A UPS rendelt is tízezret
A brit Arrival a Hyundai Csoporttal közös fejlesztésben hozta létre az egyszerűen csak Van névre keresztelt elektromos furgonját. A kooperáció olyannyira jól sikerült, hogy a UPS máris rendelt tízezer darabot a villanyautóból.
A bemutatott kisteherautó koncepciója a vázlathoz képest teljesen letisztult, belülről kifelé tervezték, annak jegyében, hogy a rakteret a lehető legnagyobb mértékben maximalizálni tudják. Hivatásos futárokkal egyeztetve rájöttek, hogy számos más sarkalatos pontja is van egy ilyen járműnek, amely sokat nyom a latba a használhatóság terén, ezért volt szükség az újra tervezésre. A módosításoknak köszönhetően többféle méretben (négyfajta hossz, és három fajta magasság) és akkukapacitással is elkészülhet majd a Van, tovább növelve az ügyfelek számára kínált praktikusságot. Mérettől függően a teherbírás akár 1975 kg, a rakodótér kapacitása pedig 14 köbméter is lehet, azaz jelentősen alacsonyabb teljes tulajdonlási költség mellett semmiben sem marad el a hagyományos meghajtású kisteherautóktól – olvasható a villanyautosok.hu oldalán.
Az akkumulátor kapacitása a műszaki dokumentáció szerint 67 és 133 kWh között mozog (ezzel szemben a sajtóanyag 44 kWh-t említ legkisebbnek), előbbi 180, utóbbi 340 kilométeres elektromos hatótávolságot ad az autónak a WLTP szabvány szerint. A töltés teljesítménye maximálisan 120 kW DC hálózaton, és 11 kW AC-n.
A sofőrök kényelme érdekében az Arrival saját elmondása szerint igyekezett olyan szintre emelni a komfortot, amelyet jellemzően a prémium személyautók vezetői érezhetnek. A kényelmi funkciók közé tartozik a fűtött ülés, a független első és hátsó felfüggesztés, a 15,6 colos érintőkijelző, valamint a digitális e-tükrök.
Az Arrival Van az alapoktól kezdve tisztán elektromosnak épül, a fejlesztők szerint hagyományosból elektromossá alakított jármű sosem fogja elérni ugyanezt a hatékonyságot. Gyártása a tervek szerint 2022 harmadik negyedévében indul a cég úgynevezett „mikrogyáraiban”, amely egy újfajta megközelítése az autógyártásnak. Tradicionális autógyár és gyártósorok helyett a start-up gyorsan felállítható, kis területet foglaló létesítményeket hoznak létre termékeik célpiacainak szívében, amelyek a helyi közösséget szolgálják. Ehhez speciális gyártóberendezéseket fejlesztettek, amelyekhez autógyár sem szükséges, elég egy raktárat megvásárolni vagy bérelni, és rövid időn belül indulhat is a kisteherautók termelése. Az első ilyen mikrogyárak már idén megszületnek az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban.
Cash/fotó: arrival.com
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…