Categories: Hírek

Drága az elektromos autó

77 százalékkal csökkenthető a CO2 kibocsátás

 

Egy felmérésben megkérdezettek 77 százaléka az elektromos autók előnyének első helyen a minimális környezetszennyezést jelölte meg. 87 százalékuk a gépkocsik magas ára miatt nem tud átülni villanyautóba, miközben 52 százalékuk jelenleg is használ hagyományos üzemanyaggal működő gépjárművet – olvasható az elemzésben.

 

A Jövő Mobilitása Szövetség kutatásában 704 fő vett részt, akiket az elektromos járművekről kérdeztek. A válaszadók 69%-a már vezetett elektromos járművet és a villanyautózással kapcsolatos élményeiket az 5-ös skálán 4,6-ra értékelték. A válaszadók 41%-ának a következő autója biztosan elektromos lesz, 30%-a reméli, hogy az lesz és csupán 15%, aki még bizonytalan.

Az elektromos járműveket vezetési élmény szempontjából 70% kiemelten jónak, 23% jónak minősítették. Előnyeik közül a megkérdezettek 77%-a kiemelte, hogy helyben nem növeli a légszennyezettséget, 73%-a a csendesebb és rezgésmentes üzemmódot említette meg, míg 71%-uk az alacsony üzemeltetési költségeket sorolták a legfőbb előnyök közé, de a válaszadók közel 70%-a a megújuló/zöld energiával tölthető, és az otthoni töltés lehetőségét is kiemelte.

Munkába járáshoz 11%-ban elektromos robogót, 14%-ban elektromos biciklit és 81%-ban elektromos autót vásárolnának a kutatásban résztvevők. Kiderült az is, hogy a vásárlások visszatartó tényezője a kitöltők 60%-ánál az, hogy nincs módja a munkahelyén tölteni elektromos meghajtású gépjárművét, 87%-uknál pedig az autók magas vételára.

A kutatásban résztvevők 52%-a hagyományos üzemanyaggal működő autóval közlekedik, elektromossal 38%, gyalog 21%, tömegközlekedéssel 17%, nem elektromos biciklivel vagy rollerrel 15%.

Mindezek mellett a 2020. évi elektromos töltőhálózati adatokat is elemezték. Kiderült, hogy 41 millió kilométer megtételére elegendő áramot vételezett a hazai töltőhálózaton a 12 597 villanyautó-tulajdonos

Az elektromos járművekkel 77%-kal csökkenthető a CO2 kibocsátás, így összesen 5,1 millió tonna CO2 kibocsátás csökkenést sikerült elérni a nyilvános töltőhálózaton vételezett töltéseknek köszönhetően. Kiemelték, hogy az otthon töltött villanyautók nagy része napenergiával kerül feltöltésre, így az elektromos járművek használatával a fenntarthatóság és a környezet védelme biztosítható.

Forrás: Jövő Mobilitása Szövetség

OldA

Recent Posts

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

2 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

2 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

3 nap ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

3 nap ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

3 nap ago

Visszamenőleges ellenőrzések – Célkeresztben a 2020-2021-es évek

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal alapesetben 5 évre visszamenőleg végezhet ellenőrzéseket az adózóknál. Jelenleg a nemzetközi…

4 nap ago