Ez húszezer kilométeres éves futásteljesítmény mellett 50 évnyi használhatóságot jelentene.
A Geely Aegis bemutatott egy olyan kompakt méretű lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátort, amely 3500 töltési-kisütési ciklust bír érdemi kapacitásvesztés nélkül; ez nagyjából egymillió kilométeres futásteljesítménynek felel meg.
Az akkumulátorcella másik fontos paramétere, hogy közel 40 százalékkal rövidebb, mint a manapság használt hasonló „blade” cellák. Ennek révén a cella kisebb belső ellenállású, így a saját hőterhelése is kisebb. Az akkumulátor fajlagos energiasűrűsége 192 Wh kilogrammonként.
A Geely szerint az akkumulátort nagy megbízhatóság és tartósság jellemzi. Állításuk szerint használható ultragyors töltéssel (10-ről 80 százalékra 17 perc alatt tölthető) kritikus túlmelegedés nélkül, és -30 fokos fagyban az a töltöttségének 90,54 százalékát megtartja. A korábbi blade cellák 78,96 százalékot képesek átlagosan megőrizni ilyen hőmérsékleti viszonyok mellett – írja a CarNewsChina.
A hírek szerint az akkumulátor az augusztusban debütáló Geely Galaxy E5 crossoverben már benne is lesz. Kétféle akkukapacitással lesz elérhető a modell, 49 és 60 kWh-val, amelyek közül a kisebb 440, a nagyobb 530 kilométeres hatótávot biztosít a kínai mérési szabványok szerint.
Hasonlóan nagy élettartamú akkumulátorral már más kínai márka is jelentkezett, a nálunk gyárat építő CATL egyelőre buszokra és nehézgépekre fejlesztett akksija 1,5 millió kilométert ígér, az első 1000 teljes töltés során nulla százalékos degradációval.
Forrás: hvg.hu
Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…
Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…
A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…
2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…
A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…
Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…