Categories: Hírek

Dacia öt, Zoé hat euróért bérelhető

A francia hipermarket többezres flottát üzemeltet

 

Marketing a javából, amit ez a francia hipermarket bevállalt. Napi öt euróért Dacia Springet, hatért Renault Zoét lehet tőle bérelni, amibe a biztosítás és a karbantartás is benne foglaltatik. Aki azt gondolná, nos jó, ezt egy tucat autóval könnyű megvalósítani, azok kedvéért két szám: a Daciából ezer, a Zoéból háromezer várja bérlőit – olvasható a külföldi hírek között.

Az egyik legnagyobb francia hipermarketlánc az E.Leclerc, ajánlatai közt nem kevesebb szerepel, minthogy öt euróért, (cirka 1800 forint) napi bérletre bocsájtja a napokban megjelent Dacia Spring elektromos gépjárművét. Tehát nem valahonnan leamortizált flottát állít rendszerbe, kicsavarva belőle az utolsó csepp eurót is, hanem gyári új gépkocsikat kínál. Nem mellesleg a csomagban benne van a biztosítás és  karbantartás ára is. Renault Zoé esetében ez kissé húzósabb, mert ahhoz már csak hat euróért lehet hozzájutni.

Már hallom a kisördög hangját, persze jó marketingfogás, ezt pár autóval, néhány tucatnyival meg lehet csinálni, reklámnak se rossz. Talán igaz is lehetne a magyaros közbevetés, ám a bérelhető flotta mérete nem szerény: mintegy 3000 Renault-ot és 1000 darab Daciát tartalmaz.

A Dacia Spring egyébként bérleti célokra ideális autónak tűnik. A kisméretű városi crossover 5 ajtós és 4 üléses, a jármű hossza mindössze 3,7 méter, a szélessége 1,6 méteres, és a belső tér hossza 2,4 méter. A Spring csomagtere 300 literes, és a hajtását egy 44 lóerős elektromos motor biztosítja. A Dacia elektromos autó teljes tömege 995 kilogramm – ebből hivatalosan 280 kilót nyom az akkucsomag.

A kocsi 26,8 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátora 225 kilométeres WLTP-hatótávú, azonban csak városi használat mellett a gyártó szerint ez elérheti a 295 kilométert is. 30 kW-os egyenáramú töltőről az autó nagyjából egy óra alatt nyeri vissza a teljes hatótávra elegendő erejét.

További részleteket egyelőre nem tudni a szolgáltatásról, de az biztos, hazai viszonylatban is üdvözlendő lenne egy hasonló, még ha az arányokat tekintve a franciák hétszer többen vannak. Nálunk esetleg lehetne kisebb a flotta.

Cash/fotó: autoactu.com

OldB

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

17 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

17 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago