A UPS rendelt is tízezret
A brit Arrival a Hyundai Csoporttal közös fejlesztésben hozta létre az egyszerűen csak Van névre keresztelt elektromos furgonját. A kooperáció olyannyira jól sikerült, hogy a UPS máris rendelt tízezer darabot a villanyautóból.
A bemutatott kisteherautó koncepciója a vázlathoz képest teljesen letisztult, belülről kifelé tervezték, annak jegyében, hogy a rakteret a lehető legnagyobb mértékben maximalizálni tudják. Hivatásos futárokkal egyeztetve rájöttek, hogy számos más sarkalatos pontja is van egy ilyen járműnek, amely sokat nyom a latba a használhatóság terén, ezért volt szükség az újra tervezésre. A módosításoknak köszönhetően többféle méretben (négyfajta hossz, és három fajta magasság) és akkukapacitással is elkészülhet majd a Van, tovább növelve az ügyfelek számára kínált praktikusságot. Mérettől függően a teherbírás akár 1975 kg, a rakodótér kapacitása pedig 14 köbméter is lehet, azaz jelentősen alacsonyabb teljes tulajdonlási költség mellett semmiben sem marad el a hagyományos meghajtású kisteherautóktól – olvasható a villanyautosok.hu oldalán.
Az akkumulátor kapacitása a műszaki dokumentáció szerint 67 és 133 kWh között mozog (ezzel szemben a sajtóanyag 44 kWh-t említ legkisebbnek), előbbi 180, utóbbi 340 kilométeres elektromos hatótávolságot ad az autónak a WLTP szabvány szerint. A töltés teljesítménye maximálisan 120 kW DC hálózaton, és 11 kW AC-n.
A sofőrök kényelme érdekében az Arrival saját elmondása szerint igyekezett olyan szintre emelni a komfortot, amelyet jellemzően a prémium személyautók vezetői érezhetnek. A kényelmi funkciók közé tartozik a fűtött ülés, a független első és hátsó felfüggesztés, a 15,6 colos érintőkijelző, valamint a digitális e-tükrök.
Az Arrival Van az alapoktól kezdve tisztán elektromosnak épül, a fejlesztők szerint hagyományosból elektromossá alakított jármű sosem fogja elérni ugyanezt a hatékonyságot. Gyártása a tervek szerint 2022 harmadik negyedévében indul a cég úgynevezett „mikrogyáraiban”, amely egy újfajta megközelítése az autógyártásnak. Tradicionális autógyár és gyártósorok helyett a start-up gyorsan felállítható, kis területet foglaló létesítményeket hoznak létre termékeik célpiacainak szívében, amelyek a helyi közösséget szolgálják. Ehhez speciális gyártóberendezéseket fejlesztettek, amelyekhez autógyár sem szükséges, elég egy raktárat megvásárolni vagy bérelni, és rövid időn belül indulhat is a kisteherautók termelése. Az első ilyen mikrogyárak már idén megszületnek az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban.
Cash/fotó: arrival.com
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…