Oslo, a norvég főváros már 2020 szeptemberében bejelentette, hogy a városban csak akkumulátoros, tisztán elektromos taxik közlekedhetnek. A taxisok négy évet kaptak az átállásra, az idei ősztől már szigorúan betartatják a rendelkezést.
Az oslói taxisok a töltőberendezések hiányára hivatkozva korábban azt kérték, hogy 2027-ig halasszák el az elektromos taxik kötelező használatát, de a városi tanács elutasította a döntés elhalasztását. Az új rendelet kimondja: „az Oslóban közlekedő taxik 2024. november 1-je után már nem rendelkezhetnek belső égésű motorokból származó károsanyag-kibocsátással”. Ez alól a szabály alól csak az Oslo határain kívülre történő taxizás képez kivételt.
A taxiszektorban évek óta magas a a tisztán elektromos autók száma Norvégiában. Tavaly az elektromos autók részesedése az egész országban 88, Oslóban 90 százalékos volt a taxik piacán a Norvég Közúti Közlekedési Hatóság adatai szerint.
Hasonló kezdeményezést jelentettek be idén nyáron több városban is: Sanghaj azt tervezi, hogy 2027-ig villamosítja busz- és taxivállalkozásait, míg Athén vagy az Egyesült Királyság puhább megközelítést alkalmaz, és támogatást nyújtanak az elektromos taxik számára – írja az electrive.com.
Forrás: autopro.hu Kép: illusztráció
Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…
Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…
Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel…
Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…
Kenőpénzről már mindenki hallott, a kenőszesz már kevésbé gyakori megoldás. Állítólag Magyarország nem Balkán, mégis…
Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…