A nyugati országok szankciópolitikája a kínai autók eladásának növekedéséhez vezetett Oroszországban. Az európai, japán és koreai autógyártó cégek korábbi hivatalos kereskedői szinte teljesen átálltak a kínai modellek értékesítésére. Időközben azonban kiderült, hogy a kínai kocsik esetében gyakran többe kerül a leves, mint a hús.
2022 után – az Ukrajna elleni orosz agresszió nyomán bevezetett szankciók miatt – a Nissan, Toyota, Honda, BMW, Hyundai és más neves márkák orosz tulajdonosai közül sokan eladták autóikat, és prémium kínai autókat vásárolnak, amelyekhez a gyártók soha nem látott, 5 éves garanciát ígérnek.
Ez a garancia azonban csak a motorblokkra és a sebességváltóra vonatkozik. Az autók egyéb fontos alkatrészeire és elemeire vonatkozó garancia néha nem haladja meg a 100 ezer km-t. A „kínai” autók 92-es oktánszámú benzint tankolhatnak, de a turbómotoros modellek tulajdonosai pár éven belül már meghibásodásokkal találkozhatnak – írja az njcar.ru.
A tömegtermelés miatt egyes kínai autógyártók a karosszéria horganyzásán és fényezésén spórolnak. Már a kisebb sérülések is az autótest korróziójához vezethetnek. Az ilyen problémák elkerülése érdekében a kínai autók orosz tulajdonosai kénytelenek védőfóliát ragasztani a legsérülékenyebb karosszériaelemekre, sőt további korróziógátló kezelésnek vetik alá a kocsikat.
Így történhet meg, hogy a garancia ellenére a kínai kocsik pótalkatrészei drágább lehetnek, mint az európai és japán gépjárműveké. Egyes kínai gyártók fényszórói, sárvédői és motorháztetői az európai, japán és koreai versenytársak 1,5-2-szeresébe kerülnek.
A javítások elhúzódása is gondot jelent. A hirtelen megugrott autómennyiség miatt hosszú a várakozási idő a pótalkatrészekre, így a teljes javítás is sok időt vesz igénybe.
A márkakereskedések és az alkatrész-beszállítók másik komoly problémája az alkatrész-katalógusok hiánya, valamint az autók gyakori újratervezése. Gyakran előfordul, hogy egyes karosszériaelemek már nem kompatibilisek az eredetivel, ami tovább növeli a javításra szánt napok számát.
Problémát okoz, hogy rengeteg a hamisított alkatrész is, amelyeket a kínai autók hivatalos kereskedőinek is szállítanak.
Azt is érdemes megjegyezni, hogy jelenleg nincs elegendő logisztikai központ a Kínából származó autómárkák számára Oroszországban.
Az ilyen és ehhez hasonló problémák miatt korábban már az orosz taxisok is kiakadtak a kínai kocsikra.
Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció
Az M4-es autóút vecsési csomópont szakaszán júliusban három ütemben felújításokat hajtanak végre, emiatt a reptérre…
Július 5-től 24-ig az 1-es villamos rövidített útvonalon halad. A Flórián téri felüljárók felújításához kapcsolódó…
Egészen ideáig még meg lehetett úszni egy adminisztrációs költséget, de mostantól már akkor is fizetni…
Több mint 16 ezer életveszélyes Volkswagen autó cirkál jelenleg is az utakon. A gyártó már…
Magyarországon 65 098 új személyautót helyeztek forgalomba az idei első hat hónapban, 4,3 százalékkal többet,…
De van egy jó hírünk is. Két és fél millió ember életét befolyásoló döntés eléggé…