Categories: Hírek

Két vasúti hálózatbővítésre pályázik Magyarország

2,8 milliárd forint a tét

Két nemzetközi jelentőségű vasúti hálózatbővítés előkészítésének folytatásához pályázik 2,8 milliárd forint támogatásra az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból Magyarország – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). Emellett április 6-án kezdődik az a 20 milliárd forintos felújítás, mely a Vecsés-Üllő-Monor, valamint a Budapest-Cegléd-Szolnok pályaszakaszt érinti.

A közlemény szerint a támogatást a Budapest-Varsó nagysebességű vasút magyarországi szakasza és a Kelenföld és a Nyugati pályaudvar között tervezett új vasúti összeköttetés környezetvédelmi munkarészeire fordítanák.

A közép-európai fővárosokat környezetkímélő módon összekapcsoló nagysebességű vasúti kapcsolat létrehozásáról már készül a megvalósíthatósági tanulmány. A létrejövő infrastruktúra kényelmes, gyors, egyéb közlekedési módokkal versenyképes összeköttetést teremthet Budapest, Pozsony, Prága és Varsó között, bekapcsolná a térséget a nyugat-európai gyorsvasúti hálózatba – írták.

A pályázatokat március végéig lehet benyújtani, a mintegy 290 millió eurónyi „visszahulló forrás” odaítéléséről nyáron dönthetnek az Európai Bizottság és a tagállamok képviselői – tudatta az ITM.

Április 6-án kezdődik Vecsés-Üllő-Monor között a vasúti pálya felújítása, amelyre a kormány csaknem 20 milliárd forintot biztosít, a beruházás a tervek szerint ősz végégig tart – mondta a MÁV elnök-vezérigazgatója online sajtótájékoztatón. Homolya Róbert hozzátette, ennek a pályaszakasznak az átalakításával folytatódik a legforgalmasabb, a Budapest-Cegléd-Szolnok vonal felújítása.

Közölte, Vecsés-Üllő-Monor között a felújítás részeként egyebek mellett vágányokat és váltókat cserélnek, valamint megerősítik a felsővezeték hálózatot, a munkálatok következtében ezen a szakaszon nagymértékben fog javulni a menetrendszerűség.

Kiemelte, a 20 milliárd forintos kormányzati támogatás jelentőségét mutatja, hogy a MÁV-nak a 7700 kilométeres pályahálózatának a felújítására egy évben 27 milliárd forint áll rendelkezésre; így a kormányzati támogatással idén kétszer annyi pénzt tudnak arra fordítani, hogy a vasúti pályahálózat minél jobb állapotba kerüljön, a vasút pedig minél versenyképesebb szolgáltatást tudjon nyújtani.

Homolya Róbert elmondta, április 6-án a felújítás kezdetével megváltozik a Vecsés-Üllő-Monor pályaszakaszon közlekedő vonatok menetrendje, ezért arra kérte az utasokat, hogy a vasúttársaság internetes felületén, a MÁV applikáció vagy az Elvira segítségével tájékozódjanak a változásokról.

 

Cash/Fotó: MÁV

OldA

Recent Posts

Így változnak a szabályok januártól: ezeket kell magunknál tartani a kocsiban, ha külföldön autózunk

Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…

24 óra ago

Szerdán újra tüntetnek a taxisok

Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján.  Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…

2 nap ago

Az autód évente ennyit veszít az értékéből itthon

Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…

2 nap ago

Jön a 30-as korlátozás a városokban?

De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…

3 nap ago

Alig fogyasztanak kevesebbet a konnektoros hibridek a belső égésű autóknál

Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…

3 nap ago

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

5 nap ago