Categories: Hírek

Felszólító levél az Európai Bizottsághoz

Mikor tiltják be a benzin- és dízelmotorokat?

Kilenc EU-s tagállam közös levélben szólította fel az Európai Bizottságot, hogy fogalmazzon meg egy egységes, konkrét dátumot az új benzin-, és dízelüzemű járművek értékesítésének betiltására az Unióban, a megfelelő irányba terelve ezzel az üvegházhatású gázok kibocsátásáért jelentős mértékben felelős közlekedési szektort a klímacélok eléréséhez.

Az egyáltalán nem meglepő, hogy a kezdeményezők között az élen található Dánia és Hollandia. Hozzájuk csatlakozott Ausztria, Belgium, Görögország, Írország, Litvánia, Luxemburg, és Málta, melyek mind azt szeretnék, ha az EU fő döntéshozó szerve határozottabban támogatná a szennyező technológia kivezetését, és ezzel párhuzamosan az elektromos meghajtás terjedését. Azt írják, hogy a jelenlegi kibocsátási normák szignifikáns erősítésre szorulnak, és a tiszta meghajtású járművek töltőinfrastruktúráját is fejleszteni szükséges.

Németország élesen bírálta a kilenc ország javaslatát, természetesen ismét saját autóiparát féltve, mely továbbra is a belsőégésű motoros járművek értékesítésére támaszkodik, így egy korai tiltás áthúzná a nagy hagyományos autógyártók jövedelmező üzletét – olvasható a hírügynökségi jelentésben.

Az Európai Bizottság idén nyáron újabb szigorításokat fog megfogalmazni az új autók CO2-kibocsátására vonatkozóan, és bár a hagyományos meghajtású személyautók és kishaszon-járművek értékesítésének betiltására még nem szabott meg dátumot, néhány tagállam már kitűzött magának erre vonatkozó célt, jellemzően 2030 és 2040 között. Emellett számos autógyártó is – például a Volvo és a Ford– bejelentette, hogy hamarosan végleg felhagy a hagyományos autók árusításával a kontinensen, ráadásul az autópiac jelenlegi tendenciáinak fényében az sem kizárt, hogy az átállás 10 éven belül magától is végbemegy.

Felszólító levél nélkül is szigorodnak a szabályok, a kötelező károsanyag kibocsájthatóság értékei, és mint a dinoszauruszok úgy fognak kihalni a benzin- és dízelüzemű motorok. Arra azonban kíváncsi leszek, mennyi időbe telik a korszerűtlen járművek szanálása a közlekedésből?

Cash/fotó: Facebook

 

OldA

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

20 óra ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

20 óra ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago