Categories: Hírek

Dacia öt, Zoé hat euróért bérelhető

A francia hipermarket többezres flottát üzemeltet

 

Marketing a javából, amit ez a francia hipermarket bevállalt. Napi öt euróért Dacia Springet, hatért Renault Zoét lehet tőle bérelni, amibe a biztosítás és a karbantartás is benne foglaltatik. Aki azt gondolná, nos jó, ezt egy tucat autóval könnyű megvalósítani, azok kedvéért két szám: a Daciából ezer, a Zoéból háromezer várja bérlőit – olvasható a külföldi hírek között.

Az egyik legnagyobb francia hipermarketlánc az E.Leclerc, ajánlatai közt nem kevesebb szerepel, minthogy öt euróért, (cirka 1800 forint) napi bérletre bocsájtja a napokban megjelent Dacia Spring elektromos gépjárművét. Tehát nem valahonnan leamortizált flottát állít rendszerbe, kicsavarva belőle az utolsó csepp eurót is, hanem gyári új gépkocsikat kínál. Nem mellesleg a csomagban benne van a biztosítás és  karbantartás ára is. Renault Zoé esetében ez kissé húzósabb, mert ahhoz már csak hat euróért lehet hozzájutni.

Már hallom a kisördög hangját, persze jó marketingfogás, ezt pár autóval, néhány tucatnyival meg lehet csinálni, reklámnak se rossz. Talán igaz is lehetne a magyaros közbevetés, ám a bérelhető flotta mérete nem szerény: mintegy 3000 Renault-ot és 1000 darab Daciát tartalmaz.

A Dacia Spring egyébként bérleti célokra ideális autónak tűnik. A kisméretű városi crossover 5 ajtós és 4 üléses, a jármű hossza mindössze 3,7 méter, a szélessége 1,6 méteres, és a belső tér hossza 2,4 méter. A Spring csomagtere 300 literes, és a hajtását egy 44 lóerős elektromos motor biztosítja. A Dacia elektromos autó teljes tömege 995 kilogramm – ebből hivatalosan 280 kilót nyom az akkucsomag.

A kocsi 26,8 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátora 225 kilométeres WLTP-hatótávú, azonban csak városi használat mellett a gyártó szerint ez elérheti a 295 kilométert is. 30 kW-os egyenáramú töltőről az autó nagyjából egy óra alatt nyeri vissza a teljes hatótávra elegendő erejét.

További részleteket egyelőre nem tudni a szolgáltatásról, de az biztos, hazai viszonylatban is üdvözlendő lenne egy hasonló, még ha az arányokat tekintve a franciák hétszer többen vannak. Nálunk esetleg lehetne kisebb a flotta.

Cash/fotó: autoactu.com

OldB

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

16 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

1 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

1 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

3 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

5 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

5 nap ago