Egy friss felmérés szerint az átlagemberek ellenzik az EU-s tervezetet: megfizethető autókat akarnak.
Mint ismert, az Európai Unióban 2035-től csak elektromos új autókat lehet forgalomba helyezni (kiskaput csak a tömeggyártástól még távol álló szintetikus üzemanyagok jelentenének). Ám egyre több nagy gyártó kongatja a vészharangot: túlságosan drágák az akkumulátoros-elektromos modellek, ezért a várthoz képest jócskán elmarad irántuk a várt kereslet, amit tetéz – például Németországban – az állami támogatások kivezetése.
Ezen felül a hatótáv, illetve a töltési infrastruktúra is hagy még maga után kívánnivalókat.
Emiatt több konszern, például a VW nehéz helyzetbe került, mások újragondolják villamosítási stratégiájukat, még a technológiában éllovas kínai gyártók is új hibrideket vezetnek be.
De mit gondolnak a helyzetről maguk az autóvásárlók, illetve -tulajdonosok? Erre a kérdésre kereste a választ a német Autoscout24 hirdetései oldal reprezentatív felmérése, eléggé – talán a brüsszeli döntéshozók számára is – elgondolkodtató eredménnyel. A megkérdezett német állampolgárok 44 százaléka ugyanis teljesen eltörölné a belső égésű motoros autók újonnan eladásának 2035-re tervezett betiltását. További 26 százalék pedig úgy foglalt állást, hogy a dátumot jóval kijjebb kellene tolni.
Összesen tehát 70 százalékos az elutasítási arány, amivel szemben csak 17 százalék tartaná az eredeti dátumot, 7 százalék még előbbre is hozná, 6 százalék pedig nem tudott válaszolni. Érdekes, hogy a véleménynél nem jelentett érdemi különbséget a válaszadók neme, az életkora viszont igen: a fiatalabbak jelentős része inkább a halasztásra, míg az idősebbek zöme inkább a teljes elutasításra voksolt.
Még feltűnőbbek volt a jövedelmi arányok és a preferenciák összefüggései: a kisebb, havi 1500 euró alatti keresetűek jobban ellenezték a tiltást, hiszen számukra még inkább megfizethetetlenek a villanyautók, és kertes helyett emeletes társasházban lakva sokkal nagyobb kihívást jelent a rendszeres töltés.
Forrás: origo.hu Kép: illusztráció
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…