Categories: Uncategorized

Biztonsági trükk a gyakorlatban

Sokan hallották már, hogy parkoláskor inkább egyenes kerekekkel érdemes állni – mégis rengeteg autó áll az út szélén előre vagy hátra fordított első kerekekkel. Ez nem puszta szeszély, hanem jól bevált módszer a váratlan visszagurulás megakadályozására, ha a kézifék nem tart Auto Trendy.

Hogyan működik a befordított kerék?

Amikor egy emelkedőn parkolunk, a kerekeket az út szegélye felé fordítjuk: ha a kézifék elengedne, a jármű nem a forgalmi sáv felé gurul vissza, hanem megáll az akadálynak ütközve. Lejtőn ugyanez fordítva: kerék hátulra fordítva “támaszkodik” az úttesten. Ez a passzív biztonsági megoldás segít elkerülni a koccanást vagy a balesetet a szomszédos járművekkel szemben Auto Trendy.

Kopás- és alkatrész-kérdések

Gyakori aggodalom: „Nem károsítja-e a futóművet vagy a szervokormányt, ha huzamosabb ideig fordítva hagyjuk a kerekeket?”

  • A futómű minden beállított pozícióban munkapozícióban van; a kormányrendszer csak járó motor mellett működtetett szivattyúval terhelődik. Ha áll a motor, a szervopumpa inaktív, így a kerekek bármilyen szögben hagyása nem gyorsítja az alkatrészek kopását.
  • Az internetes fórumokon gyakran emlegetett trochoidkar- és szivattyú-kopás valójában nem erősebb terheléssel, hanem inkább a dinamikus, hidegindítás utáni hirtelen elindulás okozta erők ínséges hatására vezethető vissza Auto Trendy.

Mire kell különösen figyelni?

  1. Dinamikus indulás kerülése: Indításkor ne adjunk teljes gázfröccsöt befordított kerekekkel, főleg hideg motornál – ez túlzott igénybevételhez és gyorsabb alkatrész-kopáshoz vezethet.
  2. Kormány középhelyzete indulás előtt: Mindig igazítsuk vissza a kormányt egyenesbe, hogy elkerüljük a váratlan irányváltoztatást és az esetleges ütközést a parkolóban.

Praktikus alkalmazás taxiüzemben

  • Meredek rámpák, utcák: A városi garázslejtőkön és hidak rámpáin még fontosabb a stabil állás: a kerekek beállítása csökkenti a baleseti kockázatot.
  • Szűk parkolóhelyek: Forgalmas utcákban, amikor más járművek, gyalogosok között kell manőverezni, a kerekek “támasztása” gyorsabb, biztonságosabb kiállást eredményez.
  • Üresjárati ellenőrzés: Minden műszak előtt ellenőrizzük a kerékhelyzetet és a kézifék működését – megelőzve a fel nem ismert hiba miatti visszagurulást.

Forrás: autotrendy.sk

Kép: youtube.com/@drivingsports

Double D

Recent Posts

Már nem a kipufogógáz a legnagyobb bűnös: más forrása van az autós szennyezésnek

Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…

19 óra ago

Letöltendőt kértek a taxival karambolozó nagykörúti drogos ámokfutóra és az utasaira

Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…

2 nap ago

Ügyintézés a karácsonyi ünnepek alatt? Mutatjuk a tudnivalókat

A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…

3 nap ago

A magyar Tesla-tulajdonosok januártól nem fognak örülni

2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…

3 nap ago

Nagy változás jön a horvát autós nyaralásokban

A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…

3 nap ago

Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők

Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…

4 nap ago