Categories: Hírek

Ezért nem akarnak villanyautót az európai autósok

Csökken a lelkesedés a villanyautóra való átállás kapcsán, mutat rá egy friss felmérés. Az is kiderült, miért nem váltanának.

Érdekes kettősségre hívja fel a figyelmet a Shell nemrég kiadott felmérése: az eredmények egyre növekvő szakadékot mutatnak az elektromos járművek elfogadásával kapcsolatos attitűdökben.

Ez pontosítva azt jelenti, hogy míg a jelenlegi elektromos járművezetők egyre nagyobb bizalommal és elégedettséggel vannak a technológia iránt, a belső égésű motorral hajtott járművek vezetőinek érdeklődése stagnál vagy csökken.

A 2025-ös Shell Recharge Driver Survey több mint 15 000 vezető véleményét vizsgálta Európában, az Egyesült Államokban és Kínában. (Az európai felmérésben az Egyesült Királyság, Németország és Hollandia, Görögország és Dánia vettek részt.)

Az elektromos járművet vezető járművezetők 61% kevésbé aggódik az akkumulátor lemerülése miatt, mint egy éve, és közel háromnegyedük (72%) szerint javultak a nyilvános töltőállomások lehetőségei és elérhetősége.

A kutatás megállapította, hogy leginkább Európában csökken az érdeklődés a villanyautók iránt, ez 41% 2025-ben, szemben a 2024-es 48%-kal. Az USA-ban 31% váltana villanyautóra, a korábbi 34 százalékkal szemben, vagyis az eleve kisebb érdeklődés kisebb mértékben csökkent.

Mint rámutatnak továbbra is a költségek jelentik az elektromos járművek elterjedésének legfőbb akadályát, főként Európában, ahol a válaszadók 43 százaléka jelölte ezt meg okként.

A jelentés szerint az akkumulátorok árának csökkenése ellenére az európai járműárak stagnálnak, ami a magas energiaszámlákkal és az általános gazdasági nyomással együtt befolyásolja a fogyasztói hangulatot.

Azok közül, akik elektrifikált (a villanyautók mellett a konnektoros hibrideket is ide sorolva) modellt használnak, 91 százalékuk azt mondta, hogy következő járműveként ismét elektromos járművet vásárolna.

Az is kiderült, hogy az egyetlen járművel rendelkező elektromos járművezetők száma jelentősen nőtt 2024-hez képest (49-rők 54%-ra Európában), ami arra utal, hogy kevesebb elektromos járművezető érzi szükségét egy belső égésű motorral felszerelt „tartalék” járműnek.

Érdekesség, hogy az európai válaszadók által vezetett elektromos járművek 78%-a új volt, ami csökkenést jelent a tavalyi 82%-ról, ez arra utal, hogy a használt járművek piaca tovább növekszik, ami a megfizethetőségnek köszönhetően több fogyasztót vonzhat az elektromos járművek piacára.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Le akarta harapni a taxisofőr orrát a brit bokszoló – videón a támadás

Akár 33 év börtönt is kaphat Akár 33 év börtönbüntetésre is ítélhetnek egy brit bokszolót,…

1 óra ago

Korrupt vizsgaállomásra csaptak le a rendőrök, több embert letartóztattak

A gyanú szerint kenőpénzért cserébe engedtek át autókat a vizsgán. Hazánkban továbbra is előfordul, hogy…

1 nap ago

Egymillió Toyotát, Lexust és Subarut hívnak vissza, magyar autók is érintettek

Olyan probléma akadt a szoftverrel, amit sajnos nem lehet távolról megoldani. Óriási visszahívási akciót indított…

1 nap ago

Új traffiboxokat helyeztek ki forgalmas budapesti kereszteződésekben

Itt figyelik árgus szemekkel az autósokat Újpest több forgalmas pontján új sebességmérő dobozokat helyeztek ki…

2 nap ago

Eljött a pillanat: vége a sorban állásnak a horvát autópályákon

Megszűnik a fizetőkapuknál való megállás, az autósok folyamatosan haladhatnak majd az autópályákon. Horvátország megkezdi az…

3 nap ago

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

4 nap ago