Categories: Hírek

Megkezdte próbaüzemét a felújított Hannoveri villamos

Az 50-es vonalán jár a tesztjármű

A BKV immár 20 éve üzemelteti Budapesten a közismert Hannoveri, azaz a TW villamosokat. Most ebből a kedvelt típusból egy olyan jármű kezdte meg hétfő déltől a próbaüzemét, amelyen az utasok kényelmét és az üzemeltetés gazdaságosabbá tételét szolgáló számos korszerűsítést hajtottak végre a fejlesztők – olvasható a BKV közleményében.

Az egyik legnagyobb beavatkozást az utastéri  és  a – külön vezérelhető – vezetőtéri klíma beépítése jelentette. A visszapillantó tükrök helyett a CAF-hoz hasonló – a járműfedélzetet is figyelő –  kamerás rendszert építettek be. A járművezetők védelme érdekében a vezetőfülkéket teljesen zárttá változtatták, ez a kialakítás a jelenlegi pandémiás helyzetben különösen fontos.
Jó szolgálatot tesznek majd a klímaszezonon kívüli időszakban a szellőztetést lehetővé tevő, kihajolás elleni védelemmel ellátott nagyméretű, eltolható, sötétített ablakok. A jármű külső-, illetve belső világítását korszerű és takarékos LED-es rendszerűre cserélték, a teljes utastéri arculat pedig a CAF, és a korszerűsítésen áteső Tátra és KCsV villamosokéval megegyező dizájnt kapott.

A projekt egyik leglátványosabb elemeként a lenyíló lépcsőket fix-kivitelűre, ezzel együtt az ajtókat pedig új, de a régivel harmonizáló típusúra cserélték.

Korábban számos hibaforrás oka és panasz előidézője volt a lenyíló, érzékelőkkel ellátott lépcsőrendszer. Az új szerkezetnek köszönhetően ezek a problémák gyakorlatilag megszűnnek, a fel- és leszállás is rövidebb lesz, mivel az ajtók bezáródását követően a jármű azonnal indítható, nem kell a lépcsők felzáródását is megvárni.

Az átalakított 1624-es pályaszámú TW villamos terveink szerint a mai napon, 2021. március 29-én, hétfőn, a déli órákban kezdte meg próbaüzemét az 50-es villamos vonalán. E próbaüzem tapasztalatainak összegzése után születhet majd döntés további járművek átalakításáról – derül ki a közleményből.

Forrás: BKV

OldB

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

18 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

18 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago