Categories: Hírek

21,4 milliárddal gazdagodott a büdzsé

Kisebb forgalom mellett arányaiban több bírság

A pandémia miatt nagyságrenddel kevesebb volt a közúti forgalom 2020-ban, mint egy évvel korábban. Mintegy 20 százalékkal kevesebb baleset történt, mint előzőekben, arányában mégis több bírságot szabtak a hatóságok. A koronavírust megelőző évben ez az összeg 23,6 milliárd volt, míg tavaly 21,4.

Az ellenőrzésre jogosult hatóságok hasonló intenzitással végzik munkájukat minden évben, függetlenül a világjárványtól. Az érthető és nyilvánvaló, hogy 2020-ban nagyságrenddel kevesebben ültek volánhoz, mint mondjuk akárcsak egy évvel korábban. Ennek pozitív hatása meg is mutatkozott a baleseti statisztikákban, hol 1956 óta nem voltak olyan kedvező adatok, mint tavaly. A közlekedésbiztonságáért felelős vezetők örültek is az eredményeknek, annak ellenére, hogy pontosan tudták, mi okozta a csökkenést.

 

Az ma már mindenki előtt ismert, hogy a rendőrség és általában a hatóságok által kiszabott bírságok nem a testülethez, hanem a Magyar Államkincstárhoz (MÁK) folynak be. Így nem öncélú pénzbeszedési akciókról van szó. Igaz ez még akkor is, ha az is nyilvánvaló, a kormányzat megfogalmazza, hovatovább a költségvetésébe tervezi a büntetésekből várhatóan befolyó összeget. Ergo annak azért év végére ott is kell lennie!

Ha a puszta számokat vesszük alapul, akkor láthatjuk, 2019-ben 687 501 alkalommal szabtak ki bírságot a rend őrei, miből 23 619 520 000 forint került a közös kasszába. 2020-ban ez a szám 618 184 redukálódott, és az összeg is módosult 21 415 600 000 forintra. Vagyis közel 10 százalékkal kevesebb, 69 317-tel kevesebb intézkedésből, 2,2 milliárddal kevesebb folyt be az állami költségvetésbe.

Végül még egy adat: 2020-ban, azaz a gyengébb évben is naponta 58 millió 512 ezer 568 forintot bírsággal gazdagodik a büdzsé. Vírusmentes évben ez 64 millió 711 ezer 013 forint.

Ma mikor ki-ki a volán mögé ül, gondoljon bele, a legtöbb bevétel a gyorshajtásból keletkezik. A fix és mozgó sebességmérők árgus szemekkel figyelik a forgalmat. Emellett most egyhetes nemzetközi akció keretében a biztonsági eszközöket – biztonsági öv, gyermekülés és bukósisak – használatát ellenőrzik. Nem is szólva a folyamatos ittas vezetés elleni portyákról vagy a határoktól, határokig tartó migránsokat kiszűrni szándékozó ellenőrzésekről. Bárki már induláskor eldöntheti, ma mennyivel járul hozzá a nemzeti költségvetéshez.

k.z.t./fotó: police.hu

 

OldA

Recent Posts

Jön a 30-as korlátozás a városokban?

De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…

20 óra ago

Alig fogyasztanak kevesebbet a konnektoros hibridek a belső égésű autóknál

Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…

20 óra ago

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

3 nap ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

4 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

5 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

5 nap ago