Categories: HírekUncategorized

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás egyik legnagyobb problémáját

  • Két új modellt mutatott be a BYD, amik a gyártó Super-e Platform névre keresztelt 1000 voltos villanyautó architektúrájára épülnek.
  • A Han L szedán és a Tang L SUV alacsony áron kínál brutális teljesítményt és döbbenetes töltési sebességet.
  • Utóbbihoz azonban a gyártó 1000 kilowattos gyorstöltőire is szükség van.

Bebizonyosodni látszik, hogy a villanyautók valóban teljes értékű alternatívái lehetnek a belső égésű motoros modelleknek. Akad azonban még egy olyan terület, ahol a benzinesek és dízelek látszólag behozhatatlan előnnyel rendelkeznek. Hiszen amíg a benzinkúton pár perc alatt tele lehet tankolni egy hagyományos autót, ehhez a villanyautóknak jellemzően jóval több időre van szüksége. A BYD legújabb modelljeivel azonban a különbség minimálisra csökken.

A kínai gyártó márciusban jelentette be az új, Super-e Platform névre keresztelt 1000 voltos villanyautó architektúráját, nemrég pedig az első két erre épülő modellt is leleplezték. A Han L nevű szedán és a Tang L nevű SUV alacsony áron kínál brutális teljesítményt és döbbenetes töltési sebességet.

A Han L esetében a 219 800 jüanos (11 millió forint) kezdőár mellé 671 lóerőt és egy 83,2 kWh-s Blade akkumulátort kap a vásárló, amit a megfelelő gyorstöltővel csupán hat percbe telik 10-ről 70 százalékra tölteni! A gyártó szerint ez azt jelenti, hogy csupán 5 perc alatt 400 kilométer megtételére elég áram ömlik az autóba. A teljes CLTC hatótáv 701 kilométer. Ehhez képest a 0-ról 100 százalékra való töltés azért több ideg tart: ez a művelet 20 percet vesz igénybe.

A Tang L SUV-ben 229 800 jüanos kezdőárért (11,4 millió forint) 788 lóerő és egy valamivel nagyobb, 100,5 kWh-s Blade akkumulátor található, így a töltési idők itt minimálisan hosszabbak. A tempó persze így is elképesztően gyors: 5 perc töltés során akár 370 kilométerrel nő a hatótáv, a teljes feltöltés pedig 30 percig tart, de a gyakorlott villanyautósok a legritkább esetben törekednek 100 százalékos töltöttségre.

A dolog egyetlen szépséghibája, hogy az elképesztő töltési sebesség kizárólag a BYD új, 1000 kilowattos gyorstöltőivel érhető el, amikből egyelőre nincs túl sok a világon. A gyártó azonban azt ígéri, hogy a következő években 4000 ilyen töltőt telepít szerte Kínában.

Forrás: totalcar.hu Kép: YouTube

-ko

Recent Posts

Ady Endre: Karácsony

I. Harang csendül,Ének zendül,Messze zsong a hálaénekAz én kedves kis falumbanKarácsonykorMagába száll minden lélek. Minden…

3 óra ago

Áramszünet miatt bénultak meg autók

A hétvégén áramkimaradás volt San Franciscóban. A váratlan sötétség az önvezető autók hiányosságaira is rávilágított…

11 óra ago

A Volkswagen szerint az olcsó autóknál fenntarthatatlan lesz a belső égés

Eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani Bár végleges döntés…

1 nap ago

Új néven működik tovább áprilistól a Magyar Autóklub

A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…

2 nap ago

Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban

Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig - tájékoztatta…

2 nap ago

Lehet, hogy mégsem új a szalonautód? Az újautó-forgalmazók mocskos kis titka

Ha szalonból vásárolunk újautót, azt feltételezzük, hogy egy teljesen új, hibátlan és kifogástalan terméket kapunk…

2 nap ago