Categories: Hírek

Az autósok kimondták az igazságot a benzinesek európai betiltásáról

 

Egy friss felmérés szerint az átlagemberek ellenzik az EU-s tervezetet: megfizethető autókat akarnak.

 

Mint ismert, az Európai Unióban 2035-től csak elektromos új autókat lehet forgalomba helyezni (kiskaput csak a tömeggyártástól még távol álló szintetikus üzemanyagok jelentenének). Ám egyre több nagy gyártó kongatja a vészharangot: túlságosan drágák az akkumulátoros-elektromos modellek, ezért a várthoz képest jócskán elmarad irántuk a várt kereslet, amit tetéz – például Németországban – az állami támogatások kivezetése.

 

Ezen felül a hatótáv, illetve a töltési infrastruktúra is hagy még maga után kívánnivalókat. 

Emiatt több konszern, például a VW nehéz helyzetbe került, mások újragondolják villamosítási stratégiájukat, még a technológiában éllovas kínai gyártók is új hibrideket vezetnek be.

De mit gondolnak a helyzetről maguk az autóvásárlók, illetve -tulajdonosok? Erre a kérdésre kereste a választ a német Autoscout24 hirdetései oldal reprezentatív felmérése, eléggé – talán a brüsszeli döntéshozók számára is – elgondolkodtató eredménnyel. A megkérdezett német állampolgárok 44 százaléka ugyanis teljesen eltörölné a belső égésű motoros autók újonnan eladásának 2035-re tervezett betiltását. További 26 százalék pedig úgy foglalt állást, hogy a dátumot jóval kijjebb kellene tolni.

 

Összesen tehát 70 százalékos az elutasítási arány, amivel szemben csak 17 százalék tartaná az eredeti dátumot, 7 százalék még előbbre is hozná, 6 százalék pedig nem tudott válaszolni. Érdekes, hogy a véleménynél nem jelentett érdemi különbséget a válaszadók neme, az életkora viszont igen: a fiatalabbak jelentős része inkább a halasztásra, míg az idősebbek zöme inkább a teljes elutasításra voksolt.

 

Még feltűnőbbek volt a jövedelmi arányok és a preferenciák összefüggései: a kisebb, havi 1500 euró alatti keresetűek jobban ellenezték a tiltást, hiszen számukra még inkább megfizethetetlenek a villanyautók, és kertes helyett emeletes társasházban lakva sokkal nagyobb kihívást jelent a rendszeres töltés.

Forrás: origo.hu Kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Európába is elhozhatja hatótávnövelős villanyautóját a Volkswagen

A Volkswagen is beszállna a hatótávnövelt villanyautók (EREV) európai piacára, ahol eddig csak néhány szereplő…

9 óra ago

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor  A…

1 nap ago

Traffipaxok brutális tévedései: 700-zal száguldó Ford és gyorshajtó parkoló autó

Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…

3 nap ago

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

5 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

5 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

6 nap ago