Categories: Hírek

Uber-rajt Budapesten: lecsaptak a sofőrökre

 

Megérte odatenniük magukat az Uber-sofőröknek az indulást követő napokban, 50 vagy akár 100 ezer forintos bónuszt hozhatott nekik, ha letudtak 10, illetve 30 fuvart. Többen igazoltak át a Bolttól és a Főtaxitól, a cég azt ígéri, az első három hónap jutalékmentessége után is versenyképes ajánlata lesz a taxisok számára. Ez alapján a Boltnak mélyebben a zsebébe kell nyúlnia, pedig a 12-25 százalékos leadót elengedve már így is fix 9 százalékra váltott.

 

Három hónapig jutalékmentesen dolgozhatnak az Uber sofőrjei, ami óriási versenyelőnyt jelent a magyar piac régi-új szereplőjének. Iparági értesüléseink szerint a múlt csütörtöki rajthoz szükséges állomány elsősorban versenytársaktól átigazoló, tapasztalt taxisokból jött össze. Lapunk úgy tudja, a legtöbben a Bolttól érkeztek, de attól a Főtaxitól is nagy számban ültek át az Uber volánja mögé, amelynek a partnereként tért vissza a hazai piacról 2016-ban kivonuló cég.

 

Vadásznak a rivális cégek sofőrjeire

Nagy Elek, a Főtaxi-csoport tulajdonosa hangsúlyozta, hogy bár az F-Mobilitás Kft. a kapocs köztük, a személyszállítási piacon versenytárs az Uber és a Főtaxi. Az utóbbi nagy számú reptéri flottájának létszáma azonban látványosan megcsappant az elmúlt napokban Ferihegyen.

 

Ami a Boltot illeti, ott a jutalékrendszer szerint alapvetően 25 százalék a leadó, ami a meghatározott fuvarszám heti teljesítésével leszorítható 12 százalékra. Az Uber egyelőre három hónapra meghirdetett, 0 százalékos akciójára a Bolt fix 9 százalékkal válaszolt, de a háttérbeszélgetéseink szerint az új piaci szereplő ez alá is kész bemenni. Ha addig a versenytárs nem lép, ez jelenthet 6-7 százalékot, de szükség eetén akár a jutalékmentességet is kitolhatja.

A San Franciscóban alapított, de az európai piacait Amszterdamból irányító Uber a budapesti rajtot azzal is megtámogatta, hogy 50 ezer forintos bónuszt adott azoknak a sofőröknek, akik a csütörtöki indulás napján teljesítettek 10 fuvart, akik pedig a hétvégén elérték a 30-at, azoknak 100 ezer forintos jutalom ütötte a markát. Az utóbbit a legtöbben teljesítették, az előbbinél viszont félreértésre adott okot, hogy sokan 13 órára várták a kezdést, ezzel szemben az applikáció már reggel-délelőtt is dobott címeket a sofőröknek.

 

Új seprű jól seper

A taxis térfélen sokan mágnesként tekintenek most az Uberre, eddig hiába volt sikeres a Bolt, egy ilyen típusú versenynek – aminek az utasok a legfőbb nyertesei – általában az új szereplő a kedvezményezettje. Arról megoszlanak a vélemények, hogy az amerikai vagy az észt hátterű technológiai platform mobilalkalmazása a versenyképesebb termék. Mindenesetre azt korábban maga Nagy Elek is elismerte, hogy „méterre lekövetni az utas mozgását” a Főtaxi és a Bolt appja sem képes, ha kicsit eltávolodott időközben a rendelési koordinátáktól, de az Uberé igen.

A csütörtöki indulást olyannyira megfeszített munka előzte meg, hogy az Uber-sofőrök jelentős része az azt megelőző három napban vette az adminisztratív akadályokat. Így a hétfő-szerdai nagyüzemben kapták meg sokan a szükséges matricákat a sárga fóliára, illetve vették át a szabadjelzőt. Elvileg 3000-en kezdték meg a regisztrációs folyamatot, miközben összesen 6500 taxist tartanak számon. De a cég nemcsak a taxisokat ösztönzi a startmezőn, hanem az utazóközönséget is: az első három út árából lejön 5 ezer forint.

 

Átrendeződik a piac

A verseny egyre élesebb, s ha hozzávesszük, hogy a Taxi 5 pedig még egy nagyágyú, a Gett behozatalát bocsátotta előre, a konkurenciaharc tovább fokozódhat. Meglátjuk, meddig éri meg ennyi piaci szereplőnek versenyeznie Budapest személyszállításáért. Elgondolkodtató, hogy Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke már az Uber visszatérésének hírét úgy kommentálta, hogy józan ésszel is kiszámítható, átrendeződik a piac. Várakozásai szerint a tőkeerősebb cégek még nagyobbak lesznek, a közepes és kisebb fuvarszervezők pedig a piacon maradásért küzdenek, amíg a lehetőségeik és a forrásaik erre fedezetet nyújtanak.

Forrás: economx.hu

Double D

Recent Posts

Európába is elhozhatja hatótávnövelős villanyautóját a Volkswagen

A Volkswagen is beszállna a hatótávnövelt villanyautók (EREV) európai piacára, ahol eddig csak néhány szereplő…

16 óra ago

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor  A…

2 nap ago

Traffipaxok brutális tévedései: 700-zal száguldó Ford és gyorshajtó parkoló autó

Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…

4 nap ago

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

5 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

5 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

6 nap ago