Categories: Hírek

Kínát elárasztották a robottaxik és hatalmas közlekedési dugókat okoznak

 

Több száz vezető nélküli robottaxi okoz káoszt a kínai Wuhan városában.

 

A Bloomberg jelentése szerint a Baidu kínai technológiai óriáscég által telepített járműflotta a túl óvatos vezetési stílusa miatt hatalmas dugókat okoz, és ezzel igencsak frusztrálja a város lakóit.

Mint ismeretes, az Egyesült Államokban a sofőr nélküli robottaxi szolgáltatások szintén hasonló zavart okoztak, a járművek nehezen követték a közlekedési szabályokat, balesetveszélyes helyzetbe keveredtek, és még a tanácstalan humán rendőrök is megállították őket, ami mind rávilágít a technológia folyamatos technikai problémáira a valós utcákon.

 

Jelenleg a Baidu szolgáltatásai még nem az egész városban elérhetőek, de még ebben a korlátozott tesztidőszakban is gondot okoz a járműveinek az alkalmazkodása a közlekedési szabályokat gyakran semmibe vevő vezetési kultúrához.

A Baidu több mint 500 elektromos robottaxit engedett szabadjára Wuhanban, ami nagyjából a fele annak, amit a vállalat az év végéig az Apollo Go márkanév alatt tervez telepíteni.

Bár a flotta csak egy apró töredékét teszi ki a város összes taxijának, a sofőrök mégis aggódnak, hogy elveszíthetik állásukat, mivel a technológiai szektor egyre inkább az autonóm járművek alkalmazására törekszik.

“Izgalmas látni, ahogy a robottaxik valósággá válnak, ugyanakkor nem világos, hogy a taxisok hogyan fognak szembenézni a kihívással, és hogy a kormány hogyan fogja megtalálni az egyensúlyt a technológiai áttörések és a gyenge munkaerő-piaci feltételek között” – írta a Pinpoint Asset Management vezető közgazdásza.

A Baidu agresszívan lépett piacra a robottaxi szolgáltatásának bevezetése során, és a jelentős árengedményekkel igencsak kiszorította az emberi versenytársakat – ez a stratégia a szakértők szerint az ilyen szolgáltatásokat kereskedelmi szempontból életképtelenné teheti.

Röviden, hogy ez a megközelítés kifizetődő lesz-e, még nem tudni. Nemcsak a Baidu küzd a vezető nélküli taxik forgalmas városi környezetbe való integrálásával – az amerikai vállalatok, köztük az Alphabet Waymo és a General Motors Cruise hasonló helyzetben vannak, ami azt jelzi, hogy ezek a növekedési nehézségek globális problémát jelentenek.

 

Hogy Elon Musk Teslája be tud-e lépni a piacra és meg tudja-e változtatni a helyzetet, azt még nem tudni. A szeszélyes vezérigazgató nemrégiben bejelentette, hogy az EV-gyártó még idén bemutatja robottaxiját – de hogy van-e esélye felzárkózni a konkurenciához, az még nem biztos.

Forrás: computertrends.hu Kép: YouTube

Double D

Recent Posts

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

4 óra ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

1 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

1 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

1 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

1 nap ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

2 nap ago