Categories: Hírek

Változtattak a budapesti közlekedési szabályokon

Kik használhatják ezután a buszsávokat?

 

Nagy öröm és megtiszteltetés, hogy most Magyarországra került a sor az Európai unió soros elnökségében. Persze vannak problémák, hogy gazdaság meg háború és társai, no de van ezek között egy szemre kisebb, viszont belegondolva valóban érdekes probléma. És ez a budapesti közlekedés. Mivel a soros elnökség ideje alatt várhatóan tele lesz a főváros delegációkkal. Az újabb dugógenerátor méregfogát az Építési és Közlekedési Minisztérium igyekszik kihúzni.

Mégpedig a közúti közlekedés szabályainak módosításával. A tárca azt akarja segíteni, hogy a júliustól kezdődő magyar uniós elnökség ne okozzon többletterhelést a főváros amúgy is forgalmas úthálózatán.

 

2024 júliusától Magyarország látja el az Európai Unió soros elnökségét. A diplomáciai csúcsüzem, az aktív és a kontinens kiemelten fontos kérdéseire fókuszáló magyar elnökség munkája jelentős számú nemzetközi delegáció mozgását teszi szükségessé. Annak érdekében, hogy ez ne okozzon további terhelést Budapest amúgy is forgalmas úthálózatán, a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet módosításával lehetővé válik, hogy a delegációk kijelölt járművei az autóbusz- és trolibuszforgalom, azaz a közösségi közlekedés zavarása nélkül az autóbusz forgalmi sávokban közlekedjenek – áll a közleményükben.

 

Csak a kijelölt járművek

A Magyar Közlöny 2024. június 28-i számában megjelent jogszabálymódosítással a kormány lehetővé teszi, hogy más kiemelten fontos és külön e célból megjelölt esemény lebonyolítása során is lehetővé váljon a kijelölt járművek forgalmának elvezetése a buszsávon keresztül, elkerülve így a fővárosi forgalom további növelését. Mindez azonban szigorúan csak a kijelölt járművekre vonatkozik, amelyek a közösségi közlekedés zavarása nélkül élhetnek ezzel a lehetőséggel, azaz a buszsáv továbbra is az autóbuszoké, taxiké és a trolibuszoké, a közösségi közlekedésnek itt elsőbbsége van.

Bizonyos korlátozások és tilalmak alóli, szigorú feltételek szerint történő felmentésre – mint a buszsávok kizárólag a kijelölt járművek számára történő időszaki megnyitása – más európai ország, így például Németország közlekedési rendszere is lehetőséget biztosít – írták.

Forrás: blikk.hu Kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

14 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

14 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago