Elon Musk először 2020-ra ígérte, és most, öt évvel később végre tényleg elindult a Tesla robottaxi-szolgáltatása. Az önvezető taxi egyelőre csak Texasban, Austin városában, és azon belül is csak egy aránylag kis területen elérhető. Rossz időjárási viszonyok mellett nem megy, a reptérre nem megy ki, autópályára nem megy fel, sőt, a bonyolultabb kereszteződéseket is elkerüli, és a 65 km/órás sebességet nem lépi túl.
Egyelőre 10-20 Tesla Model Y-ból áll a flotta, és a szolgáltatás nem is elérhető publikusan, csak meghívásos alapon lehet a tesztelők közé bekerülni. Egy út 4 dollár 20 centbe kerül (a 4:20 egy régi füves mém, amit Elon Musk minden adandó alkalommal igyekszik elsütni, és jellemzően kínosan sok adandó alkalmat talál erre).
A bejelentés után néhány válogatott Tesla-rajongó influenszer ki is próbálhatta a robottaxit, sokan közülük élőben streamelte is az élményt. A robottaxik valóban önvezető módban mennek, de biztonsági okokból az anyósülésen ül mindegyikben egy Tesla-alkalmazott, hogy azonnal leállítsa az autót, ha bármilyen üzemzavar történne (ilyesmire egyelőre nem került sor).
A tesztelők szerint elég bizarr, hogy a pótsofőr nem szól egy szót sem, akkor sem, ha az utas direkt beszél hozzá, vagy dolgokat kérdez tőle, az egyetlen funkciója, hogy az utazás elején ellenőrzi, hogy tényleg az ül-e be a kocsiba, aki a taxit hívta.
Szintén biztonsági okokból távirányítási funkció is van az autókban, hogy baj esetén egy emberi sofőr átvehesse az irányítást a távolból. Sőt, a tesztelők szerint néhány robottaxit egészen gyanús módon követtek más Teslák az első utakon, arra tippelnek, hogy ezekben szintén a cég alkalmazottai voltak, a biztonság kedvéért.
Elon Musk most azt ígéri, az első tesztek után pár hónap alatt több ezer Tesla-robottaxi áll majd munkába, és Austin után Kaliforniában terjeszkedik majd. Mivel a kaliforniai szabályozás sokkal szigorúbb a texasinál, ez nem lesz túl egyszerű.
Eközben a Tesla legnagyobb konkurense, a Google által futtatott Waymo már évek óta működik négy amerikai nagyvárosban (és még az idén három újabban indul el), összesen 1500 autóval; San Francisco belvárosában ma már teljesen hétköznapi látványnak számítanak a sofőr nélkül furikázó Waymo-taxik.
Forrás: telex.hu Kép: YouTube
I. Harang csendül,Ének zendül,Messze zsong a hálaénekAz én kedves kis falumbanKarácsonykorMagába száll minden lélek. Minden…
A hétvégén áramkimaradás volt San Franciscóban. A váratlan sötétség az önvezető autók hiányosságaira is rávilágított…
Eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani Bár végleges döntés…
A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…
Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig - tájékoztatta…
Ha szalonból vásárolunk újautót, azt feltételezzük, hogy egy teljesen új, hibátlan és kifogástalan terméket kapunk…