Legalább másfél méteres távolságtartást javasolnak a szakemberek – az egyéb szabályok betartása mellett -, hogy a vírusfertőződésnek minél kisebb esélyt adjunk. Aki nyitott szemmel jár a városban, az látja, hogy mennyire tartják be az emberek az előírást – gyakorlatilag semennyire. Pedig az utcán még van is hely távolságot tartani.
Zárt helyeken már nem annyira sikerül érvényt szerezni ennek a szociális távolságtartásnak. Hiába az újabb ötlet, hogy egy üzletben csak egy ember tartózkodhat tíz négyzetméterenként, mert ahhoz, hogy ennek értelme legyen, a vevőknek egyenletesen kellene elhelyezkedniük, mondjuk egy élelmiszerboltban. De persze nem így lesz. Hanem a pékáruknál, húspultnál, zöldséges részlegnél fognak csoportosulni. Végül pedig majd a pénztáraknál lihegnek egymás nyakába…
A tömegközlekedésben, a menetrend szerinti buszoknál ismét előírták a tavaly bevezetett szabályt: az első ajtón nem lehet felszállni, sőt az első üléseket sem szabad használni a gépkocsivezető egészségének megóvása érdekében. A ma forgalomban lévő buszoknál már a sofőr egy légtérben van az utasokkal. Ez a távolságtartás legalább egy kissé csökkenti az esélyt a megfertőződésre.
Na és most térjünk át arra a közlekedési eszközre, aminél semmiféle minimális távolság nem tartható.
Igen, a taxi az.
Még ha a taxi vezetőjétől legtávolabb foglal helyet az utas, mondjuk a jobb hátsó ülésen, akkor is maximum 1,20-1,30 méter a távolság. Arról már nem is beszélve, hogyha hárman-négyen lihegik tele a kocsit.
Tavaly tavasszal, amikor helyzet még korántsem volt ilyen súlyos, néhány taxis kolléga házilag barkácsolt megoldásokkal kísérletezett. Talán sokan emlékeznek a folpack fóliával elválasztott első ülésekre. Nincs róla hírünk, hogy mennyire vált be…
De mégis, mit lehetne javasolni ebben a súlyosan veszélyeztetett szakmában? A taxis nem dolgozhat „home office”-ben! A maszk használata most már talán egyértelmű követelmény az utasoknak, és természetesen a gépkocsi vezetőjének is. Ebben a kora tavaszi időben néha megoldható, hogy klíma helyett az ablakot nyissuk le kissé. Cserélődjön a levegő! Fertőtlenítsünk rendszeresen. Ne csak az utasoldali ajtókat, hanem a saját magunk által összefogdosott szerelvényeket is, mint a kormány, a sebváltó, a pénztárgép és a POS terminál. A droszton állva szellőztessünk. A belső takarítást a szokásosnál gondosabban végezzük.
Ám sajnos, ha minden szabályt a legszigorúbban betartunk, akkor is legfeljebb csökkenteni tudjuk a fertőzés lehetőségét, megakadályozni nem. Nekünk nincsenek statisztikáink arról, hány kollégánk fertőződött meg, és mennyit vesztettünk el végleg. Pedig mindenki tudna sok-sok nevet felsorolni, akikről hallotta, hogy belehaltak a járványba. A taxisok sajnos nem kerülnek be a különösen védendő, és soron kívüli oltásra jogosultak közé, pedig tevékenységükre nagy szükség van. Így nekünk nem marad más, mint magunkra vigyázni, ahogy lehet…
-oli- Fotó: Index
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…