Nyáron elkészültek a tervek, most pedig újabb fontos lépést tett a BKK azért, hogy szebb és élhetőbb Duna-partja legyen Budapestnek. A társaság benyújtotta pályázatait az Id. Antall József rakpart és az Erzsébet híd alatti terület átépítésére.
A kivitelezés mindkét esetben – a pályázatok kedvező elbírálása esetén – európai uniós forrásból valósulhat meg. A tervezett fejlesztések eredményeképpen a mostaninál zöldebb, gyalogos- és kerékpárosbarát rakpartszakaszok jönnek létre, ahol a fővárosiak és az idelátogatók Budapest egyik legszebb, világhírű panorámával büszkélkedő területét vehetik birtokukba.
Megújul a pesti Duna-part. A Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez kapcsolódva zöldebbé és rendezettebbé válik a pesti rakpartszakasz: összefüggő gyalogossétány és kerékpározási lehetőség jön létre, felszabadulnak a lépcsős partok, valamint bővülnek a pihenés lehetőségei.
A BKK megbízásából a nyáron elkészültek a Pesti alsó rakpart teljes körű átépítésének engedélyezési tervei, amelyek az Európai Unió TOP Plusz-4.1.3-23 Komplex klímaadaptációs és közterület-megújítási programjának finanszírozásával valósulhatnak meg.
Az Id. Antall József rakpart és az Erzsébet híd alatti terület fejlesztésére a feltételeknek megfelelően két pályázatot nyújtott be a BKK. Kedvező elbírálása, majd a szükséges európai uniós forrás rendelkezésre állása esetén várhatóan a jövő nyáron indulhatnak a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárások.
Legyen a rakpart mindenkié!
A tervezési folyamat célja volt, hogy Budapest egyik kiemelkedő jelentőségű közterülete zöld, élhető és a világörökségi környezethez méltó módon, a szakmai és civil szervezetek véleményét is figyelembe véve újuljon meg. A projekt egyik fontos eleme a társadalmi egyeztetés: az elmúlt években a városvezetőség és a BKK számos kérdőívet juttatott el a lakossághoz, hogy megismerje igényeit és javaslatait.
A tervezett rakpart három szakaszra osztható: az északi ligetes-parkos, a középső nyüzsgő-vendéglátó, illetve a déli nagyvárosias korzóra.
A tervek készítésekor fontos szempont volt, hogy a rakpartszakasz árvízveszélyes terület, ezt legutóbb szeptember közepén a fővárosiak is megtapasztalhatták, amikor az elmúlt évtized legnagyobb árvize idején szükségszerű volt a lezárása. A BKK a tervezéskor olyan kialakítást, zöldítést, valamint köztéri elemek elhelyezését tartotta helyénvalónak, amelyek egy újabb árvíz esetén ellenállnak a környezeti megpróbáltatásoknak, valamint nem akadályozzák az árvízi védekezéssel járó, embert próbáló munkát.
Id. Antall József rakpart: többfunkciós, nyüzsgő köztér
Az Erzsébet híd alatti terület: visszakerülnek a lépcsősorok
A BKK azt tervezi, hogy a Jane Haining rakpart megújítására is benyújtja majd a pályázatát.
Folyamatosan zöldül a Duna-part
A Lánchíd és az Erzsébet híd közötti szakaszon a rakpart zöldítésének egyik első fontos lépése – a budapestiek szavazatai alapján – a közösségi költségvetés forrásaiból, valamint költségvetési forrásból valósult meg. A projektben több különböző nyertes ötletet vontak össze.
A BKM Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. keretein belül önállóan működő FŐKERT Kertészeti Divízió szakemberei idén nyáron az útpálya és a partél közötti sávban
A zöldfelületi fejlesztések a meglévő burkolathoz illesztve, annak bontás utáni helyreállításával valósultak meg.
A rakpart fejlesztéséről, a megújuló pesti Duna-partról bővebben a Fővárosi Önkormányzat oldalán, ezen a linken olvashat.
Forrás: bkk.hu
Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…
Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…
Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel…
Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…
Kenőpénzről már mindenki hallott, a kenőszesz már kevésbé gyakori megoldás. Állítólag Magyarország nem Balkán, mégis…
Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…