Egy friss felmérés szerint az átlagemberek ellenzik az EU-s tervezetet: megfizethető autókat akarnak.
Mint ismert, az Európai Unióban 2035-től csak elektromos új autókat lehet forgalomba helyezni (kiskaput csak a tömeggyártástól még távol álló szintetikus üzemanyagok jelentenének). Ám egyre több nagy gyártó kongatja a vészharangot: túlságosan drágák az akkumulátoros-elektromos modellek, ezért a várthoz képest jócskán elmarad irántuk a várt kereslet, amit tetéz – például Németországban – az állami támogatások kivezetése.
Ezen felül a hatótáv, illetve a töltési infrastruktúra is hagy még maga után kívánnivalókat.
Emiatt több konszern, például a VW nehéz helyzetbe került, mások újragondolják villamosítási stratégiájukat, még a technológiában éllovas kínai gyártók is új hibrideket vezetnek be.
De mit gondolnak a helyzetről maguk az autóvásárlók, illetve -tulajdonosok? Erre a kérdésre kereste a választ a német Autoscout24 hirdetései oldal reprezentatív felmérése, eléggé – talán a brüsszeli döntéshozók számára is – elgondolkodtató eredménnyel. A megkérdezett német állampolgárok 44 százaléka ugyanis teljesen eltörölné a belső égésű motoros autók újonnan eladásának 2035-re tervezett betiltását. További 26 százalék pedig úgy foglalt állást, hogy a dátumot jóval kijjebb kellene tolni.
Összesen tehát 70 százalékos az elutasítási arány, amivel szemben csak 17 százalék tartaná az eredeti dátumot, 7 százalék még előbbre is hozná, 6 százalék pedig nem tudott válaszolni. Érdekes, hogy a véleménynél nem jelentett érdemi különbséget a válaszadók neme, az életkora viszont igen: a fiatalabbak jelentős része inkább a halasztásra, míg az idősebbek zöme inkább a teljes elutasításra voksolt.
Még feltűnőbbek volt a jövedelmi arányok és a preferenciák összefüggései: a kisebb, havi 1500 euró alatti keresetűek jobban ellenezték a tiltást, hiszen számukra még inkább megfizethetetlenek a villanyautók, és kertes helyett emeletes társasházban lakva sokkal nagyobb kihívást jelent a rendszeres töltés.
Forrás: origo.hu Kép: illusztráció
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…
Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…
Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…