A „mamutok” sem zúzhatnak
A rendőrök is megunták a járműszerelvények, kamionok pofátlanságát, amikor kilométer hosszan, tiltott helyen előzik egymást vagy éppen a megengedett sebességnél jóval gyorsabban tolnak le bárkit az útról. Némi szervezés és készülés után, december végén bevetette a rendőrség az álcázott kamionját az M5-ös autópályán.
Lássuk be, a közlekedők zömének okoztak már kellemetlenséget a több tonnás teherautók, kamionok, amikor hasonlóan „gyors” társainak előzése vett néhány percet igénybe, kialakítva mögöttes fogalomban akár kilométeres torlódást. Jobb esetben mindezt az autópályákon, szerencsétlenebb helyzetben, kétsávos fő- vagy alárendelt útvonalon. Nem egyszer számukra előzni tilos tábla hatálya alatt. Máskor száguldanak, mint az őskori mamutok, tolva le mindenkit maguk elől, úgyhogy a többség húzza a kormányt jobbra ész nélkül, mondván csak élve megússzam.
Eleddig az ember teljesen védtelennek érezhette magát, s az járt a fejében, ezekkel szemben mindenki tehetetlen. Nos, úgy tűnik a rendőrség talált egy szakácskönyvet, amelyben fellapozták a megfelelő receptúrát a problémára. Lássuk, mi kell a kondérba? Legelőbb kérj kölcsönbe egy kamiont (ha már nem áll egy a garázsban), e nélkül kétséges a siker. Szereld fel rejtett kamerákkal. Az sem hátrány, ha az anyósülésre telepítesz egy FÁMA III. lézeres sebességmérőt. Az álcázott kamiont kíséri egy civil autó, polgári ruhás járőrökkel illetve a láthatatlan messzeségben halad egy-két rendőrautó és a pihenőhelyeken is várják egy-egy csíkosautóval a fogást.
Az akciót úgy tervezték a szervezők, hogy ne a legnagyobb forgalomban próbálják ki. Ezért december végén, az M5-ös autópálya Szeged felőli szakaszán kezdtek. A rejtett ellenőrzés másfél órán át tartott, ha beleszámoljuk az eligazítást és az értékelést, akkor 2 órát igényelt. Az akcióban három járműszerelvényt értek szabálytalankodáson, kettő az előzési tilalmat szegte meg (KRESZ 37. § (6) bek.), egy pedig nem tartotta be a követési távolságot (KRESZ 37. (7) bek.). Ezek a szabálysértések 5.000-50.000-Ft. közötti helyszíni bírsággal sújthatóak. A szabálysértők mindhárman külföldiek voltak (2 fő román, 1 fő bolgár), velük szemben helyszíni bírságot szabtak ki. Mindegyiküket 30.000.- forintra büntették, amit a sofőrök a helyszínen be is fizettek. A külföldiek – a tapasztalatok szerint – többnyire ki is fizetik a bírságot. Nekik ettől többe kerül a szükségtelen állásidő.
Az álcázott kamionos módszert a „teszt üzemben” hatékonynak ítélték a szervezők.
Mint megtudtuk: januártól már kéthetente szerveznek hasonló akciókat 4-4 órában. A hazánkban újszerű módszertől azt remélik a rendőri vezetők, hogy a szabályok betartására és önkéntes jogkövetésre készteti a járműszerelvények és kamionok vezetőit is. Az M5-ös próba után, az akciócsoport további autópálya szakaszokon fog felbukkanni, vélhetően nem kis meglepetést okozva a magukról megfeledkező kamionosoknak.
k.z.t./Fotó: ORFK
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…