Categories: Hírek

Nagy bajban a taxisok

Vannak akik „illegális útra” léptek

 

A járványügyi korlátozások múlt heti enyhítését a taxisok még nem érezték meg. Nem számottevő a fuvarszámok emelkedése sem – mondta el a növekedés.hu-nak Metál Zoltán az Országos Taxis Szövetség elnöke.

Az elhúzódó járvány-helyzet miatt a taxisok egyre nehezebb helyzetbe kerülnek. Akiknek nincsenek tartalékaik azok közül jópáran bedobták a törülközőt az utóbbi hónapokban és abbahagyták a fuvarozást. Van olyan, aki most már például építkezéseknél dolgozik kétkezi munkásként.

 Némi segítő jobbot nyújt a szakmának, hogy a taxisok a fogyasztási cikkek és az élelmiszerek szállítását is vállalhatják.

A SPAR épp múlt hónapban jelentette be, hogy idén is élni fognak a taxis kiszállítás lehetőségeivel. De az ágazat akkora gödörbe került, hogy a legtöbb sofőrnek mindez csekély vigasz. Hallani arról is, hogy néhány személyszállító illegális útra tért: a telefonszámukat közvetlenül megadják egy-egy kuncsaftnak és megkérik őket, hogy ha újra kell nekik egy taxi a központ megkerülésével közvetlenül őket keressék. Cserébe a hatósági árnál olcsóbban vállalják el a fuvarokat. Mindez talán mondani se kell: durván szembemegy az előírásokkal.

 A szórakozóhelyek nyitására várnak.

A múlt héten kis mértékben lazultak a járványügyi szabályok. A kijárási korlátozások például 8 óráról este 10-ig lettek kitolva. A szolgáltatók – így például a fodrászok – újra fogadhatnak vendégeket. Ám a változásokból sem a taxisok sem a fuvarközvetítők nem profitálnak.

Sajnos nem érezhető és nem számottevő a fuvarszámok emelkedése – mondta el a növekedés.hu-nak Metál Zoltán az Országos Taxis Szövetség elnöke, aki hozzátette: az első hullám szinte sokkolta a piac szereplőit hisz a fuvarszervezők elvesztették a megrendelőik több mint felét és rajtuk keresztül a taxisok is egyre kilátástalanabb helyzetbe kerültek.  Kezdetben a nagyobb cégek átmenetileg csökkentették a tagdíjakat és próbálták a költségeiket is optimalizálni, de mára már tartalékaik elfogytak.

A kép illusztráció

Mivel több mint egy éve húzódik a vészhelyzet, ezért egyre nehezebb a vállalkozások életben tartása. Amíg 2019 decemberében több mint 7 ezer engedéllyel rendelkező taxi volt a fővárosban, mára jóval 5 ezer alatt van ez a szám.

Tavaly március óta 50-60 százalékkal csökkent a fuvarszám és ezzel párhuzamosan a bevétel is – főként a korlátozási intézkedések miatt –  amit pontosan kimutatnak a hivatalos statisztikai adatok is.

Akkor lehet számítani és bízni a fuvarszámok emelkedésében, amikor majd elkezdenek kinyitni az éttermek, a mozik, a sport és turisztikai központok valamint azok a szórakozóhelyek, ahol kulturált formában ismét találkozhatnak az emberek egymással.

A taxisok helyzetét nehezíti, hogy jó pár sofőr fokozottan ki van téve a koronavírus-fertőzés veszélyeinek. Ahogy arról a SONLINE beszámolt, Kaposváron többen is a taxival vitették ki magukat a mentőállomásra . Erről írtunk már. ( itt )

De az is előfordult, hogy karanténba rendelt emberek a taxival ejtettek sort egy-egy bevásárlásra.

 Forrás: növekedés.hu

OldB

Recent Posts

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

1 óra ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

1 nap ago

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

2 nap ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

3 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

3 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

3 nap ago