Categories: Hírek

Drága az elektromos autó

77 százalékkal csökkenthető a CO2 kibocsátás

 

Egy felmérésben megkérdezettek 77 százaléka az elektromos autók előnyének első helyen a minimális környezetszennyezést jelölte meg. 87 százalékuk a gépkocsik magas ára miatt nem tud átülni villanyautóba, miközben 52 százalékuk jelenleg is használ hagyományos üzemanyaggal működő gépjárművet – olvasható az elemzésben.

 

A Jövő Mobilitása Szövetség kutatásában 704 fő vett részt, akiket az elektromos járművekről kérdeztek. A válaszadók 69%-a már vezetett elektromos járművet és a villanyautózással kapcsolatos élményeiket az 5-ös skálán 4,6-ra értékelték. A válaszadók 41%-ának a következő autója biztosan elektromos lesz, 30%-a reméli, hogy az lesz és csupán 15%, aki még bizonytalan.

Az elektromos járműveket vezetési élmény szempontjából 70% kiemelten jónak, 23% jónak minősítették. Előnyeik közül a megkérdezettek 77%-a kiemelte, hogy helyben nem növeli a légszennyezettséget, 73%-a a csendesebb és rezgésmentes üzemmódot említette meg, míg 71%-uk az alacsony üzemeltetési költségeket sorolták a legfőbb előnyök közé, de a válaszadók közel 70%-a a megújuló/zöld energiával tölthető, és az otthoni töltés lehetőségét is kiemelte.

Munkába járáshoz 11%-ban elektromos robogót, 14%-ban elektromos biciklit és 81%-ban elektromos autót vásárolnának a kutatásban résztvevők. Kiderült az is, hogy a vásárlások visszatartó tényezője a kitöltők 60%-ánál az, hogy nincs módja a munkahelyén tölteni elektromos meghajtású gépjárművét, 87%-uknál pedig az autók magas vételára.

A kutatásban résztvevők 52%-a hagyományos üzemanyaggal működő autóval közlekedik, elektromossal 38%, gyalog 21%, tömegközlekedéssel 17%, nem elektromos biciklivel vagy rollerrel 15%.

Mindezek mellett a 2020. évi elektromos töltőhálózati adatokat is elemezték. Kiderült, hogy 41 millió kilométer megtételére elegendő áramot vételezett a hazai töltőhálózaton a 12 597 villanyautó-tulajdonos

Az elektromos járművekkel 77%-kal csökkenthető a CO2 kibocsátás, így összesen 5,1 millió tonna CO2 kibocsátás csökkenést sikerült elérni a nyilvános töltőhálózaton vételezett töltéseknek köszönhetően. Kiemelték, hogy az otthon töltött villanyautók nagy része napenergiával kerül feltöltésre, így az elektromos járművek használatával a fenntarthatóság és a környezet védelme biztosítható.

Forrás: Jövő Mobilitása Szövetség

OldA

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

14 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

14 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago