Több száz vezető nélküli robottaxi okoz káoszt a kínai Wuhan városában.
A Bloomberg jelentése szerint a Baidu kínai technológiai óriáscég által telepített járműflotta a túl óvatos vezetési stílusa miatt hatalmas dugókat okoz, és ezzel igencsak frusztrálja a város lakóit.
Mint ismeretes, az Egyesült Államokban a sofőr nélküli robottaxi szolgáltatások szintén hasonló zavart okoztak, a járművek nehezen követték a közlekedési szabályokat, balesetveszélyes helyzetbe keveredtek, és még a tanácstalan humán rendőrök is megállították őket, ami mind rávilágít a technológia folyamatos technikai problémáira a valós utcákon.
Jelenleg a Baidu szolgáltatásai még nem az egész városban elérhetőek, de még ebben a korlátozott tesztidőszakban is gondot okoz a járműveinek az alkalmazkodása a közlekedési szabályokat gyakran semmibe vevő vezetési kultúrához.
A Baidu több mint 500 elektromos robottaxit engedett szabadjára Wuhanban, ami nagyjából a fele annak, amit a vállalat az év végéig az Apollo Go márkanév alatt tervez telepíteni.
Bár a flotta csak egy apró töredékét teszi ki a város összes taxijának, a sofőrök mégis aggódnak, hogy elveszíthetik állásukat, mivel a technológiai szektor egyre inkább az autonóm járművek alkalmazására törekszik.
“Izgalmas látni, ahogy a robottaxik valósággá válnak, ugyanakkor nem világos, hogy a taxisok hogyan fognak szembenézni a kihívással, és hogy a kormány hogyan fogja megtalálni az egyensúlyt a technológiai áttörések és a gyenge munkaerő-piaci feltételek között” – írta a Pinpoint Asset Management vezető közgazdásza.
A Baidu agresszívan lépett piacra a robottaxi szolgáltatásának bevezetése során, és a jelentős árengedményekkel igencsak kiszorította az emberi versenytársakat – ez a stratégia a szakértők szerint az ilyen szolgáltatásokat kereskedelmi szempontból életképtelenné teheti.
Röviden, hogy ez a megközelítés kifizetődő lesz-e, még nem tudni. Nemcsak a Baidu küzd a vezető nélküli taxik forgalmas városi környezetbe való integrálásával – az amerikai vállalatok, köztük az Alphabet Waymo és a General Motors Cruise hasonló helyzetben vannak, ami azt jelzi, hogy ezek a növekedési nehézségek globális problémát jelentenek.
Hogy Elon Musk Teslája be tud-e lépni a piacra és meg tudja-e változtatni a helyzetet, azt még nem tudni. A szeszélyes vezérigazgató nemrégiben bejelentette, hogy az EV-gyártó még idén bemutatja robottaxiját – de hogy van-e esélye felzárkózni a konkurenciához, az még nem biztos.
Forrás: computertrends.hu Kép: YouTube
Július 5-től 24-ig az 1-es villamos rövidített útvonalon halad. A Flórián téri felüljárók felújításához kapcsolódó…
Egészen ideáig még meg lehetett úszni egy adminisztrációs költséget, de mostantól már akkor is fizetni…
Több mint 16 ezer életveszélyes Volkswagen autó cirkál jelenleg is az utakon. A gyártó már…
Magyarországon 65 098 új személyautót helyeztek forgalomba az idei első hat hónapban, 4,3 százalékkal többet,…
De van egy jó hírünk is. Két és fél millió ember életét befolyásoló döntés eléggé…
Már több, mint hatezren pályáztak az e-autóra, a kifizetések folyamatosak, már csak 3,2 milliárd maradt,…