Categories: Hírek

A mélygarázsból kitiltották az elektromos autókat

Különleges oltást igényelnek a jövő „erőforrásai”

Az elmúlt évben több országban is volt rá példa, hogy lítium-ionos akkumulátorral szerelt járművek leégtek. Személyautók és egy busz is meggyulladt, igaz ezek zöme a szabadban. Akadt azonban egy, amelyik parkolóházban lobbant lángra. Az oltáskor szembesültek a tűzoltók azzal a ténnyel: ezeket a járműveket normál vízzel nem, csak speciális folyadékkal szabad oltani.

Miközben az autógyártók folyamatosan jelentik be elkötelezettségüket a károsanyag-kibocsátástól mentes jövő mellett, az átállás nem megy egyik napról a másikra. A 2030-as céldátumig még közel egy évtized van hátra, addig azonban számos kérdőjelet kell kiegyenesíteni az alternatív meghajtású járművekkel kapcsolatban. Az egyik ilyen az akkumulátorokkal kapcsolatos tűzesetek kezelése. Az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség tavaly közzétett jelentése alapján a szakemberek egyelőre nem rendelkeznek a megfelelő felkészültséggel.

A német InFranken című kiadvány információi szerint a németországi Kulmbachban nem is szeretnék vállalni a kockázatot. Az egyik helyi mélygarázs vezetése ugyanis úgy döntött, kitiltja az összes elektromos és hibrid autót a létesítményből. A döntés egy öt hónapon át tartó felújítás után született meg, melyre egy járművel kapcsolatos tűzeset miatt volt szükség.

„A jövőben az elektromos és hibrid autók nem használhatják a mélygarázst. A tűzoltók nem tudják kezelni az ilyen eseteket, hagyniuk kell leégni a járműveket. A parkoló ráadásul nem elég magas ahhoz, hogy esetleg ki lehessen emelni az égő autókat” – fogalmazott Michael Kuhnlein, városi építőmérnök.

A szakemberek nem voltak tisztában azzal, hogy a lítium-ionos akkumulátorokat csak különleges folyadékkal lehet oltani és akár napokig is éghetnek. A tavaly szeptemberben történt balesetet egyébként nem egy alternatív meghajtású jármű, hanem egy régi Volkswagen Golf okozta. A történtek kapcsán a helyi mérnökök felfedezték, hogy az épület szerkezete nem tud ellenállni a hosszabb ideig tartó hőhatásnak – olvasható a német kiadványban.

Cash/fotó: InF

OldA

Recent Posts

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

17 óra ago

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

2 nap ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

3 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

3 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

3 nap ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

4 nap ago