Márciusban érkezik a szoftverfrissítés
A tesztelők összesen 22 hibát számoltak össze a VW ID-család autóinak rendszerében. Olyan kellemetlen apróságoktól kezdve, minthogy véletlenszerűen bekapcsol a riasztó, csak bedugott töltőkábellel megy az állófűtés, vagy, hogy véletlenszerűen lemerül a 12 voltos akku, komolyabb problémákig terjednek, mint például, hogy nem old ki a hátsó dobfék, vagy, hogy nem lehet kinyitni az ajtót.
A Volkswagen hivatalosan bejelentette: a 2.1-es szoftververzió érkezését az ID-családhoz, amely az eddigi kisebb-nagyobb problémák javítása mellett egy nagyon hasznos újdonságot is bevezet, mégpedig az OTA (Over-the-Air) frissíthetőséget. Ez azt jelenti, hogy kevesebbszer kell majd meglátogatni a szervizt a villanyautókkal, hiszen a szoftveresen orvosolható hibákat WiFi-n, vagy mobilhálózaton az autóban ülve letölthetjük és telepíthetjük.
Az év 8. naptári hetétől gyártott ID.3-asok és ID.4-esek már automatikusan a 2.1-es szoftverváltozatot kapják, akiknek viszont korábbi gyártású autó jutott, azoknak még egyszer el kell menni szervizbe a frissítés telepítéséhez.
A legelső OTA-frissítést jelenleg több mint 3000 céges autóban tesztelik, a vásárlókhoz idén nyáron érkezik meg. Ezt követően háromhavonta megjelenik egy újabb frissítés, ami nem csupán esetlegesen felmerülő hibákat javít, hanem optimalizálja a rendszer teljesítményét, és újabb funkciókkal bővíti az autók tudását. Így minden megvásárolt és átadott ID. szoftvere folyamatosan azon a szinten maradhat a jövőben, amivel az újak megjelennek – írja a Volkswagen.
Az interneten keresztül történő szoftverfrissítés egyre gyakoribb az autóiparban, többek között a Volvo és a Polestar is a napokban küldte ki az elsőt elektromos autóira, amely a fedélzeti számítógép optimalizálása mellet a hatótávolságon, és a töltési teljesítményen is növelt – olvasható a villanyautosok.hu oldalán.
Sajnos az ID.3 tavaly őszi startjánál sem lehetett még teljes az öröm, mivel az autók szoftvere még ekkor sem volt teljesen kész. Ezért a cég egy ügyes marketinghúzással First Movers klub néven előrevette azokat a vásárlókat, akik hajlandók voltak így is átvenni a kocsikat. A problémák az ID.4-et is érintették, amelyből néhány különösen fontos európai piacon történt pár ezer darabos kiszállítás még tavaly év végén, de az igazi nagy gyártási ütemmel a vállalat meg akarta várni a javított szoftvert. Jelenleg egyébként, a Nextmove információi szerint állnak az ID. sorozat egyes példányainak kiszállításai, mivel több autóban nem működik az Apple Carplay szolgáltatás.
Most, mint sokszor, ismét a német Nextmove villanyautó-kölcsönző és tesztelő brigád tudta meg elsőnek, hogy március elején megérkezik a 2.1-es szoftververzió, amitől több probléma javítását is várják. A tesztelők összesen 22 hibát számoltak össze az autók rendszerében, de német fórumozók is vezetnek egy listát.
Remélhetőleg a mostani frissítés mindent megold, és most már megbízhatóan működik majd a platform szoftvere, ezzel zöld utat engedve a testvérmodellek gyártásának is. Üröm az örömben, hogy még mindig nem működik a VW vezeték nélküli frissítési szolgáltatása, ezért a nagyjából 60 ezer eddig eladott ID.3-at és 4-et mind be kell majd vinni a szervizbe, és ott kell hagyni a kocsit egy napra. A VW – legalábbis Németországban – 2 napra csereautót biztosít.
Cash/fotó: Google
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…