A jövő generációi számára felépítendő jobb világ érdekében a Ford komoly üvegházhatású gázkibocsátási célokat tűzött ki 2021-es Egyesített Fenntarthatósági és Pénzügyi Jelentésében. Olyan mérföldkövek ezek, amelyek révén a vállalat 2050-re karbonsemlegessé válhat.
A Ford 2035-ig jelentősen csökkenti abszolút üvegházhatású gázkibocsátását: 76 százalékkal a globális tevékenységeiből eredő emissziót és globálisan 50 százalékkal az új autók kilométerenkénti kibocsátását.
Az emissziócsökkentés fontos eszköze az elektromos hajtásláncok fejlesztése. A Ford európai stratégiája szerint 2030-ra minden, Európában forgalmazott személyautójához elérhető lesz a tisztán elektromos hajtás. A haszongépjárművek kínálatában már 2024-re minden modellhez választható lesz nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtás.
Az elektromos hajtások gyors elterjesztését segíti, hogy 1 milliárd dolláros beruházással az elektromos járművek gyártására alkalmas központtá alakítják át a kölni üzemet; ez lesz a vállalat első ilyen létesítménye Európában. Ráadásul a Ford Transit Custom új modellgenerációjához már tisztán elektromos hajtáslánc is rendelhető lesz (az autót a Ford Otosan gyártja Törökországban), ami egyaránt fontos lépésnek számít a Ford elektromos stratégiájában és az európai haszongépjármű-piacon betöltött vezető szerep megerősítésében.
„Éllovasok leszünk a karbonsemlegesség elérésében, hiszen mind a vásárlók, mind a bolygó, mind pedig a Ford számára ez a legfontosabb” – mondta Bob Holycross, a Ford Motor Company környezetvédelemért, fenntarthatóságért és biztonságért felelős vezetője, majd így folytatta: „Szénkibocsátásunk kilencvennégy százaléka jelenleg járműveinkből, működésünkből és beszállítóink működéséből ered, ezért ezt a három területet kiemelt figyelemmel, ugyanakkor optimistán kezeljük.”
A Ford hatalmas befektetésekkel fejleszti elektromos járműveit, önvezető technológiáit és hálózatba kapcsolt megoldásait. A vállalat nemrégiben jelentette be, hogy a korábban tervezett összeg közel kétszeresét, legalább 22 milliárd dollárt fektet be 2026-ig globálisan az elektromos hajtásba, és a márka legnépszerűbb autóiban fokozatosan bevezeti az elektromos hajtást; jó példa erre a Mustang Mach-E SUV, ami 2020 végén jelent meg Észak-Amerikában, 2021 elején Európában, és még idén kapható lesz Kínában is.
Amellett, hogy 1 milliárd dolláros befektetéssel elektromos járművek gyártására alkalmas központtá alakítják át a kölni összeszerelő üzemet, az amerikai Dearbornban már megkezdődött az új Rouge Elektromos Jármű Központ építése, ahol a tisztán elektromos hajtású F-150 pickupot gyártják majd. A Ford azt is bejelentette februárban, hogy további 1 milliárd dollárt szán a dél-afrikai Pretoria üzem hasonló átalakítására. Ezek a beruházások további komoly lépéseket jelentenek az általános karbonlábnyom mérséklésében – olvasható e-cars.hu hírei között.
Cash/fotó: Ford Motor Company
Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…
Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…
A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…