Categories: Hírek

21,4 milliárddal gazdagodott a büdzsé

Kisebb forgalom mellett arányaiban több bírság

A pandémia miatt nagyságrenddel kevesebb volt a közúti forgalom 2020-ban, mint egy évvel korábban. Mintegy 20 százalékkal kevesebb baleset történt, mint előzőekben, arányában mégis több bírságot szabtak a hatóságok. A koronavírust megelőző évben ez az összeg 23,6 milliárd volt, míg tavaly 21,4.

Az ellenőrzésre jogosult hatóságok hasonló intenzitással végzik munkájukat minden évben, függetlenül a világjárványtól. Az érthető és nyilvánvaló, hogy 2020-ban nagyságrenddel kevesebben ültek volánhoz, mint mondjuk akárcsak egy évvel korábban. Ennek pozitív hatása meg is mutatkozott a baleseti statisztikákban, hol 1956 óta nem voltak olyan kedvező adatok, mint tavaly. A közlekedésbiztonságáért felelős vezetők örültek is az eredményeknek, annak ellenére, hogy pontosan tudták, mi okozta a csökkenést.

 

Az ma már mindenki előtt ismert, hogy a rendőrség és általában a hatóságok által kiszabott bírságok nem a testülethez, hanem a Magyar Államkincstárhoz (MÁK) folynak be. Így nem öncélú pénzbeszedési akciókról van szó. Igaz ez még akkor is, ha az is nyilvánvaló, a kormányzat megfogalmazza, hovatovább a költségvetésébe tervezi a büntetésekből várhatóan befolyó összeget. Ergo annak azért év végére ott is kell lennie!

Ha a puszta számokat vesszük alapul, akkor láthatjuk, 2019-ben 687 501 alkalommal szabtak ki bírságot a rend őrei, miből 23 619 520 000 forint került a közös kasszába. 2020-ban ez a szám 618 184 redukálódott, és az összeg is módosult 21 415 600 000 forintra. Vagyis közel 10 százalékkal kevesebb, 69 317-tel kevesebb intézkedésből, 2,2 milliárddal kevesebb folyt be az állami költségvetésbe.

Végül még egy adat: 2020-ban, azaz a gyengébb évben is naponta 58 millió 512 ezer 568 forintot bírsággal gazdagodik a büdzsé. Vírusmentes évben ez 64 millió 711 ezer 013 forint.

Ma mikor ki-ki a volán mögé ül, gondoljon bele, a legtöbb bevétel a gyorshajtásból keletkezik. A fix és mozgó sebességmérők árgus szemekkel figyelik a forgalmat. Emellett most egyhetes nemzetközi akció keretében a biztonsági eszközöket – biztonsági öv, gyermekülés és bukósisak – használatát ellenőrzik. Nem is szólva a folyamatos ittas vezetés elleni portyákról vagy a határoktól, határokig tartó migránsokat kiszűrni szándékozó ellenőrzésekről. Bárki már induláskor eldöntheti, ma mennyivel járul hozzá a nemzeti költségvetéshez.

k.z.t./fotó: police.hu

 

OldA

Recent Posts

Sötéten látja a jövőt a BYD alelnöke, megszűnhet a kínai autógyártók jelentős része

A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…

9 óra ago

Kijelző nyomkodásért büntettek meg egy autóst

A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…

1 nap ago

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

2 nap ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

3 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

3 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

4 nap ago