Categories: Hírek

Az autósok kimondták az igazságot a benzinesek európai betiltásáról

 

Egy friss felmérés szerint az átlagemberek ellenzik az EU-s tervezetet: megfizethető autókat akarnak.

 

Mint ismert, az Európai Unióban 2035-től csak elektromos új autókat lehet forgalomba helyezni (kiskaput csak a tömeggyártástól még távol álló szintetikus üzemanyagok jelentenének). Ám egyre több nagy gyártó kongatja a vészharangot: túlságosan drágák az akkumulátoros-elektromos modellek, ezért a várthoz képest jócskán elmarad irántuk a várt kereslet, amit tetéz – például Németországban – az állami támogatások kivezetése.

 

Ezen felül a hatótáv, illetve a töltési infrastruktúra is hagy még maga után kívánnivalókat. 

Emiatt több konszern, például a VW nehéz helyzetbe került, mások újragondolják villamosítási stratégiájukat, még a technológiában éllovas kínai gyártók is új hibrideket vezetnek be.

De mit gondolnak a helyzetről maguk az autóvásárlók, illetve -tulajdonosok? Erre a kérdésre kereste a választ a német Autoscout24 hirdetései oldal reprezentatív felmérése, eléggé – talán a brüsszeli döntéshozók számára is – elgondolkodtató eredménnyel. A megkérdezett német állampolgárok 44 százaléka ugyanis teljesen eltörölné a belső égésű motoros autók újonnan eladásának 2035-re tervezett betiltását. További 26 százalék pedig úgy foglalt állást, hogy a dátumot jóval kijjebb kellene tolni.

 

Összesen tehát 70 százalékos az elutasítási arány, amivel szemben csak 17 százalék tartaná az eredeti dátumot, 7 százalék még előbbre is hozná, 6 százalék pedig nem tudott válaszolni. Érdekes, hogy a véleménynél nem jelentett érdemi különbséget a válaszadók neme, az életkora viszont igen: a fiatalabbak jelentős része inkább a halasztásra, míg az idősebbek zöme inkább a teljes elutasításra voksolt.

 

Még feltűnőbbek volt a jövedelmi arányok és a preferenciák összefüggései: a kisebb, havi 1500 euró alatti keresetűek jobban ellenezték a tiltást, hiszen számukra még inkább megfizethetetlenek a villanyautók, és kertes helyett emeletes társasházban lakva sokkal nagyobb kihívást jelent a rendszeres töltés.

Forrás: origo.hu Kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

17 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

17 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago