Categories: Hírek

A mélygarázsból kitiltották az elektromos autókat

Különleges oltást igényelnek a jövő „erőforrásai”

Az elmúlt évben több országban is volt rá példa, hogy lítium-ionos akkumulátorral szerelt járművek leégtek. Személyautók és egy busz is meggyulladt, igaz ezek zöme a szabadban. Akadt azonban egy, amelyik parkolóházban lobbant lángra. Az oltáskor szembesültek a tűzoltók azzal a ténnyel: ezeket a járműveket normál vízzel nem, csak speciális folyadékkal szabad oltani.

Miközben az autógyártók folyamatosan jelentik be elkötelezettségüket a károsanyag-kibocsátástól mentes jövő mellett, az átállás nem megy egyik napról a másikra. A 2030-as céldátumig még közel egy évtized van hátra, addig azonban számos kérdőjelet kell kiegyenesíteni az alternatív meghajtású járművekkel kapcsolatban. Az egyik ilyen az akkumulátorokkal kapcsolatos tűzesetek kezelése. Az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség tavaly közzétett jelentése alapján a szakemberek egyelőre nem rendelkeznek a megfelelő felkészültséggel.

A német InFranken című kiadvány információi szerint a németországi Kulmbachban nem is szeretnék vállalni a kockázatot. Az egyik helyi mélygarázs vezetése ugyanis úgy döntött, kitiltja az összes elektromos és hibrid autót a létesítményből. A döntés egy öt hónapon át tartó felújítás után született meg, melyre egy járművel kapcsolatos tűzeset miatt volt szükség.

„A jövőben az elektromos és hibrid autók nem használhatják a mélygarázst. A tűzoltók nem tudják kezelni az ilyen eseteket, hagyniuk kell leégni a járműveket. A parkoló ráadásul nem elég magas ahhoz, hogy esetleg ki lehessen emelni az égő autókat” – fogalmazott Michael Kuhnlein, városi építőmérnök.

A szakemberek nem voltak tisztában azzal, hogy a lítium-ionos akkumulátorokat csak különleges folyadékkal lehet oltani és akár napokig is éghetnek. A tavaly szeptemberben történt balesetet egyébként nem egy alternatív meghajtású jármű, hanem egy régi Volkswagen Golf okozta. A történtek kapcsán a helyi mérnökök felfedezték, hogy az épület szerkezete nem tud ellenállni a hosszabb ideig tartó hőhatásnak – olvasható a német kiadványban.

Cash/fotó: InF

OldA

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

9 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

1 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

1 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago