, általános iskolai végzettsége sincs

Dermesztő képet festett a taxis piac jelenlegi helyzetéről Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke…

1 nap ago

Sokakat hidegzuhanyként érhet, jönnek az új autópályadíjak

Jövőre autósok százezrei spórolhatnak az autópálya-használaton: egyes vármegyékben féláron vagy még olcsóbban váltható éves matrica,…

1 nap ago

Újabb közúti razziát jelentett be a rendőrség, most ezt fogják nézni

A hétfőn induló egyhetes akcióban ezúttal mindenféle járműveket ellenőriznek majd. A ROADPOL Operational Group (Európai…

1 nap ago

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

2 nap ago