Az autógyártók egyébként maguk választhatják ki, hogy ez az új berendezés hogyan korlátozhatja az autó sebességét. A paletta széles: az egyszerű csipogástól az „elnehezített” gázpedálig, minden játszik. De természetesen kikapcsolható a rendszer – viszont a következő indításkor automatikusa újra aktiválódik.
Az intelligens sebességszabályozó rendszereknek meg kell felelniük a következő követelményeknek:
Az autógyártóknak biztosítaniuk kell, hogy a 2024. július 7-től forgalomba hozott összes modell megfelel az új EU-rendelet követelményeinek. Ha ez nincs így, akár vissza is hívhatják a járműveket.
A tesztelés nem ment gördülékenyen: volt, hogy az új technológia hibázott a sebesség korlátozásának a leolvasásában. Igaz, csak akkor, ha az útjelző táblákat rosszul/nem megfelelően helyezték ki.
A fő cél egyébként nem más, mint hogy a közúti balesetek halálos áldozatainak száma nullára csökkenjen 2050-re. Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács becslései szerint a sebességkorlátozó berendezés bevezetése legalább 30 százalékkal csökkentheti a baleseteket. Sőt, így még a gyorshajtási bírságokat is elkerülhetjük.
Forrás: blikk.hu Kép: YouTube
Az olaszoknál mostantól nincs pardon: aki egyszer már lebukott ittasan a volán mögött, annak be…
Az M4-es autóút vecsési csomópont szakaszán júliusban három ütemben felújításokat hajtanak végre, emiatt a reptérre…
Július 5-től 24-ig az 1-es villamos rövidített útvonalon halad. A Flórián téri felüljárók felújításához kapcsolódó…
Egészen ideáig még meg lehetett úszni egy adminisztrációs költséget, de mostantól már akkor is fizetni…
Több mint 16 ezer életveszélyes Volkswagen autó cirkál jelenleg is az utakon. A gyártó már…
Magyarországon 65 098 új személyautót helyeztek forgalomba az idei első hat hónapban, 4,3 százalékkal többet,…