Categories: Hírek

Több mint ötmilliárdot költ Németország villamos töltőkre

70 ezer elektromos kút lenne az optimális

 Németország 2024-ig 5,5 milliárd eurót fordít a töltő-infrastruktúra fejlesztésére. A torlódás elkerülése érdekében 70 ezer töltőpontra lenne szükség, amiből hétezer nagyteljesítményűnek kell, hogy legyen. Ezt Merkel kancellár szóvivője az után jelentette be, hogy a német politikus a helyi autóipar vezetőivel tárgyalt.

A szóvivő szerint az autóipari vezetők ezzel párhuzamosan megerősítették, hogy készek teljesíteni az Európai Bizottság által kitűzött klímavédelmi célkitűzéseket, ami 2030-ra a jelenlegi szintnél is 37,5%-kal alacsonyabb átlagos szén-dioxid-kibocsátást jelent a forgalomba helyezett új autók részéről.

Arról egyelőre nem esett szó, hogy a két bejelentés között milyen összefüggés van, de logikus lenne, ha az autógyártók a megfelelő töltőhálózat meglétéhez kötötték volna a klímacélok elérését, hiszen ez elsősorban a tisztán elektromos autók arányának növelésével érhető el. Ezek nagy mennyiségű eladása viszont elképzelhetetlen a töltőhálózat fejlesztése nélkül.

A német energiaszolgáltatók szövetségének tavalyi adatai szerint Németországban közel 28 ezer villanyautó-töltőpont üzemelt. Ahhoz viszont, hogy az elektromos járművek tömeges elterjedése ne okozzon torlódásokat a töltőknél, a szervezet becslése szerint legalább 70 ezer töltőpontra lenne szükség, amelyek közül legalább 7000-nek kellene nagy teljesítményű gyorstöltőnek lennie. Ez pedig úgy is elég távoli célnak tűnik, hogy már felmerült, hogy kötelezővé tegyék a 14 ezer német benzinkút számára a villanyautótöltő-üzemeltetést.

Mindez Németországban.

Ehhez képest idehaza a tervezett – értelemszerűen nagyságrenddel kisebb – elektromos töltőpont-hálózat kiépítése is akadozik, ami nem használ a kisebb hatótávolságú villanyautók kereskedelmének. Mint látható, minden a lobbin és a politikai szándékon múlik.

Cash/fotó: Facebook

 

OldB

Recent Posts

Szabad út a troliknak a Wesselényi és a Nefelejcs utcákban is

Folytatódik a trolik útvonalának felszabadítása Erzsébetvárosban. Miközben a Dohány utcában közeleg a kivitelezés befejeződése, a…

10 óra ago

Könnyen rémálommá válhat a nyaralás Horvátországban

Mélyen zsebbe kell nyúlniuk a közlekedési szabályokat megsértőknek. Az Adriai-tenger magyarok sokaságának kedvelt pihenőhelye, ám…

10 óra ago

Érdemes várni a tankolással, jelentősen csökken a benzin és a gázolaj ára

A brent olaj hordónkénti árának csökkenése miatt keddtől a benzin bruttó 7, a gázolaj ára…

1 nap ago

Németország megtört, átadja a gyárait Kínának: a Volkswagen az első áldozat, ezek a kínai autók gördülhetnek ki a német gyárakból

Nagyon közel a megállapodás. A kínai autók minden eddiginél látványosabb jelét adhatják, hogy átveszik az…

1 nap ago

Újabb dolog, amiért hamarosan többet fizetnek az autósok

2025. június 1-től módosulnak a nappali várakozási díjak és a nappali bérlet ára az őrzött…

1 nap ago

„Se tűz, se robbanás” akkumulátorszabvány lép életbe Kínában, a CATL már teljesítette is

2026 júliusától új akkumulátorszabvány lép életbe Kínában. Hőelszabadulás (thermal runaway) esetén az új egységeknek meg…

1 nap ago