Categories: Hírek

Szerviz nélkül is javulhat az autó

Márciusban érkezik a szoftverfrissítés

A tesztelők összesen 22 hibát számoltak össze a VW ID-család autóinak rendszerében. Olyan kellemetlen apróságoktól kezdve, minthogy véletlenszerűen bekapcsol a riasztó, csak bedugott töltőkábellel megy az állófűtés, vagy, hogy véletlenszerűen lemerül a 12 voltos akku, komolyabb problémákig terjednek, mint például, hogy nem old ki a hátsó dobfék, vagy, hogy nem lehet kinyitni az ajtót.

A Volkswagen hivatalosan bejelentette: a 2.1-es szoftververzió érkezését az ID-családhoz, amely az eddigi kisebb-nagyobb problémák javítása mellett egy nagyon hasznos újdonságot is bevezet, mégpedig az OTA (Over-the-Air) frissíthetőséget. Ez azt jelenti, hogy kevesebbszer kell majd meglátogatni a szervizt a villanyautókkal, hiszen a szoftveresen orvosolható hibákat WiFi-n, vagy mobilhálózaton az autóban ülve letölthetjük és telepíthetjük.

Az év 8. naptári hetétől gyártott ID.3-asok és ID.4-esek már automatikusan a 2.1-es szoftverváltozatot kapják, akiknek viszont korábbi gyártású autó jutott, azoknak még egyszer el kell menni szervizbe a frissítés telepítéséhez.

A legelső OTA-frissítést jelenleg több mint 3000 céges autóban tesztelik, a vásárlókhoz idén nyáron érkezik meg. Ezt követően háromhavonta megjelenik egy újabb frissítés, ami nem csupán esetlegesen felmerülő hibákat javít, hanem optimalizálja a rendszer teljesítményét, és újabb funkciókkal bővíti az autók tudását. Így minden megvásárolt és átadott ID. szoftvere folyamatosan azon a szinten maradhat a jövőben, amivel az újak megjelennek – írja a Volkswagen.

Az interneten keresztül történő szoftverfrissítés egyre gyakoribb az autóiparban, többek között a Volvo és a Polestar is a napokban küldte ki az elsőt elektromos autóira, amely a fedélzeti számítógép optimalizálása mellet a hatótávolságon, és a töltési teljesítményen is növelt – olvasható a villanyautosok.hu oldalán.

Sajnos az ID.3 tavaly őszi startjánál sem lehetett még teljes az öröm, mivel az autók szoftvere még ekkor sem volt teljesen kész. Ezért a cég egy ügyes marketinghúzással First Movers klub néven előrevette azokat a vásárlókat, akik hajlandók voltak így is átvenni a kocsikat. A problémák az ID.4-et is érintették, amelyből néhány különösen fontos európai piacon történt pár ezer darabos kiszállítás még tavaly év végén, de az igazi nagy gyártási ütemmel a vállalat meg akarta várni a javított szoftvert. Jelenleg egyébként, a Nextmove információi szerint állnak az ID. sorozat egyes példányainak kiszállításai, mivel több autóban nem működik az Apple Carplay szolgáltatás.

Most, mint sokszor, ismét a német Nextmove villanyautó-kölcsönző és tesztelő brigád tudta meg elsőnek, hogy március elején megérkezik a 2.1-es szoftververzió, amitől több probléma javítását is várják. A tesztelők összesen 22 hibát számoltak össze az autók rendszerében, de német fórumozók is vezetnek egy listát.

Remélhetőleg a mostani frissítés mindent megold, és most már megbízhatóan működik majd a platform szoftvere, ezzel zöld utat engedve a testvérmodellek gyártásának is. Üröm az örömben, hogy még mindig nem működik a VW vezeték nélküli frissítési szolgáltatása, ezért a nagyjából 60 ezer eddig eladott ID.3-at és 4-et mind be kell majd vinni a szervizbe, és ott kell hagyni a kocsit egy napra. A VW – legalábbis Németországban – 2 napra csereautót biztosít.

Cash/fotó: Google

OldB

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

21 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

2 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

2 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

3 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

5 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

5 nap ago