Categories: Hírek

Drága az elektromos autó

77 százalékkal csökkenthető a CO2 kibocsátás

 

Egy felmérésben megkérdezettek 77 százaléka az elektromos autók előnyének első helyen a minimális környezetszennyezést jelölte meg. 87 százalékuk a gépkocsik magas ára miatt nem tud átülni villanyautóba, miközben 52 százalékuk jelenleg is használ hagyományos üzemanyaggal működő gépjárművet – olvasható az elemzésben.

 

A Jövő Mobilitása Szövetség kutatásában 704 fő vett részt, akiket az elektromos járművekről kérdeztek. A válaszadók 69%-a már vezetett elektromos járművet és a villanyautózással kapcsolatos élményeiket az 5-ös skálán 4,6-ra értékelték. A válaszadók 41%-ának a következő autója biztosan elektromos lesz, 30%-a reméli, hogy az lesz és csupán 15%, aki még bizonytalan.

Az elektromos járműveket vezetési élmény szempontjából 70% kiemelten jónak, 23% jónak minősítették. Előnyeik közül a megkérdezettek 77%-a kiemelte, hogy helyben nem növeli a légszennyezettséget, 73%-a a csendesebb és rezgésmentes üzemmódot említette meg, míg 71%-uk az alacsony üzemeltetési költségeket sorolták a legfőbb előnyök közé, de a válaszadók közel 70%-a a megújuló/zöld energiával tölthető, és az otthoni töltés lehetőségét is kiemelte.

Munkába járáshoz 11%-ban elektromos robogót, 14%-ban elektromos biciklit és 81%-ban elektromos autót vásárolnának a kutatásban résztvevők. Kiderült az is, hogy a vásárlások visszatartó tényezője a kitöltők 60%-ánál az, hogy nincs módja a munkahelyén tölteni elektromos meghajtású gépjárművét, 87%-uknál pedig az autók magas vételára.

A kutatásban résztvevők 52%-a hagyományos üzemanyaggal működő autóval közlekedik, elektromossal 38%, gyalog 21%, tömegközlekedéssel 17%, nem elektromos biciklivel vagy rollerrel 15%.

Mindezek mellett a 2020. évi elektromos töltőhálózati adatokat is elemezték. Kiderült, hogy 41 millió kilométer megtételére elegendő áramot vételezett a hazai töltőhálózaton a 12 597 villanyautó-tulajdonos

Az elektromos járművekkel 77%-kal csökkenthető a CO2 kibocsátás, így összesen 5,1 millió tonna CO2 kibocsátás csökkenést sikerült elérni a nyilvános töltőhálózaton vételezett töltéseknek köszönhetően. Kiemelték, hogy az otthon töltött villanyautók nagy része napenergiával kerül feltöltésre, így az elektromos járművek használatával a fenntarthatóság és a környezet védelme biztosítható.

Forrás: Jövő Mobilitása Szövetség

OldA

Recent Posts

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

22 óra ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

22 óra ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

22 óra ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

2 nap ago

Elgázolt két embert egy önvezető taxi Kínában, mindkét sérült intenzív osztályra került.

Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…

2 nap ago

Kigyulladhat töltés közben az ID.4, ezért visszahívást rendelt el a Volkswagen USA

A visszahívást csak több tűzeset után rendelték el. Két sürgős visszahívási akciót hirdetett a Volkswagen…

2 nap ago