Szigorúan szankcionálják az illegális taxisokat – Moszkvában
Évtizedek óta gondot jelentenek hazánkban a taxishiénák. Rontják a becsületes fuvarozók üzleteiket, hírüket. Rendszeresek a konfliktusok a különböző érdekeltségi körök között. Nem ritkák a tettlegességig elfajuló viták. Úgy tűnik a probléma orvosolható, csak a politikai akarat és szándék hiányzik. Moszkvában az elmúlt évben 2852 engedély nélküli fuvarozó járművét foglalták le a hatóságok.
Mintegy 7 és fél ezer illegális taxizással kapcsolatos jogsértést rögzítettek az orosz hatóságok az elmúlt esztendőben. 2852 engedély nélküli fuvarozó járművét foglalták le Moszkvában, ami 130 százalékkal több, mint 2019-ben – írja az autonews.ru orosz autós szakportál.
Az orosz közlekedési hatóság közleménye szerint: az illegális taxisok orvosi és műszaki engedélyek nélkül dolgoznak. Az sem ritka, hogy még érvényes jogosítványuk sincs. A statisztikák szerint az illegális taxisofőrök nagyobb számban kerülnek baleseti helyzetbe, veszélyeztetve az utasokat. Az illegális taxizás során bekövetkezett sérülésekért pedig senki nem vállal felelősséget. A biztosító nem fizet.
A Közlekedési Minisztérium kérte a fővárosiakat, hogy csak a legális taxiszolgáltatásokat vegyék igénybe. Az engedéllyel rendelkező személyszállítók autói könnyen felismerhetőek: sárga vagy fehér színűek. A járműveknek narancssárga TAXI lámpája van, oldalukon a közismertek fekete kockasor-motívummal. A műszerfal jobb oldalán pedig ott találhatóak az információk a sofőrről – olvasható az autoszektor.hu portálon.
Moszkvában az utasok és a poggyász engedély nélküli szállítása esetén a bírság 5000 rubel, azaz kb. 20 ezer forint. Akit illegális taxizáson érnek, annak járművét a közlekedési hatóság telephelyére szállítják, ahonnan csak a büntetés megfizetése esetén viheti el a tulajdonos.
A tavalyi évben egyébként Moszkvában 1667 taxis baleset következett be, ami 2019-hez képest 11,2 százalékkal kevesebb. Ezek során 1956 ember sérült meg, ami 14,8 százalékos csökkenést mutat az egy évvel korábbi adathoz viszonyítva. Ugyanakkor a balesetek halálos áldozatainak száma 20 százalékkal nőtt. Míg 2019-ben 50 ember halt meg taxisbalesetben, addig 2020-ban már 60 ember veszítette életét tragikus körülmények között.
Amennyiben a magyar hatóságok is szigorúbban lépnének fel az engedély nélküli fuvarozókkal, úgy annak meglenne a hatása mind a közlekedésbiztonságra, mind a közbiztonságra, de a gazdaság is tovább fehéredne.
Cash/fotó: autonews.ru
Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…