Az önvezetési technológia határait feszegeti a japán gyártó
A Honda Japában mutatta be a világ első olyan járművét, amit 3-as szintű önvezetési rendszerrel vérteztek fel és megkapta az engedélyt a forgalomban való részvételre. Az Audi – saját bevallása szerint – már 2017-ben rendelkezett ezzel a szintű mesterséges intelligenciával, de kivár az éles bevetéssel – írja a Reuters.
Legend szedánjának ebből a verziójából első körben mindössze 100 modellt dobnak a japán piacra, benne a Traffic Jam Pilot rendszerrel, ami bizonyos körülmények között képes automatizált vezetésre. Ez az ötszintes önvezetési rendszer középső lépcsőfoka, az első az asszisztensrendszerekkel támogatott, a második a részben automatizált vezetés, a négyes lenne a teljesen automatizált, az ötös szint pedig a tényleges önvezetés.
A sofőr ezen önvezetési szint mellett már mással is foglalkozhat bizonyos szituációkban, például akkor, ha dugóban áll, ugyanakkor az autó előre jelzi (akár a biztonsági öv rezgésével), ha hús-vér emberhez kell átadnia az irányítást. Ha erre nem reagálunk, a jármű magától vészfékez fokozatosan, természetesen hang- és fényjelzéseket adva erről környezetünknek is.
A 3-as szintű Legend fogyasztói árát 11 millió jenben (kb. 31 millió forintban) határozták meg, a fent említett 100 modellnél többet e pillanatban nem terveznek legyártani vagy értékesíteni. 3-as önvezetési szintre amúgy az Audi szerint már saját A8-as szedánja is képes lett volna 2017-ben, csakhogy az ehhez szükséges engedélyek nélkül végül nem tudták bevezetni a technológiát.
Miután mindössze száz darab gépjárműről van szó, ebből később gyűjtői autók lehetnek, mert ez a mennyiség még saját hazájában sem számít nagyságrendnek, pláne egy olyan autógyárnál, mint a Honda. Egyelőre figyelmünket Japán felé fordíthatjuk: lássuk, mit hoz a jövő.
Cash/fotó: Honda Design
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…