Categories: Hírek

Több mint ötmilliárdot költ Németország villamos töltőkre

70 ezer elektromos kút lenne az optimális

 Németország 2024-ig 5,5 milliárd eurót fordít a töltő-infrastruktúra fejlesztésére. A torlódás elkerülése érdekében 70 ezer töltőpontra lenne szükség, amiből hétezer nagyteljesítményűnek kell, hogy legyen. Ezt Merkel kancellár szóvivője az után jelentette be, hogy a német politikus a helyi autóipar vezetőivel tárgyalt.

A szóvivő szerint az autóipari vezetők ezzel párhuzamosan megerősítették, hogy készek teljesíteni az Európai Bizottság által kitűzött klímavédelmi célkitűzéseket, ami 2030-ra a jelenlegi szintnél is 37,5%-kal alacsonyabb átlagos szén-dioxid-kibocsátást jelent a forgalomba helyezett új autók részéről.

Arról egyelőre nem esett szó, hogy a két bejelentés között milyen összefüggés van, de logikus lenne, ha az autógyártók a megfelelő töltőhálózat meglétéhez kötötték volna a klímacélok elérését, hiszen ez elsősorban a tisztán elektromos autók arányának növelésével érhető el. Ezek nagy mennyiségű eladása viszont elképzelhetetlen a töltőhálózat fejlesztése nélkül.

A német energiaszolgáltatók szövetségének tavalyi adatai szerint Németországban közel 28 ezer villanyautó-töltőpont üzemelt. Ahhoz viszont, hogy az elektromos járművek tömeges elterjedése ne okozzon torlódásokat a töltőknél, a szervezet becslése szerint legalább 70 ezer töltőpontra lenne szükség, amelyek közül legalább 7000-nek kellene nagy teljesítményű gyorstöltőnek lennie. Ez pedig úgy is elég távoli célnak tűnik, hogy már felmerült, hogy kötelezővé tegyék a 14 ezer német benzinkút számára a villanyautótöltő-üzemeltetést.

Mindez Németországban.

Ehhez képest idehaza a tervezett – értelemszerűen nagyságrenddel kisebb – elektromos töltőpont-hálózat kiépítése is akadozik, ami nem használ a kisebb hatótávolságú villanyautók kereskedelmének. Mint látható, minden a lobbin és a politikai szándékon múlik.

Cash/fotó: Facebook

 

OldB

Recent Posts

Szombattól a Szent István körúton folytatódik a nagykörúti villamosvonalak felújítása

Folytatódik a nagykörúti villamosvonal modernizálása: a korábbi terveknek megfelelően idén nyáron a Szent István körúti,…

20 óra ago

Tudja, milyen járművet vezethet személyautós jogsival? Ugyanis nem mindegy, mikor szerezte

Nem árulunk el újat azzal, hogy aki B osztályú vezetői engedélyt, azaz a köznyelvben B…

20 óra ago

Durván felment az ilyen használt kocsik ára: aranyat érhet most egy ilyen a garázsban

Komoly döntés előtt állnak azok, akik új autó vásárlását fontolgatják, de a használt piacról is…

20 óra ago

Kanell István 1958.06.13-2025.05.28

Tisztelt Kollégáim! Ez úton tudhatom veletek, hogy Kanell István kollégánk, hosszan tartó betegséget követően, május…

20 óra ago

Már egy éve utazhatnak sokan a hatósági árnál olcsóbban az Uberrel, de a cég azt mondja, minden törvényt betartanak

Egy éve, 2024 júniusában, nyolc év szünet után hatalmas akciókkal tért vissza az Uber Budapestre. Előbb ingyenes…

2 nap ago

Felismerhetetlen autókat kezdett használni a rendőrség

Néhány információt elárult az ORFK arról az egyelőre 17 darab autóról, amelyek közül szinte mindnek…

3 nap ago