A McKinsey tanácsadó vállalat egy felmérést végzett világszerte, amelyben villanyautó tulajdonosokat kérdeztek arról, hogy megbánták-e, hogy alternatív hajtású autóra váltottak, illetve, hogy vennének-e ismét belső égésű motoros autót.
A német válaszadók 25 százaléka az mondta, hogy inkább visszaülne egy hagyományos autóba, azonban ez a szám még nem számít soknak az amerikai megkérdezettek 46 százalékos, illetve az ausztrál megkérdezettek 49 százalékos visszaváltási hajlandóságához képest. A három legfontosabb ok a magas ár és üzemeltetési költség, az otthoni töltés lehetőségének hiánya, illetve a hatótávpara volt
Egy másik, nem csak villanyautó tulajdonosokat vizsgáló felmérésben azt is vizsgálták, hogy mekkora hatótávot várnak el a vásárlók egy újonnan vásárolt elektromos autótól. Az új villanyautóktól elvárt hatótáv átlagosan 469 kilométer, amelyet jelenleg nem sok piacon lévő villanyautó tud gond nélkül teljesíteni. Az előző évben ez a szám 435 kilométer volt. Érdekes adalék, hogy a német autósok átlagosan mindössze 35 kilométert vezetnek naponta.
Felmérték azt is, hogy az emberek több, mint 70 százaléka tervezi elektromos vagy hibrid meghajtású autó vásárlását, illetve, hogy a megkérdezettek 21 százaléka soha nem venne elektromos autót. A legnagyobb szkepticizmus azokban az emberekben van, akik még sohasem vezettek elektromos autót.
Forrás: totalcar.hu Kép: YouTube
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…