„Minden vallásnak van egyfajta pokolváltozata, és minden pokolváltozatban van tűz” – idézte az Independent Scott West ügyvédet, aki a 47 éves Michael Sheehan családját képviseli abban a perben, amit a Tesla ellen indítottak a tragikus baleset miatt.
A Futurism azt írta: vád szerint Sheehan halálos árat fizetett egy járműtervezési hibáért. Cybertruckja letért az útról, egy betonáteresznek csapódott, és beszorult a roncsba, miközben az akkumulátorrendszer kigyulladt. A tűz olyan extrém hőfokon égett – állítólag akár 2100 Celsius-fokon is –, hogy a férfi csontjai hőtörést szenvedtek, testmagassága pedig nyolc centiméterrel csökkent a hőhatás következtében.
Sheehan nem tudta kinyitni a jármű ajtóit, mivel a baleset során megszűnt az áramellátás, és az elektronikus nyitószerkezetek is felmondták a szolgálatot. A Tesla dizájnja miatt a külső ajtókilincsek is használhatatlanná váltak, így az autó gyakorlatilag egy tűzcsapdává vált.
Az ügy különösen súlyos fényt vet a Tesla Cybertruckra, amely már most, alig néhány hónappal a kereskedelmi forgalmazás kezdete után nyolc visszahíváson van túl. A problémák között szerepeltek beragadó gázpedálok, leváló karosszériaelemek, és most a tűzesetekkel kapcsolatos súlyos aggályok is. A lítium-ion akkumulátorok tűz esetén hosszú ideig égnek, és szinte olthatatlan tüzet táplálnak – komoly kihívás elé állítva még a professzionális tűzoltókat is.
Nem ez az első ilyen eset: tavaly novemberben Kaliforniában egy fiatal férfi próbálta megmenteni három barátját egy lángoló Cybertruckból – sikertelenül. A per szerint Sheehan bármilyen más járművet túlélhetett volna, de a Cybertruck „gyakorlatilag úgy lett megtervezve, hogy csapdába ejtse és elégesse őt”.
Az áldozat szervezetében a toxikológiai vizsgálat ugyan talált némi alkoholt, de ügyvédje szerint ez „nem indokolja a halálos ítéletet”. West szerint a Tesla hibája, hogy a járművet nem látták el megfelelő vésznyitó megoldásokkal – sem kívülről, sem belülről.
A Tesla eddig nem kommentálta az esetet, de a vállalat ellen korábban is számos pert indítottak a vezetéstámogató rendszereik, köztük az Autopilot miatt, amelyek sokak szerint hamis biztonságérzetet keltenek a vezetőkben.
„Szeretném, ha tönkretennének a Tesla Cybertruckok miatt” – mondta West az Independentnek. „Ez a kihívásom Elonnak. Tegyék ezeket a járműveket olyan biztonságossá, hogy többé ne kelljen hamvasztással járó perekben részt vennem.”
Forrás: naphire.hu Kép: illusztráció
Szeptembertől már nemcsak a benzinkutakon, hanem online is „ingyen” lehet autópálya-matricát venni: egy most elfogadott…
Az autózás biztonságával foglalkozó szakemberek folyamatosan vadásznak azokra a részletekre az autók dizájnjában, amik kevésbé…
Csökken a lelkesedés a villanyautóra való átállás kapcsán, mutat rá egy friss felmérés. Az is…
A járművezetőknek mindig olyan lábbelit kell viselniük, amelyben megfelelően tudnak vezetni, és valljuk be, a strandpapucs…
Az elektromos autókkal szemben sokszor felmerül az a kritika, hogy akkumulátoraik rövid idő alatt elvesztik…
Csaknem két hónapra hétköznaponként is megnyílik a Pesti alsó rakpart. A mozogni és kikapcsolódni vágyók…