Categories: Hírek

Taxinak is kiváló lehet a Hyundai IONIQ 5

Vezető- és utasbarát szolgáltatásokban bővelkedik

 Ausztriában a héten bemutatkozott az Ioniq5, amely a Hyundai nagyon várt 2021-es újdonsága, az első e-GMP  (electric Global Modular Platform) padlólemezre épülő, azaz az alapoktól villanyautónak tervezett modellje, és egyben az Ioniq almárka első autója is. A gépjárművet paraméterei és szolgáltatásai is alkalmassá tehetik taxinak, kérdés, mennyibe fog kerülni?

Most, hogy Európában is elérhető távolságba került a Hyundai üdvöskéje, lássuk, milyen paraméterekkel rendelkezik:

Az Ioniq 5 méretei egy D-szegmensbe illeszkedő CUV modellnek felelnek meg. Az autó hosszúsága 4625 mm, szélessége 1890 mm, magassága pedig 1605 mm. A szokásos helyen, azaz a hátul lévő csomagtartó 531 literes. A hátsó ülések, 6:4 arányban dönthetők is, így 2 személyes konfigurációban maximum 1600 literesre növelhető a csomagtér. Az autó orrába kisebb, 57 literes (összkerekesnél 24l) csomagtér került, amely praktikus a kötelező tartozékok, töltőkábelek elkülönített tárolásához. Amennyiben még ez sem lenne elég, az autó vonóhoroggal is felszerelhető, amellyel maximum 1600 kg tömegű utánfutó vontatható.

 

Az új Ioniq 5 kétféle akkumulátor-kapacitással (58 kWh és 72,6 kWh), valamint kétféle hajtásrendszerrel lesz megvásárolható. Az egymotoros változat a hátsó kereket hajtja, az összkerekes verzió pedig két villanymotort tartalmaz. Mindkét változat végsebessége 185 km/h.

A csúcsváltozat teljesítménye a nagyobb akkuval 225 kW, forgatónyomatéka 605 Nm, a 0-100 km/h sprint ideje csupán 5,2 másodperc. A hátsó kerék hajtású változat hatótávolsága a nagyobb, 72,6 kWh-s akkuval 470-480 km a WLTP mérési ciklus szerint. A kisebb, 58 kWh-s akkuval az összkerekes változat teljesítménye 171 kW, a nyomaték változatlanul 605 Nm, a 100-ra gyorsulása 6,1 másodpercre növekszik. A hátsó kerekes, nagy akkus verzió 160 kW teljesítménnyel és 350 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik, 7,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra. A kisebb akkus hátul hajtó Ioniq 5 teljesítménye 125 kW, nyomatéka szintén 350 Nm. Ez a modell 8,5 másodperc alatt éri el a 100-as tempót.

Németországban a kisebb (58 kWh) akkumulátorral szerelt, hátsókerék-hajtású változat induló ára 41.900 euró lesz. A forgalmazás a kiválasztott piacokon egy „Project 45” névre keresztelt, jól felszerelt, nagy akkus, összkerekes változattal indul, melynek német ára 59.550 euró.

Bár a magyar forgalmi adó lényegesen magasabb, mint a német, mégis úgy gondoljuk, hogy van remény arra, hogy az alapmodell Magyarországon ne kerüljön többe 15 millió forintnál, így – az állami támogatás változatlan formában történő újraindulása esetén – a magyar taxisok kedvenc autója lehet az Ioniq5, melynek tágas utas-, és csomagterét az utasaik is bizonyára megkedvelik majd.

Ausztriában nyáron átvehető autó a legerősebb 225 kW (306 Le) teljesítményű kétmotoros, négykerék-meghajtású változat lesz. Ez a változat a nagyobb hatótáv érdekében 19″ méretű kerekekkel érkezik. Az első vásárlók 9 külső, és kétféle belső színből választhatnak.

A hatékony fűtés érdekében hőszivattyús rendszert is tartalmaz az autó, az eleve nagyon tágas belső térérzetét panoráma napfénytető javítja, amelybe 205 W teljesítményre képes napelemet is integráltak. A gyártó ígérete szerint ezzel átlagosan napi 5,5 km extra hatótávot nyerhetünk.

Nem marad ki az osztrák csomagból a max. 3,6 kW teljesítményre alkalmas V2L képesség, azaz külső elektromos berendezéseket is üzemeltethetünk az autó hátsó ülései alatt található konnektorról, vagy – akár kikapcsolt állapotban – a Type 2 töltőnyíláshoz csatlakoztatható adapterről, és a fontos információkat a szélvédőre vetítő HUD is a csomag része.

Az autó maximális AC töltési teljesítményéről egyelőre nem nincs információ, de az alapcsomagban található egy 7,5 méter hosszú 3 x 32A-re méretezett Type 2 töltőkábel, ami arra utal, hogy az autó háromfázisú töltést tud fogadni, azaz legalább 11 kW teljesítményre lehet számítani. Állítólag 5 perc gyorstöltéssel 100 kilométernyi plusz hatótávolság letölthető.

A biztonságot fokozza a LED fényszóró, melynek távolsági fénye is LED technikát alkalmaz, és a hátsó világítás, valamint a nappali menetfény is LED. A tolatókamerához első-hátsó tolatóradar és parkolássegéd is jár. A 360 fokos kamera is segíti a környező akadályok észlelését. A felszereltség-listán elektromosan behajtható, fűthető, beállítható külső visszapillantó tükrök is szerepelnek, a külső tükröket helyettesítő kamerarendszer nem lesz az osztrák First Edition csomag része. A vezetés biztonságát adaptív tempomat mellett számos asszisztens (vészfék, sávkövető és sávelhagyásra figyelmeztető, sebességhatároló, városi utcákon a kanyarodást-segítő, holttér figyelő) támogatja.

Az utasok kényelmét kétzónás légkondicionáló, komfort első ülések növelik. Ülésfűtés a hátul ülőknek is jár. A kulcs nélküli rendszer mellett Bluelink távvezérlő mobil alkalmazás is megkönnyíti az autó használatát.

Ausztriában a First Edition modell ára 57.590 euró a Misztikus Olivazöld színnel. Ha másik színt szeretnénk az 350, 650, illetve 990 euróval növeli az árat, a fekete helyett a kétféle szürke árnyalatú belső viszont nem feláras. Lízing esetén 14.400 euró kezdő befizetés mellett a havidíj 455 euró.

Alaposan szemügyre véve, valóban alkalmassá válhat az új Hyundai modell taxinak. Továbbra is az a kérdés, mennyiért kerülhet a piacra, milyen plusz kedvezményeket lehet érvényesíteni nem csupán az állami támogatás szintjén, hanem a forgalmazó kereskedői hálózatnál, importőrnél.

 

Cash/fotó: Hyundai

OldB

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

5 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

21 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

21 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago