Categories: Hírek

Több mint ötmilliárdot költ Németország villamos töltőkre

70 ezer elektromos kút lenne az optimális

 Németország 2024-ig 5,5 milliárd eurót fordít a töltő-infrastruktúra fejlesztésére. A torlódás elkerülése érdekében 70 ezer töltőpontra lenne szükség, amiből hétezer nagyteljesítményűnek kell, hogy legyen. Ezt Merkel kancellár szóvivője az után jelentette be, hogy a német politikus a helyi autóipar vezetőivel tárgyalt.

A szóvivő szerint az autóipari vezetők ezzel párhuzamosan megerősítették, hogy készek teljesíteni az Európai Bizottság által kitűzött klímavédelmi célkitűzéseket, ami 2030-ra a jelenlegi szintnél is 37,5%-kal alacsonyabb átlagos szén-dioxid-kibocsátást jelent a forgalomba helyezett új autók részéről.

Arról egyelőre nem esett szó, hogy a két bejelentés között milyen összefüggés van, de logikus lenne, ha az autógyártók a megfelelő töltőhálózat meglétéhez kötötték volna a klímacélok elérését, hiszen ez elsősorban a tisztán elektromos autók arányának növelésével érhető el. Ezek nagy mennyiségű eladása viszont elképzelhetetlen a töltőhálózat fejlesztése nélkül.

A német energiaszolgáltatók szövetségének tavalyi adatai szerint Németországban közel 28 ezer villanyautó-töltőpont üzemelt. Ahhoz viszont, hogy az elektromos járművek tömeges elterjedése ne okozzon torlódásokat a töltőknél, a szervezet becslése szerint legalább 70 ezer töltőpontra lenne szükség, amelyek közül legalább 7000-nek kellene nagy teljesítményű gyorstöltőnek lennie. Ez pedig úgy is elég távoli célnak tűnik, hogy már felmerült, hogy kötelezővé tegyék a 14 ezer német benzinkút számára a villanyautótöltő-üzemeltetést.

Mindez Németországban.

Ehhez képest idehaza a tervezett – értelemszerűen nagyságrenddel kisebb – elektromos töltőpont-hálózat kiépítése is akadozik, ami nem használ a kisebb hatótávolságú villanyautók kereskedelmének. Mint látható, minden a lobbin és a politikai szándékon múlik.

Cash/fotó: Facebook

 

OldB

Recent Posts

5000 forint és hétfőig kötelező volt befizetni: a NAV is keményen rászállhat arra, aki elfelejtette

Március 31-én lejárt a kötelező kamarai hozzájárulás befizetésének határideje, amely évente 5000 forintot jelent a…

3 nap ago

Újabb budapesti utcákban vált fizetőssé a parkolás: ezt kell tudni

Április 2-től újabb parkolási övezet vált fizetőssé, ahol reggel 8 órától este 6 óráig kell…

3 nap ago

Leáldozott a papírnyugtáknak: júliustól munkába állhat a NAV új rendszere

Megjelent a Magyar Közlönyben az e-pénztárgépek forgalmazásáról, üzemeltetéséről, valamint az e-pénztárgépek és az e-nyugta kiállításának…

4 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt 2025. április 6-ig megváltozik a forgalmi rend. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…

5 nap ago

Tegnaptól érvényes: több mint 200 ezer vállalkozást érint!

Hatályba lépett az e-pénztárgépekről szóló rendelet. Keddtől hatályos az e-pénztárgépekről szóló rendelet, amely jelentősen átalakíthatja a…

5 nap ago

Kamarai díj fizetési határidőn túl

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának minden vállalkozó, vállalkozás köteles éves regisztrációs díjat fizetni. A díj…

5 nap ago