Categories: Hírek

Egymilliárd autó kontra 218 hajó – mielőtt túl szigorú lennél az autókkal

 

A koronavírus-járvány lecsengése után újra útnak indultak a rettentően levegőszennyező óceánjáró turistahajók. A környezetvédők bizonyára szívesen betiltatnák a nyári pihenés ezen mellőzhető módját.

 

Az óriási turistahajók a koronavírus-járvány okozta leállásuk után visszatértek a világ óceánjaira és tengereire, és immáron nagyobb légszennyezést okoznak a kikötőkben, mint amekkorát az átkozott pandémia előtt – derült ki a Transport & Environment környezetvédelmi nonprofit szervezet friss tanulmányából.

 

Az ENSZ hajózással foglalkozó szervezete ugyan 2020-ban bevezetett korlátozásokat a kén-dioxidok kibocsátásával kapcsolatban, ám ez nem akadályozta meg Európa 218 nyaralóhajóját abban, hogy egymilliárd autó  kén-dioxid-kibocsátásának megfelelő levegőszennyezéssel rongálja az emberek és a Föld egészségét.

Egyetlen város volt, amely megmutatta, hogyan lehet elkerülni egy a csúfságot. Velence kitiltotta kikötőiből a turistákkal teletömött monstrumokat. Ennek köszönhetően 80 százalékkal mérséklődött a település kikötőjének légszennyezettsége.

A T&E szakértői szerint ez ékes bizonyítékot szolgáltat arra, hogy meg lehet oldani ezt a problémát. A szervezet a kikötőkben elektromos meghajtás használatára kötelezné a hajókat.A hajók száma és az az idő, amit a kikötőkben és azok környékén töltenek egyaránt nőtt 2019 óta.

Mégpedig 23-24 százalékkal – állítják a környezetvédelmi szervezet jelentésének szerzői.

 

Miután eközben szerencsére nem mindig működik a motorjuk, ez a bővülés kilenc százalékkal dobta meg a kén-dioxidok-kibocsátását. A nitrogén-oxidok esetén plusz 18 százalék, a szilárd részecskéknél plusz 25 százalék ez azadat.

Európa egyik legszennyezettebb kikötővárosa 2023-ban Barcelona volt, utána Civitavecchia, majd Róma, Athénés Pireusz következett. A Barcelonában megforduló turistahajók közel háromszor több kén-dioxiddal szennyezték a levegőt, mint a város összes autója együttvéve. Ennek a gáznak a kibocsátásával kapcsolatban százszor szigorúbb szabályozás vonatkozik az autókra, mint a hajókra.

Forrás: totalcar.hu Kép:YouTube

 

Double D

Recent Posts

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

4 óra ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

1 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

1 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

1 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

1 nap ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

2 nap ago