Categories: Hírek

Ezért nem akarnak villanyautót az európai autósok

Csökken a lelkesedés a villanyautóra való átállás kapcsán, mutat rá egy friss felmérés. Az is kiderült, miért nem váltanának.

Érdekes kettősségre hívja fel a figyelmet a Shell nemrég kiadott felmérése: az eredmények egyre növekvő szakadékot mutatnak az elektromos járművek elfogadásával kapcsolatos attitűdökben.

Ez pontosítva azt jelenti, hogy míg a jelenlegi elektromos járművezetők egyre nagyobb bizalommal és elégedettséggel vannak a technológia iránt, a belső égésű motorral hajtott járművek vezetőinek érdeklődése stagnál vagy csökken.

A 2025-ös Shell Recharge Driver Survey több mint 15 000 vezető véleményét vizsgálta Európában, az Egyesült Államokban és Kínában. (Az európai felmérésben az Egyesült Királyság, Németország és Hollandia, Görögország és Dánia vettek részt.)

Az elektromos járművet vezető járművezetők 61% kevésbé aggódik az akkumulátor lemerülése miatt, mint egy éve, és közel háromnegyedük (72%) szerint javultak a nyilvános töltőállomások lehetőségei és elérhetősége.

A kutatás megállapította, hogy leginkább Európában csökken az érdeklődés a villanyautók iránt, ez 41% 2025-ben, szemben a 2024-es 48%-kal. Az USA-ban 31% váltana villanyautóra, a korábbi 34 százalékkal szemben, vagyis az eleve kisebb érdeklődés kisebb mértékben csökkent.

Mint rámutatnak továbbra is a költségek jelentik az elektromos járművek elterjedésének legfőbb akadályát, főként Európában, ahol a válaszadók 43 százaléka jelölte ezt meg okként.

A jelentés szerint az akkumulátorok árának csökkenése ellenére az európai járműárak stagnálnak, ami a magas energiaszámlákkal és az általános gazdasági nyomással együtt befolyásolja a fogyasztói hangulatot.

Azok közül, akik elektrifikált (a villanyautók mellett a konnektoros hibrideket is ide sorolva) modellt használnak, 91 százalékuk azt mondta, hogy következő járműveként ismét elektromos járművet vásárolna.

Az is kiderült, hogy az egyetlen járművel rendelkező elektromos járművezetők száma jelentősen nőtt 2024-hez képest (49-rők 54%-ra Európában), ami arra utal, hogy kevesebb elektromos járművezető érzi szükségét egy belső égésű motorral felszerelt „tartalék” járműnek.

Érdekesség, hogy az európai válaszadók által vezetett elektromos járművek 78%-a új volt, ami csökkenést jelent a tavalyi 82%-ról, ez arra utal, hogy a használt járművek piaca tovább növekszik, ami a megfizethetőségnek köszönhetően több fogyasztót vonzhat az elektromos járművek piacára.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

17 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

17 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago