Categories: Hírek

Dugi traffipax lesi a száguldó autósokat egy budapesti bevezető úton

A fák közül fürkésző „traffiboxot” és társait néhány napja már a Google Maps és a Waze közösségi autós applikáció is felfedezte. A készülék előtti szakaszon 90 kilométeres óránkénti sebességgel lehet száguldani, ott azonban már csak 70-nel.

 

 

Dunakanyarból Budapestre tartó autósok a budai oldalon sokat kínlódnak a rendszeres torlódások miatt, így aztán a késlekedésüket gyakran gyorshajtással igyekeznek kompenzálni.

A 11-ES FŐÚT BEVEZETŐ SZAKASZÁN NEM RITKA, HOGY 80-90-100 KM/Ó SEBESSÉGGEL ÉRKEZNEK BÉKÁSMEGYER TÉRSÉGÉBE, ami eddig – a baleseteken kívül – nem jelentett problémát számukra. A közlekedésbiztonság mindenhatósága azonban ezt az útszakaszt is elérte.

NÉHÁNY HETE TRAFFIBOXOT TELEPÍTETTEK A KÉTSZER KÉT SÁVOS BATTHYÁNY UTCÁT ELVÁLASZTÓ FASORBA.

Vigyázat, nem Don Quijote!

Érdemes tisztában lenni azzal, hogy az újdonsült sebességmérő doboz korántsem egyedi példány. Az Óbuda.hu nemrég közölte, hogy

ÓBUDA-BÉKÁSMEGYER ÖNKORMÁNYZAT ELKÖTELEZETT A GYORSHAJTÓK ELLENI KÜZDELEMBEN, és ennek jegyében közel egy évnyi előkészítő munka után, 85 millió forint összegű saját forrásból a rendőrséggel közösen traffipax-pontokat telepítettek a kerület legforgalmasabb útszakaszain.

Bőven vannak társai

Az már tavaly eldőlt, hogy a III. kerületi képviselő-testület a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal együttműködésben traffiboxokat, vagyis sebességmérő műszert befogadó kültéri egységeket telepít Óbuda-Békásmegyer legforgalmasabb útszakaszain:

  • Szentendrei út – Madzsar József (Hadrianus) utcai csomópont
  • Szentendrei út – Pünkösdfürdő utcai csomópont
  • Szentendrei út – Mátyás király úti csomópont
  • Szentendrei út – Aquincum
  • Vitorla utca – Nánási út
  • Szentendrei út – Kaszásdűlő
  • Vörösvári út – Váradi utca (2 db traffibox)
  • Bécsi út – Vörösvári úti csomópont, valamint
  • Bécsi út – Váradi utcai csomópontoknál tervezi felszerelni.

A döntést követően az önkormányzat 85 millió forint összegű saját forrást biztosított a beruházáshoz, így az első telepített traffipaxok már működésbe is léphettek.

Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat ezekkel a beszerzésekkel kíván hozzájárulni ahhoz a Fővárosi Önkormányzat által deklarált fő célkitűzéséhez, hogy 2030-ra a jelenlegihez képest felére csökkenjen a halálos közlekedési balesetek száma Budapesten.

Forrás: economx.hu Kép: illusztráció Kép: Google Maps

Double D

Recent Posts

A Volkswagen szerint az olcsó autóknál fenntarthatatlan lesz a belső égés

Eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani Bár végleges döntés…

4 óra ago

Új néven működik tovább áprilistól a Magyar Autóklub

A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…

1 nap ago

Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban

Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig - tájékoztatta…

1 nap ago

Lehet, hogy mégsem új a szalonautód? Az újautó-forgalmazók mocskos kis titka

Ha szalonból vásárolunk újautót, azt feltételezzük, hogy egy teljesen új, hibátlan és kifogástalan terméket kapunk…

1 nap ago

Majdnem frontális balesetet okozott egy önvezető taxi – az utas csak imádkozhatott

San Franciscóban december 9-én egy önvezető Waymo-taxi kis híján balesetet okozott, amikor hirtelen a szembejövő…

2 nap ago

Már nem a kipufogógáz a legnagyobb bűnös: más forrása van az autós szennyezésnek

Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…

4 nap ago