A napokban sorra nyilatkoznak a vezető politikusok és autópiaci szervezetek a kínai villanyautókra kivetendő büntetővámról, valamint az elektromos átállásról, az autópiac jövőjéről, ezen belül az európai kilátásokról.
A német gazdasági miniszter, Robert Habeck, a német kormány gazdasági minisztere a kínaiakkal tárgyalt; Vang Ven-tao, a kínai kormány kereskedelmi minisztere pedig az utolsó pillanatig tárgyalna a lejárt határidő ellenére; a spanyol miniszterelnök, Pedro Sanchez pedig a sertéságazat védelmében mutatott be hátraarcot. Közben a francia autóalkatrész-beszállítók főnöke, Jean-Louis Bech szerint, ha minden a mostani trendeknek megfelelően halad, akkor rengeteg ember veszítheti el a munkáját Európában. Ezek után most Giorgia Meloni mondott egy erősebbet.
Az olasz kormányfő úgy véli, ipari és a környezetvédelmi szempontból is elhibázott ez a döntés, amit 2023-ban hoztak a tagországok többségi szavazással. A belső égésű motorokkal ellátott autók értékesítésének betiltása 2035-től a legnyilvánvalóbb példája az önpusztító megközelítéseknek – mondta Meloni egy római rendezvényen. Hozzátette, egy ipari ágazat támogatása abban, hogy képes legyen megfelelni a környezetvédelmi kihívásoknak nem jelentheti azt, hogy teljesen leromboljuk az iparágat.
Meloni a kemény szavakkal az EU 2023 márciusában elfogadott megállapodásával fordult szembe. Ennek az lett volna a célja, hogy a kontinensen eladott új autók nettó nulla kibocsátásúak legyenek.
És 2030-ra már a kishaszongépjárműveknek is sokkal kevesebb kell legyen a szén-dioxid kibocsátásuk.
Az elektromos átállás persze 2023 elején még nem tűnt akkora kihívásnak, mint fél évvel később, amikor kiderült, hogy az átlagos autósok az ismert problémák miatt vonakodnak megfizetni azt az árkülönbséget, amivel egy villanyautó többe kerül, mint hagyományos meghajtású alternatívái.
Az autógyártók ezért visszavették saját átállási terveiket. Meloni és politikai szövetségesei eleve ellenezték az elektromos váltás felgyorsítását, ám az olasz kormány a 2035-ös célról szóló szavazáson tartózkodott.
Hasonlóan foglalt állást Bulgária és Románia.
Csak Lengyelország vezetése vállalta fel, hogy a nagy tervvel szemben szavazzon. Úgy tűnik, immáron nincs egyedül. (Via Reuters)
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…
A római taxisok nem örültek neki, hogy a négyszeres Formula–1-es világbajnok Max Verstappenéhez hasonlították a…
A fővárosi rendőrök újabb razziáján 625 embert igazoltattak, ebből 11 embert elfogtak. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…
A magyar KRESZ 135 éves története alatt rengeteg módosításon esett át, viszont jelenleg 1975 óta,…