Categories: Hírek

Ezért nem akarnak villanyautót az európai autósok

Csökken a lelkesedés a villanyautóra való átállás kapcsán, mutat rá egy friss felmérés. Az is kiderült, miért nem váltanának.

Érdekes kettősségre hívja fel a figyelmet a Shell nemrég kiadott felmérése: az eredmények egyre növekvő szakadékot mutatnak az elektromos járművek elfogadásával kapcsolatos attitűdökben.

Ez pontosítva azt jelenti, hogy míg a jelenlegi elektromos járművezetők egyre nagyobb bizalommal és elégedettséggel vannak a technológia iránt, a belső égésű motorral hajtott járművek vezetőinek érdeklődése stagnál vagy csökken.

A 2025-ös Shell Recharge Driver Survey több mint 15 000 vezető véleményét vizsgálta Európában, az Egyesült Államokban és Kínában. (Az európai felmérésben az Egyesült Királyság, Németország és Hollandia, Görögország és Dánia vettek részt.)

Az elektromos járművet vezető járművezetők 61% kevésbé aggódik az akkumulátor lemerülése miatt, mint egy éve, és közel háromnegyedük (72%) szerint javultak a nyilvános töltőállomások lehetőségei és elérhetősége.

A kutatás megállapította, hogy leginkább Európában csökken az érdeklődés a villanyautók iránt, ez 41% 2025-ben, szemben a 2024-es 48%-kal. Az USA-ban 31% váltana villanyautóra, a korábbi 34 százalékkal szemben, vagyis az eleve kisebb érdeklődés kisebb mértékben csökkent.

Mint rámutatnak továbbra is a költségek jelentik az elektromos járművek elterjedésének legfőbb akadályát, főként Európában, ahol a válaszadók 43 százaléka jelölte ezt meg okként.

A jelentés szerint az akkumulátorok árának csökkenése ellenére az európai járműárak stagnálnak, ami a magas energiaszámlákkal és az általános gazdasági nyomással együtt befolyásolja a fogyasztói hangulatot.

Azok közül, akik elektrifikált (a villanyautók mellett a konnektoros hibrideket is ide sorolva) modellt használnak, 91 százalékuk azt mondta, hogy következő járműveként ismét elektromos járművet vásárolna.

Az is kiderült, hogy az egyetlen járművel rendelkező elektromos járművezetők száma jelentősen nőtt 2024-hez képest (49-rők 54%-ra Európában), ami arra utal, hogy kevesebb elektromos járművezető érzi szükségét egy belső égésű motorral felszerelt „tartalék” járműnek.

Érdekesség, hogy az európai válaszadók által vezetett elektromos járművek 78%-a új volt, ami csökkenést jelent a tavalyi 82%-ról, ez arra utal, hogy a használt járművek piaca tovább növekszik, ami a megfizethetőségnek köszönhetően több fogyasztót vonzhat az elektromos járművek piacára.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Közlekedési kihágásért büntetőpont és máris ugrik a taxiengedély?

Vitézy Dávid a FB-on nyilvános posztban az alábbiakat írta: A főpolgármester a BKK, a taxis…

8 óra ago

Szerda reggel tüntetnek a taxisok

Taxisok tüntetést szerveznek több helyszínre, a Városházán tartandó taxi rendelet módosítás miatt. „Ebben a rendeletben…

8 óra ago

Kézi számlázás külföldi cég, vagy magánszemély esetén

Szolgáltatásunk során előfordul, hogy nem magyar cég nevében kér az utas számlát. A kézi számla…

2 nap ago

Jó hír: visszatérhetnek az olcsó, egyszerű és belső égésű motoros autók Európába

Az európai autógyártók egyre hangosabban kérik az EU-t, hogy támogassa az olcsó, egyszerű benzines kisautók…

2 nap ago

Tudja, hány autó- és motorgyártó van Kínában? El fog képedni!

Jó ideje nem titok, hogy az európai autógyártók alaposan be vannak rezelve a kínai üzemektől.…

2 nap ago

Közlekedés az Autómentes Hétvégén, szeptember 20-án és 21-én

 Autómentes Hétvégét rendeznek Budapesten szeptember 20-án és 21-én, szombaton és vasárnap. A BKK és együttműködő…

4 nap ago