A tanulóvezetők akár vezetéstámogató rendszerek használatával is gyakorolhatnak, vizsgázhatnak ősztől – tudta meg a Telex egy dokumentumból. A terv szerint a tanulók a vizsga előtt dönthetnek majd úgy, hogy bekapcsolva tartják az egyes támogató rendszereket.
A vizsgáztatásért felelős Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont a vezetéstámogató rendszerek közé sorolja az ABS-t, az ESP-t és a TCS-t, de az ütközésre figyelmeztető, valamint a sávváltási- és kanyarodási asszisztenst is. Ezek olyan rendszerek, amelyek közvetlenül nem avatkoznak be a jármű irányításába, csak besegítenek a vezetőnek. Amelyek közvetlenül beavatkoznak (például automata parkolás), azokat nem lehet használni a vizsga során.
A portál egyik forrása szerint a vizsgabiztost az oktatónak kell majd tájékoztatnia arról, hogy milyen vezetéstámogató megoldások vannak a vezetési vizsgához használt autóban.
A döntés azért nem meglepő, mert az EU folyamatosan újabb és újabb vezetéstámogató rendszerek beépítését teszi kötelezővé az új autókban, vagyis van, hogy ezen rendszerek használata elkerülhetetlen.
Forrás: totalcar.hu Kép: YouTube
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…
Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…
Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…