Az autógyártók egyébként maguk választhatják ki, hogy ez az új berendezés hogyan korlátozhatja az autó sebességét. A paletta széles: az egyszerű csipogástól az „elnehezített” gázpedálig, minden játszik. De természetesen kikapcsolható a rendszer – viszont a következő indításkor automatikusa újra aktiválódik.
Az intelligens sebességszabályozó rendszereknek meg kell felelniük a következő követelményeknek:
Az autógyártóknak biztosítaniuk kell, hogy a 2024. július 7-től forgalomba hozott összes modell megfelel az új EU-rendelet követelményeinek. Ha ez nincs így, akár vissza is hívhatják a járműveket.
A tesztelés nem ment gördülékenyen: volt, hogy az új technológia hibázott a sebesség korlátozásának a leolvasásában. Igaz, csak akkor, ha az útjelző táblákat rosszul/nem megfelelően helyezték ki.
A fő cél egyébként nem más, mint hogy a közúti balesetek halálos áldozatainak száma nullára csökkenjen 2050-re. Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács becslései szerint a sebességkorlátozó berendezés bevezetése legalább 30 százalékkal csökkentheti a baleseteket. Sőt, így még a gyorshajtási bírságokat is elkerülhetjük.
Forrás: blikk.hu Kép: YouTube
Eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani Bár végleges döntés…
A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…
Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig - tájékoztatta…
Ha szalonból vásárolunk újautót, azt feltételezzük, hogy egy teljesen új, hibátlan és kifogástalan terméket kapunk…
San Franciscóban december 9-én egy önvezető Waymo-taxi kis híján balesetet okozott, amikor hirtelen a szembejövő…
Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…