Változtak a használt autók behozatali szabálya
A taxisokra kevésbé jellemző a külföldről behozott gépkocsik szolgálatba állítása, azért nekik sem árt tudni, néhány szabály módosult e területen is. A legnépszerűbb márkák első helyén a VW Golf áll, második az Opel Astra, míg a harmadik helyre a Ford Focus esett vissza.
Az elmúlt esztendőben 130.430 használt személygépkocsi érkezett Magyarországra, ami 16,6 százalékkal kevesebb, mint 2019-ben. A legnépszerűbb importautónak a Volkswagen Golf bizonyult 4.805 forgalomba helyezéssel, egy évvel korábban ez a típus még csak harmadik volt. A dobogó másik két helyezettje változatlan, de az Opel Astra 4.583 forgalomba helyezéssel az elsőről második, a Ford Focus pedig 4.141 darabbal a másodikról a harmadik helyre esett vissza.
A márkák összesített toplistáján stabilan őrzi vezető helyét a Volkswagen (15.216), második az Opel (13.070), aztán a Ford következik (11.871).
Január elsejével szigorodtak a Magyarországra behozott használt autók műszaki vizsgáztatása. Mint azt Knezsik Istvántól, az Autós Nagykoalíció elnökétől megtudtuk: – A főszabály eddig az volt, hogy honosítási eljárást kellett kezdeményezni azoknál a járműveknél, amelyeknek érvényes műszaki vizsgájuk volt az Európai Unió bármely tagállamában. Ez azt jelenti, hogy a kormányhivatalban egy sima forgalmicsere történt pár ezer forintért, de a magyar rendszámot megkapta a jármű, és addig volt érvényes a műszaki vizsgája, ameddig az előző szólt. Eddig is volt egy nehezített szabály azokra a járművekre, amelyek nem rendelkeztek érvényes műszaki vizsgával, ez esetekben a Magyarországra érkezést követően nem csak az eredetiségvizsgálatot kellett megcsinálni, hanem egy olyan műszaki vizsgát is, amely az állam által üzemeltetett műszaki vizsgálóállomásokon történt – foglalta össze Knezsik István.
Ami most új:
akkor kötelező megjelenni a gépjárművel egy olyan vizsgahelyen, ahol a szokott módon végeznek műszaki vizsgáztatást.
Amennyiben a jármű nem „megy át”, abban az esetben – az autó hibájának kijavításáig – nem engedhető forgalomba, rendszám sem lehet rajta.
Knezsik István beszélt a külföldi autóvásárlás veszélyeiről is: – A legnagyobb problémát az jelenti, hogy nagyon sok esetben úgy történik az adásvétel, hogy a kinti eladó már aláírja az őrá vonatkozó részt, és nincs hová visszamenni, amikor már kitöltjük a vevő részt a papírokon. Miután nincsenek benne cégek, magánember ad el magánembernek autót, egy hihetetlen költséget veszünk a nyakunkba azzal, hogy magunknak kell megkeresnünk az eredeti tulajt akár egy távolabbi országban is. Ez óriási kockázat. Rengeteg legenda is van, biztos, nem igazak… – fogalmazott az elnök.
k.z.t./fotó:nemzeti.net
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…