Az AMG cég leányvállalata alig több mint két év alatt 140 millió euróból építtette meg az új üzemet a Lipcse közelében található Bitterfeld-Wolfenben – írja az Euronews.
Ha bizonyos teljesítményt és menettávot szeretnénk elérni az elektromos autók esetében, akkor a lítium-ion akkumulátor egyszerűen verhetetlen – mondta Stefan Scherer, a cég ügyvezető igazgatója.
A nyersanyag nagy része Brazíliából érkezik majd, de a jövőben az Európában bányászott lítiumot is ott fogják feldolgozni. A finomító évente várhatóan 20 ezer tonna lítium-hidroxidot lesz képes előállítani, ami félmillió elektromos autó ellátására elegendő. A németországi üzem megnyitásával csökkenhet Európa függősége a külső beszerzési forrásoktól.
A lítium tárhatja szélesre az EU kapuját Szerbia előtt
Szerbiában és Bosznia-Hercegovinában jelentős lítiumkészletekre bukkantak, ami alapvetően alakíthatja át a régió gazdasági és geopolitikai helyzetét. Jelen pillanatban az Európai Unió került versenyelőnybe a készletekért folytatott küzdelemben, ami új lendületet adhat akár a csatlakozási tárgyalásoknak is.
Forrás: economx.hu Kép: illusztráció
Eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani Bár végleges döntés…
A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…
Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig - tájékoztatta…
Ha szalonból vásárolunk újautót, azt feltételezzük, hogy egy teljesen új, hibátlan és kifogástalan terméket kapunk…
San Franciscóban december 9-én egy önvezető Waymo-taxi kis híján balesetet okozott, amikor hirtelen a szembejövő…
Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…