Marketing a javából, amit ez a francia hipermarket bevállalt. Napi öt euróért Dacia Springet, hatért Renault Zoét lehet tőle bérelni, amibe a biztosítás és a karbantartás is benne foglaltatik. Aki azt gondolná, nos jó, ezt egy tucat autóval könnyű megvalósítani, azok kedvéért két szám: a Daciából ezer, a Zoéból háromezer várja bérlőit – olvasható a külföldi hírek között.
Az egyik legnagyobb francia hipermarketlánc az E.Leclerc, ajánlatai közt nem kevesebb szerepel, minthogy öt euróért, (cirka 1800 forint) napi bérletre bocsájtja a napokban megjelent Dacia Spring elektromos gépjárművét. Tehát nem valahonnan leamortizált flottát állít rendszerbe, kicsavarva belőle az utolsó csepp eurót is, hanem gyári új gépkocsikat kínál. Nem mellesleg a csomagban benne van a biztosítás és karbantartás ára is. Renault Zoé esetében ez kissé húzósabb, mert ahhoz már csak hat euróért lehet hozzájutni.
Már hallom a kisördög hangját, persze jó marketingfogás, ezt pár autóval, néhány tucatnyival meg lehet csinálni, reklámnak se rossz. Talán igaz is lehetne a magyaros közbevetés, ám a bérelhető flotta mérete nem szerény: mintegy 3000 Renault-ot és 1000 darab Daciát tartalmaz.
A Dacia Spring egyébként bérleti célokra ideális autónak tűnik. A kisméretű városi crossover 5 ajtós és 4 üléses, a jármű hossza mindössze 3,7 méter, a szélessége 1,6 méteres, és a belső tér hossza 2,4 méter. A Spring csomagtere 300 literes, és a hajtását egy 44 lóerős elektromos motor biztosítja. A Dacia elektromos autó teljes tömege 995 kilogramm – ebből hivatalosan 280 kilót nyom az akkucsomag.
A kocsi 26,8 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátora 225 kilométeres WLTP-hatótávú, azonban csak városi használat mellett a gyártó szerint ez elérheti a 295 kilométert is. 30 kW-os egyenáramú töltőről az autó nagyjából egy óra alatt nyeri vissza a teljes hatótávra elegendő erejét.
További részleteket egyelőre nem tudni a szolgáltatásról, de az biztos, hazai viszonylatban is üdvözlendő lenne egy hasonló, még ha az arányokat tekintve a franciák hétszer többen vannak. Nálunk esetleg lehetne kisebb a flotta.
Cash/fotó: autoactu.com
A sofőrök maximum 12 órát vezethetnek egyhuzamban, utána legalább 6 órára lekapcsolja őket a rendszer.…
Üres a kassza, az állami támogatásból elektromos autóra pályázó cégek mind a 30 milliárd forintra…
Márciusban minden korábbinál nagyobb ütemben bővült a zöld rendszámos autók száma Magyarországon – egyetlen hónap…
A helyi iparűzési adót most már második éve egyösszegben, május 31-ig (mivel ez a nap…
Az elmúlt 12 évben senkinek sem zárolták a taxi engedélyét olyan apróságnak tűnő probléma miatt,…
A több mint száz fő bevonásával zajló művelet központja a VII. kerületi körzeti megbízotti iroda…