Oslo, a norvég főváros már 2020 szeptemberében bejelentette, hogy a városban csak akkumulátoros, tisztán elektromos taxik közlekedhetnek. A taxisok négy évet kaptak az átállásra, az idei ősztől már szigorúan betartatják a rendelkezést.
Az oslói taxisok a töltőberendezések hiányára hivatkozva korábban azt kérték, hogy 2027-ig halasszák el az elektromos taxik kötelező használatát, de a városi tanács elutasította a döntés elhalasztását. Az új rendelet kimondja: „az Oslóban közlekedő taxik 2024. november 1-je után már nem rendelkezhetnek belső égésű motorokból származó károsanyag-kibocsátással”. Ez alól a szabály alól csak az Oslo határain kívülre történő taxizás képez kivételt.
A taxiszektorban évek óta magas a a tisztán elektromos autók száma Norvégiában. Tavaly az elektromos autók részesedése az egész országban 88, Oslóban 90 százalékos volt a taxik piacán a Norvég Közúti Közlekedési Hatóság adatai szerint.
Hasonló kezdeményezést jelentettek be idén nyáron több városban is: Sanghaj azt tervezi, hogy 2027-ig villamosítja busz- és taxivállalkozásait, míg Athén vagy az Egyesült Királyság puhább megközelítést alkalmaz, és támogatást nyújtanak az elektromos taxik számára – írja az electrive.com.
Forrás: autopro.hu Kép: illusztráció
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…
A római taxisok nem örültek neki, hogy a négyszeres Formula–1-es világbajnok Max Verstappenéhez hasonlították a…
A fővárosi rendőrök újabb razziáján 625 embert igazoltattak, ebből 11 embert elfogtak. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…
A magyar KRESZ 135 éves története alatt rengeteg módosításon esett át, viszont jelenleg 1975 óta,…