A fizetési moratórium lehetőség nem kötelezettség
Egy reprezentatív felmérésből kiderült, a lakosság 41 százaléka nincs tisztában mi történik akkor, ha fizetési késedelem vagy a tartozás-felmondás esetén a fennmaradt követelés olyan céghez kerül, amely ezen kintlévőségek behajtásából él. Érdemes ezt elkerülni és a hitelezővel időben felvenni a kapcsolatot és beszélni. Információink szerint sok taxist érinthet a probléma, számukra különösen érdekesek lehetnek az alábbi információk.
A világjárvány megjelenését követően több százezer embernek jelentett segítséget a kormány által meghirdetett hiteltörlesztési és hitelfelmondási moratórium, ami jelen állapotban június 30-al lejár. Félő, hogy ezután megnő majd a késedelmes hitelfizetések, illetve a fizetésképtelenség miatt felmondott hitelek száma.
A Forecast Marketingkutató Kft. a felnőtt magyar lakosság körében 500 fős, reprezentatív felmérést végzett, amelyből kiderül: a válaszadók 41 százaléka nincs tisztában azzal, hogy a fizetési késedelem vagy a felmondott tartozás esetén fennmaradt követelés a legtöbb esetben valamelyik követeléskezelő céghez kerül, amely gondoskodik annak behajtásáról.
A megkérdezettek 44,8 százaléka nem tudta, hogy a tartozás a végrehajtás szakaszába kerülhet, ha a követeléskezelő nem tudja elérni az írásbeli felszólításra nem reagáló adóst a további egyezkedés érdekében. A többség, 51 százalék nem volt tisztában azzal, hogy a követeléskezelők célja a megállapodás, amelynek keretében részletfizetésre, bizonyos esetekben pedig a követelt összeg egy részének elengedésére is sor kerülhet.
Szintén a válaszadók többsége, 52 százaléka nem tudta, hogy a követeléskezelővel még plusz költség nélkül lehet megegyezni, míg a végrehajtási eljárás már akár 30-40 százalékos többletköltséggel is együtt jár. A válaszadók 71 százaléka jelezte, hogy a tartozás elmaradása vagy felmondott tartozás esetén szívesen választaná az együttműködést a követeléskezelővel.
A Bankmonitor szerint ezeket érdemes megtenni:
Mindezek ismeretében érdemes felvenni a kapcsolatot a hitelezővel, s aki teheti, egyeztessen arról, ha módjában áll, miként, s hogyan törleszthet, ugyanis a moratórium egyszer véget ér és sem a tartozás összege, sem pedig a kamat nem fog csökkenni az idő múlásával. Nem biztos, hogy az átmeneti pénzügyi, anyagi kényelem, hosszútávon is megéri. Ha pedig bármely más területen látszik, hogy a vállalt kötelezettségének nem tud eleget tenni az adós, azzal se várja meg az utolsó pillanatot, keresse a hitelezőjével közösen a megoldást. Megegyezni csak arról lehet, amiről beszélnek!
Cash/fotó: Facebook
Olyan idejétmúlt vagy csak simán téves üzemanyag-mítoszokat mutatunk Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában, amelyekben nem…
Ha nem, akár 30 ezerre is megbüntethetik Németországban Németországban új szintre emelték az autópályán a…
Egyelőre nem hozott előrelépést a Berlinben tartott autóipari csúcs. A koalíciós pártok, az autóipar és…
A Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút a lakossági visszajelzések, a forgalmi adatok és…
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) és a Főtaxi Zrt. korábbi együttműködése most új tartalmakkal egészül ki,…
Futóverseny miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 10. és október 13. között Budapesten. A Budapesti…