Az 50-es vonalán jár a tesztjármű
A BKV immár 20 éve üzemelteti Budapesten a közismert Hannoveri, azaz a TW villamosokat. Most ebből a kedvelt típusból egy olyan jármű kezdte meg hétfő déltől a próbaüzemét, amelyen az utasok kényelmét és az üzemeltetés gazdaságosabbá tételét szolgáló számos korszerűsítést hajtottak végre a fejlesztők – olvasható a BKV közleményében.
Az egyik legnagyobb beavatkozást az utastéri és a – külön vezérelhető – vezetőtéri klíma beépítése jelentette. A visszapillantó tükrök helyett a CAF-hoz hasonló – a járműfedélzetet is figyelő – kamerás rendszert építettek be. A járművezetők védelme érdekében a vezetőfülkéket teljesen zárttá változtatták, ez a kialakítás a jelenlegi pandémiás helyzetben különösen fontos.
Jó szolgálatot tesznek majd a klímaszezonon kívüli időszakban a szellőztetést lehetővé tevő, kihajolás elleni védelemmel ellátott nagyméretű, eltolható, sötétített ablakok. A jármű külső-, illetve belső világítását korszerű és takarékos LED-es rendszerűre cserélték, a teljes utastéri arculat pedig a CAF, és a korszerűsítésen áteső Tátra és KCsV villamosokéval megegyező dizájnt kapott.
A projekt egyik leglátványosabb elemeként a lenyíló lépcsőket fix-kivitelűre, ezzel együtt az ajtókat pedig új, de a régivel harmonizáló típusúra cserélték.
Korábban számos hibaforrás oka és panasz előidézője volt a lenyíló, érzékelőkkel ellátott lépcsőrendszer. Az új szerkezetnek köszönhetően ezek a problémák gyakorlatilag megszűnnek, a fel- és leszállás is rövidebb lesz, mivel az ajtók bezáródását követően a jármű azonnal indítható, nem kell a lépcsők felzáródását is megvárni.
Az átalakított 1624-es pályaszámú TW villamos terveink szerint a mai napon, 2021. március 29-én, hétfőn, a déli órákban kezdte meg próbaüzemét az 50-es villamos vonalán. E próbaüzem tapasztalatainak összegzése után születhet majd döntés további járművek átalakításáról – derül ki a közleményből.
Forrás: BKV
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…