Categories: Hírek

Alternatív hajtóanyag Porsche módra

Elektromos áram kontra szintetikus benzin

A karbonsemlegesség elérését a vezető autógyártók jelentős része az elektromos autók zéró káros-anyag kibocsátásától remélik. A hidrogénüzemű alternatíva lobbiereje egyelőre nem veszi fel a versenyt a villanyfanokéval. Ennek ellenére Porsche már tavaly bejelentette: szintetikus benzint fog előállítani, ami fölveszi a versenyt a villanyárammal.

A Porsche mesterséges benzint tervez gyártani, amelynek a előállítása során a légkör szén-dioxid-tartalmát alakítják szénhidrogénekké. E fejlesztésről beszélt nemrég újra Frank Walliser, a cég motorsportért felelős alelnöke.

A vezető szerint: a mesterséges üzemanyaggal a teljes szén-dioxid-lábnyomot nézve nem jár rosszabbul a környezet, mint az elektromos autókkal, amelyeknek a gyártása során jut a levegőbe jelentősebb mennyiségű szén-dioxid.

Walliser azt mondja: a jelenleg kapható benzinhez képest egyszerűbb anyagról van szó – 30-40 helyett 8-10 féle vegyületből áll majd össze – ami tisztább égéssel jár. Ráadásul összességében vagy 85%-kal csökkenthető általa a teljes szén-dioxid-kibocsátás egy jármű tipikus élettartama alatt, így ebből a szempontból is versenyképes lesz az elektromos autókkal.

Egy csomó kérdés persze így is nyitva marad a szintetikus üzemanyag kapcsán. Egyrészt hogy mennyire lesz egyáltalán elérhető. Korábbi becslések szerint literenként 2 dollár körül lehet az ára, ami adókkal együtt a jelenlegi benzin árának a többszörösét jelenti majd. Másrészt a helyi károsanyag-kibocsátása sem nulla egy ilyen megoldásnak, magyarul némi nitrogén-oxidot és egyéb mérget azért a levegőbe juttat a felhasználás helyén, ami az elektromos autókra egyáltalán nem jellemző – olvasható a totalcar.hu oldalán.

Több ilyen kutatás is zajlik jelenleg, jelentős tőkével – és alighanem ezzel arányos lobbierővel – a háttérben, így várható, hogy később a mesterséges üzemanyagok felhasználását külön taglaló szabályok is felbukkannak majd. Alapvetően ezektől függ majd, hogy a belső égésű motorral hajtott járművek, és a hozzájuk kapcsolódó infrastruktúra, a benzinkutak, szervizek, alkatrészgyártás, középtávon versenyképes maradhat-e az elektromos autókkal szemben, olvasható az alternatív hajtóanyagról szóló vízió.

Cash/fotó: Facebook

OldA

Recent Posts

Traffipaxok brutális tévedései: 700-zal száguldó Ford és gyorshajtó parkoló autó

Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…

1 nap ago

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

3 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

3 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

4 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

4 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

4 nap ago