Categories: Uncategorized

Biztonsági trükk a gyakorlatban

Sokan hallották már, hogy parkoláskor inkább egyenes kerekekkel érdemes állni – mégis rengeteg autó áll az út szélén előre vagy hátra fordított első kerekekkel. Ez nem puszta szeszély, hanem jól bevált módszer a váratlan visszagurulás megakadályozására, ha a kézifék nem tart Auto Trendy.

Hogyan működik a befordított kerék?

Amikor egy emelkedőn parkolunk, a kerekeket az út szegélye felé fordítjuk: ha a kézifék elengedne, a jármű nem a forgalmi sáv felé gurul vissza, hanem megáll az akadálynak ütközve. Lejtőn ugyanez fordítva: kerék hátulra fordítva “támaszkodik” az úttesten. Ez a passzív biztonsági megoldás segít elkerülni a koccanást vagy a balesetet a szomszédos járművekkel szemben Auto Trendy.

Kopás- és alkatrész-kérdések

Gyakori aggodalom: „Nem károsítja-e a futóművet vagy a szervokormányt, ha huzamosabb ideig fordítva hagyjuk a kerekeket?”

  • A futómű minden beállított pozícióban munkapozícióban van; a kormányrendszer csak járó motor mellett működtetett szivattyúval terhelődik. Ha áll a motor, a szervopumpa inaktív, így a kerekek bármilyen szögben hagyása nem gyorsítja az alkatrészek kopását.
  • Az internetes fórumokon gyakran emlegetett trochoidkar- és szivattyú-kopás valójában nem erősebb terheléssel, hanem inkább a dinamikus, hidegindítás utáni hirtelen elindulás okozta erők ínséges hatására vezethető vissza Auto Trendy.

Mire kell különösen figyelni?

  1. Dinamikus indulás kerülése: Indításkor ne adjunk teljes gázfröccsöt befordított kerekekkel, főleg hideg motornál – ez túlzott igénybevételhez és gyorsabb alkatrész-kopáshoz vezethet.
  2. Kormány középhelyzete indulás előtt: Mindig igazítsuk vissza a kormányt egyenesbe, hogy elkerüljük a váratlan irányváltoztatást és az esetleges ütközést a parkolóban.

Praktikus alkalmazás taxiüzemben

  • Meredek rámpák, utcák: A városi garázslejtőkön és hidak rámpáin még fontosabb a stabil állás: a kerekek beállítása csökkenti a baleseti kockázatot.
  • Szűk parkolóhelyek: Forgalmas utcákban, amikor más járművek, gyalogosok között kell manőverezni, a kerekek “támasztása” gyorsabb, biztonságosabb kiállást eredményez.
  • Üresjárati ellenőrzés: Minden műszak előtt ellenőrizzük a kerékhelyzetet és a kézifék működését – megelőzve a fel nem ismert hiba miatti visszagurulást.

Forrás: autotrendy.sk

Kép: youtube.com/@drivingsports

Double D

Recent Posts

Rendőrök elől menekülő ámokfutó okozott balesetet a Blaha Lujza téren

Péntek hajnalban, röviddel 02:00 óra előtt egy személyautó sofőrje rendőri jelzésre nem állt meg a…

55 perc ago

Kreatív „sufnituning”: házi légkondi Kandahár taxijain

Kandahár tartományában egy hetek óta tartó, 40 °C körüli hőhullám kínozza a helyieket, ahol a…

57 perc ago

Európa elektromos hálózata a határán az e-autók töltési igényei miatt

2025 elejétől Magyarországon is drasztikusan nő a bárki számára elérhető elektromosjármű-töltőpontok száma: a nagy benzinkúttársaságok…

1 nap ago

Az idős utas életéért küzdött a taxis és a rendőrök Budapesten

Kedd reggel egy 75 év körüli nő taxizott a fővárosban, amikor hirtelen rosszul lett és…

2 nap ago

A hétfői pusztító vihar hatása

Hétfő délután 15–20 mm eső és 80–100 km/órás széllökések kísérték az országot, a Kiderül.hu riasztása…

3 nap ago

Részeg sofőrnek nem indul az autó: újabb országban vetik be az alkoholzárat

Az olaszoknál mostantól nincs pardon: aki egyszer már lebukott ittasan a volán mögött, annak be…

5 nap ago