Érdekes és kérdéses változásokat vezet be a szöuli városvezetés, miután augusztus elején kiégett egy Mercedes EQE egy parkolóházban. A tűzeset miatt 21-en kórházba kerültek, legalább 140 autó megsérült és rengeteg háztartásban egy hétig nem volt áram és víz. Dél-Korea közlekedési minisztériuma emiatt vészhelyzeti gyűlést tartott, aminek megszületett az eredménye: kitiltanák a mélygarázsokból a 90 százalék fölé töltött villanyautókat, valamint 80 százalékos maximumra korlátoznák a töltőket.
Ki itt belépsz, hagyj fel a 90 százalékkal
A garázsokra kivetett korlátozást szeptember végétől vezetik be, de nem kötelező, ugyanis a városvezetés nem kötelezheti a lakóparkokat erre. De ha nem vezetik be, akkor kizárhatják őket különböző támogatási programokból.
„A városvezetés nem kényszerítheti rá a lakóparkokra a korlátozást, de ha nem vezetik be, hátrányos helyzetbe kerülhetnek, például a jövőben kizárhatják őket a város által finanszírozott ösztönzőkből vagy támogatási programokból” – mondta Yeo Jang-kwon, a városi kormány klíma- és környezetvédelmi központjának vezetője a pénteki tájékoztatón. Hozzátette, hogy sokan aggódnak, hogy megismétlőedhet a nemrégiben történt tűzeset, így arra számítanak, hogy sokan bevezetik szeptember végétől az új szabályt.
Neked vagy a gyártónak kell korlátozni
A városi tulajdonú töltőket szeptembertől 80 százalékra korlátozzák (vagyis ennyire töltenek fel egy autót), ami későbbiekben a magántulajdonú töltőkre is vonatkozna.
Továbbá azt is kérik a tulajdonosoktól, hogy 90 százalékos maximumot állítsanak be autójukon.
Az is tervben van azonban, hogy egyenesen a gyártókat kötelezik arra, hogy növeljék az akkumulátorok bruttó-nettó kapacitás közötti különbséget 10 százalékra. Ha ezt egy gyártó megteszi, akkor az adott jármű bizonyítványt kapna arra, hogy parkolhat mélygarázsokban.
Szöul bemutatta a tervet az ottani autógyártóknak is, ők jelenleg vizsgálják annak megvalósíthatóságát. Yeo megjegyezte, hogy a folyamat összetett és a határidők bizonytalanok, és hangsúlyozta a gyártók együttműködésének szükségességét. Egyes gyártók eközben felajánlották, hogy ingyen átvizsgálják a villanyautókat.
Rengeteg a kérdés, érvelés nincs
A városvezetés döntése sokak számára érthetetlen és boszorkányüldözést kiáltanak. Yoon Won-sub, a Sungkyunkwan Egyetem energiatudományi professzora az eset kapcsán kifejtette, hogy igen kicsi az esély arra, hogy a tüzet egy teljesen feltöltött akkumulátor okozta volna.
„A villanyautókat a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy soha ne érjék el a teljes töltöttséget, még akkor sem, ha a kijelző szerint 100 százalékos a töltöttségük (…) Bizonyíthatatlan érv, hogy az akkumulátorok nagyobb tűzveszélyt hordoznak, amikor teljesen fel vannak töltve” – mondta Yoon. A töltéssel kapcsolatos tiltások ezek mellett azért is érdekesek, mert a EQE-t nem töltötték, amikor kigyulladt.
Dél-Koreában az elmúlt három évben összesen 139 villanyautós tűz volt, amiből 26 történt töltés közben, 68 vezetés közben, 36 pedig parkolásnál, a maradék 9 hátterében pedig egyéb okok álltak.
Továbbá az is kérdés, hogy a városvezetés hogyan akarja majd ellenőrizni, hogy egy autó hány százalékra van feltöltve a parkolás pillanatában.
Forrás: totalcar.hu Kép: YouTube
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…