A tanulóvezetők akár vezetéstámogató rendszerek használatával is gyakorolhatnak, vizsgázhatnak ősztől – tudta meg a Telex egy dokumentumból. A terv szerint a tanulók a vizsga előtt dönthetnek majd úgy, hogy bekapcsolva tartják az egyes támogató rendszereket.
A vizsgáztatásért felelős Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont a vezetéstámogató rendszerek közé sorolja az ABS-t, az ESP-t és a TCS-t, de az ütközésre figyelmeztető, valamint a sávváltási- és kanyarodási asszisztenst is. Ezek olyan rendszerek, amelyek közvetlenül nem avatkoznak be a jármű irányításába, csak besegítenek a vezetőnek. Amelyek közvetlenül beavatkoznak (például automata parkolás), azokat nem lehet használni a vizsga során.
A portál egyik forrása szerint a vizsgabiztost az oktatónak kell majd tájékoztatnia arról, hogy milyen vezetéstámogató megoldások vannak a vezetési vizsgához használt autóban.
A döntés azért nem meglepő, mert az EU folyamatosan újabb és újabb vezetéstámogató rendszerek beépítését teszi kötelezővé az új autókban, vagyis van, hogy ezen rendszerek használata elkerülhetetlen.
Forrás: totalcar.hu Kép: YouTube
Szombaton a 10 kilométeres Vivicittá futás, vasárnap pedig a félmaraton és a családi futás miatt…
A III. kerület vezetése 2024-ben saját forrásból indította el azt a programot, amelynek keretében több…
Minden nagyobb hírverés nélkül megváltozott a magyar forgalmi engedélyek tartalma, végleg eltűnt egy mező. Ezzel…
Vállalkozásunkban többféle bevételi határra is figyelnünk kell, ha adófizetésünket optimalizálni szeretnénk. Itt most nem azokra…
A német közlekedési hatóság hosszú ideje vezeti, melyek a leggyakoribb problémák a népszerű autós szériáknál.…
Egyre több német település csatlakozik a mozgalomhoz, amely a városi utak biztonságának növelését tűzte ki…