A tanulóvezetők akár vezetéstámogató rendszerek használatával is gyakorolhatnak, vizsgázhatnak ősztől – tudta meg a Telex egy dokumentumból. A terv szerint a tanulók a vizsga előtt dönthetnek majd úgy, hogy bekapcsolva tartják az egyes támogató rendszereket.
A vizsgáztatásért felelős Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont a vezetéstámogató rendszerek közé sorolja az ABS-t, az ESP-t és a TCS-t, de az ütközésre figyelmeztető, valamint a sávváltási- és kanyarodási asszisztenst is. Ezek olyan rendszerek, amelyek közvetlenül nem avatkoznak be a jármű irányításába, csak besegítenek a vezetőnek. Amelyek közvetlenül beavatkoznak (például automata parkolás), azokat nem lehet használni a vizsga során.
A portál egyik forrása szerint a vizsgabiztost az oktatónak kell majd tájékoztatnia arról, hogy milyen vezetéstámogató megoldások vannak a vezetési vizsgához használt autóban.
A döntés azért nem meglepő, mert az EU folyamatosan újabb és újabb vezetéstámogató rendszerek beépítését teszi kötelezővé az új autókban, vagyis van, hogy ezen rendszerek használata elkerülhetetlen.
Forrás: totalcar.hu Kép: YouTube
A Wizz Air félmaraton miatt A Budapesti Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint futóverseny miatt útlezárások lesznek Budapesten…
Komoly mérnöki és kivitelezői kihívás zajlik a Flórián térnél, ahol a déli felüljáró felújítása új…
A Toyota a Magyarországot, Szlovákiát, Csehországot és Lengyelországot magába foglaló Toyota Central Europe elnevezésű, mára…
Jelentős módosításokat vezet be a horvát kormány annak érdekében, hogy leszámoljanak a turisták lehúzásával nyerészkedő…
Milliókat érintő változás jön a magyar utakon, egy eddig gyakran használt kiskaput zárnak be, ami…
Online felületen, témákra bontva lehet véleményt mondani az új KRESZ-ről, néhány hét múlva. A tervezett…