Oslo, a norvég főváros már 2020 szeptemberében bejelentette, hogy a városban csak akkumulátoros, tisztán elektromos taxik közlekedhetnek. A taxisok négy évet kaptak az átállásra, az idei ősztől már szigorúan betartatják a rendelkezést.
Az oslói taxisok a töltőberendezések hiányára hivatkozva korábban azt kérték, hogy 2027-ig halasszák el az elektromos taxik kötelező használatát, de a városi tanács elutasította a döntés elhalasztását. Az új rendelet kimondja: „az Oslóban közlekedő taxik 2024. november 1-je után már nem rendelkezhetnek belső égésű motorokból származó károsanyag-kibocsátással”. Ez alól a szabály alól csak az Oslo határain kívülre történő taxizás képez kivételt.
A taxiszektorban évek óta magas a a tisztán elektromos autók száma Norvégiában. Tavaly az elektromos autók részesedése az egész országban 88, Oslóban 90 százalékos volt a taxik piacán a Norvég Közúti Közlekedési Hatóság adatai szerint.
Hasonló kezdeményezést jelentettek be idén nyáron több városban is: Sanghaj azt tervezi, hogy 2027-ig villamosítja busz- és taxivállalkozásait, míg Athén vagy az Egyesült Királyság puhább megközelítést alkalmaz, és támogatást nyújtanak az elektromos taxik számára – írja az electrive.com.
Forrás: autopro.hu Kép: illusztráció
Üres a kassza, az állami támogatásból elektromos autóra pályázó cégek mind a 30 milliárd forintra…
Márciusban minden korábbinál nagyobb ütemben bővült a zöld rendszámos autók száma Magyarországon – egyetlen hónap…
A helyi iparűzési adót most már második éve egyösszegben, május 31-ig (mivel ez a nap…
Az elmúlt 12 évben senkinek sem zárolták a taxi engedélyét olyan apróságnak tűnő probléma miatt,…
A több mint száz fő bevonásával zajló művelet központja a VII. kerületi körzeti megbízotti iroda…
Keddtől 2 forinttal csökken ismét a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára, ezzel úgy néz…