Categories: Hírek

Bepipultak az olaszok: Önpusztító villanyautós döntést hozott az EU?

 

  • Giorgia Meloni olasz kormányfő szerint rossz irányba visz, ha az Európai Unió betartaná azt a vállalását, miszerint 2035-től csak a villanyautóknak osztanának lapot a tagországokban.
  • Úgy látja, hogy a környezetvédelmi szempontok miatt nem kellene lerombolni egy komplett iparágat.

 

A napokban sorra nyilatkoznak a vezető politikusok és autópiaci szervezetek a kínai villanyautókra kivetendő büntetővámról, valamint az elektromos átállásról, az autópiac jövőjéről, ezen belül az európai kilátásokról.

A német gazdasági miniszter,  Robert Habeck, a német kormány gazdasági minisztere a kínaiakkal tárgyalt; Vang Ven-tao, a kínai kormány kereskedelmi minisztere pedig az utolsó pillanatig tárgyalna a lejárt határidő ellenére; a spanyol miniszterelnök, Pedro Sanchez pedig a sertéságazat védelmében mutatott be hátraarcot. Közben a francia autóalkatrész-beszállítók főnöke, Jean-Louis Bech szerint, ha minden a mostani trendeknek megfelelően halad, akkor rengeteg ember veszítheti el a munkáját Európában. Ezek után most Giorgia Meloni mondott egy erősebbet.

 

Az olasz kormányfő úgy véli, ipari és a környezetvédelmi szempontból is elhibázott ez a döntés, amit 2023-ban hoztak a tagországok többségi szavazással. A belső égésű motorokkal ellátott autók értékesítésének betiltása 2035-től a legnyilvánvalóbb példája az önpusztító megközelítéseknek – mondta Meloni egy római rendezvényen. Hozzátette, egy ipari ágazat támogatása abban, hogy képes legyen megfelelni a környezetvédelmi kihívásoknak nem jelentheti azt, hogy teljesen leromboljuk az iparágat.

 

Meloni a kemény szavakkal az EU 2023 márciusában elfogadott megállapodásával fordult szembe. Ennek az lett volna a célja, hogy a kontinensen eladott új autók nettó nulla kibocsátásúak legyenek.

És 2030-ra már a kishaszongépjárműveknek is sokkal kevesebb kell legyen a szén-dioxid kibocsátásuk.

 

Az elektromos átállás persze 2023 elején még nem tűnt akkora kihívásnak, mint fél évvel később, amikor kiderült, hogy az átlagos autósok az ismert problémák miatt vonakodnak megfizetni azt az árkülönbséget, amivel egy villanyautó többe kerül, mint hagyományos meghajtású alternatívái.

Az autógyártók ezért visszavették saját átállási terveiket. Meloni és politikai szövetségesei eleve ellenezték az elektromos váltás felgyorsítását, ám az olasz kormány a 2035-ös célról szóló szavazáson tartózkodott.

Hasonlóan foglalt állást Bulgária és Románia.

Csak Lengyelország vezetése vállalta fel, hogy a nagy tervvel szemben szavazzon. Úgy tűnik, immáron nincs egyedül. (Via Reuters)

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció

 

Double D

Recent Posts

Káosz várható a hétvégén Budapesten, mutatjuk, mire érdemes figyelni

Szombaton a 10 kilométeres Vivicittá futás, vasárnap pedig a félmaraton és a családi futás miatt…

21 óra ago

Újabb öt fix traffipaxot telepítenek Budapesten, íme a helyszínek

A III. kerület vezetése 2024-ben saját forrásból indította el azt a programot, amelynek keretében több…

21 óra ago

Megváltozott a magyar forgalmi, ezt már hiába keresed rajta

Minden nagyobb hírverés nélkül megváltozott a magyar forgalmi engedélyek tartalma, végleg eltűnt egy mező. Ezzel…

21 óra ago

Bevételi határok 2025

Vállalkozásunkban többféle bevételi határra is figyelnünk kell, ha adófizetésünket optimalizálni szeretnénk. Itt most nem azokra…

2 nap ago

Ezek a használt autók hibásodnak meg leggyakrabban

A német közlekedési hatóság hosszú ideje vezeti, melyek a leggyakoribb problémák a népszerű autós szériáknál.…

2 nap ago

Drasztikusan csökkentenék a sebességet lakott területen belül

Egyre több német település csatlakozik a mozgalomhoz, amely a városi utak biztonságának növelését tűzte ki…

2 nap ago