Categories: Hírek

Lefoglalják a hiénák járműveit

Szigorúan szankcionálják az illegális taxisokat – Moszkvában

Évtizedek óta gondot jelentenek hazánkban a taxishiénák. Rontják a becsületes fuvarozók üzleteiket, hírüket. Rendszeresek a konfliktusok a különböző érdekeltségi körök között. Nem ritkák a tettlegességig elfajuló viták. Úgy tűnik a probléma orvosolható, csak a politikai akarat és szándék hiányzik. Moszkvában az elmúlt évben 2852 engedély nélküli fuvarozó járművét foglalták le a hatóságok.

Mintegy 7 és fél ezer illegális taxizással kapcsolatos jogsértést rögzítettek az orosz hatóságok az elmúlt esztendőben. 2852 engedély nélküli fuvarozó járművét foglalták le Moszkvában, ami 130 százalékkal több, mint 2019-ben – írja az autonews.ru orosz autós szakportál.

Az orosz közlekedési hatóság közleménye szerint: az illegális taxisok orvosi és műszaki engedélyek nélkül dolgoznak. Az sem ritka, hogy még érvényes jogosítványuk sincs. A statisztikák szerint az illegális taxisofőrök nagyobb számban kerülnek baleseti helyzetbe, veszélyeztetve az utasokat. Az illegális taxizás során bekövetkezett sérülésekért pedig senki nem vállal felelősséget. A biztosító nem fizet.

A Közlekedési Minisztérium kérte a fővárosiakat, hogy csak a legális taxiszolgáltatásokat vegyék igénybe. Az engedéllyel rendelkező személyszállítók autói könnyen felismerhetőek: sárga vagy fehér színűek. A járműveknek narancssárga TAXI lámpája van, oldalukon a közismertek fekete kockasor-motívummal. A műszerfal jobb oldalán pedig ott találhatóak az információk a sofőrről – olvasható az autoszektor.hu portálon.

Moszkvában az utasok és a poggyász engedély nélküli szállítása esetén a bírság 5000 rubel, azaz kb. 20 ezer forint. Akit illegális taxizáson érnek, annak járművét a közlekedési hatóság telephelyére szállítják, ahonnan csak a büntetés megfizetése esetén viheti el a tulajdonos.

A tavalyi évben egyébként Moszkvában 1667 taxis baleset következett be, ami 2019-hez képest 11,2 százalékkal kevesebb. Ezek során 1956 ember sérült meg, ami 14,8 százalékos csökkenést mutat az egy évvel korábbi adathoz viszonyítva. Ugyanakkor a balesetek halálos áldozatainak száma 20 százalékkal nőtt. Míg 2019-ben 50 ember halt meg taxisbalesetben, addig 2020-ban már 60 ember veszítette életét tragikus körülmények között.

Amennyiben a magyar hatóságok is szigorúbban lépnének fel az engedély nélküli fuvarozókkal, úgy annak meglenne a hatása mind a közlekedésbiztonságra, mind a közbiztonságra, de a gazdaság is tovább fehéredne.

Cash/fotó: autonews.ru

OldB

Recent Posts

Háziorvosok kezében az idősebb sofőrök sorsa?

Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…

7 óra ago

Ne fizessen a biztonság illúziójáért: így leplezheti le a hamis légzsákot egy használt autóban

Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…

7 óra ago

Négy pontos ígéret Brüsszeltől, több ezer munkavállalón kegyelmeznek meg

Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel…

7 óra ago

Itt vannak az új magyar szupertraffipaxok

Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…

23 óra ago

Piával és pénzzel kenték meg a vizsgabiztosokat, hogy átmenjenek a romok

Kenőpénzről már mindenki hallott, a kenőszesz már kevésbé gyakori megoldás. Állítólag Magyarország nem Balkán, mégis…

1 nap ago

Elárasztják a Budapest környéki településeket az új trafiboxok

Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…

2 nap ago