Nagy öröm és megtiszteltetés, hogy most Magyarországra került a sor az Európai unió soros elnökségében. Persze vannak problémák, hogy gazdaság meg háború és társai, no de van ezek között egy szemre kisebb, viszont belegondolva valóban érdekes probléma. És ez a budapesti közlekedés. Mivel a soros elnökség ideje alatt várhatóan tele lesz a főváros delegációkkal. Az újabb dugógenerátor méregfogát az Építési és Közlekedési Minisztérium igyekszik kihúzni.
Mégpedig a közúti közlekedés szabályainak módosításával. A tárca azt akarja segíteni, hogy a júliustól kezdődő magyar uniós elnökség ne okozzon többletterhelést a főváros amúgy is forgalmas úthálózatán.
2024 júliusától Magyarország látja el az Európai Unió soros elnökségét. A diplomáciai csúcsüzem, az aktív és a kontinens kiemelten fontos kérdéseire fókuszáló magyar elnökség munkája jelentős számú nemzetközi delegáció mozgását teszi szükségessé. Annak érdekében, hogy ez ne okozzon további terhelést Budapest amúgy is forgalmas úthálózatán, a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet módosításával lehetővé válik, hogy a delegációk kijelölt járművei az autóbusz- és trolibuszforgalom, azaz a közösségi közlekedés zavarása nélkül az autóbusz forgalmi sávokban közlekedjenek – áll a közleményükben.
Csak a kijelölt járművek
A Magyar Közlöny 2024. június 28-i számában megjelent jogszabálymódosítással a kormány lehetővé teszi, hogy más kiemelten fontos és külön e célból megjelölt esemény lebonyolítása során is lehetővé váljon a kijelölt járművek forgalmának elvezetése a buszsávon keresztül, elkerülve így a fővárosi forgalom további növelését. Mindez azonban szigorúan csak a kijelölt járművekre vonatkozik, amelyek a közösségi közlekedés zavarása nélkül élhetnek ezzel a lehetőséggel, azaz a buszsáv továbbra is az autóbuszoké, taxiké és a trolibuszoké, a közösségi közlekedésnek itt elsőbbsége van.
Bizonyos korlátozások és tilalmak alóli, szigorú feltételek szerint történő felmentésre – mint a buszsávok kizárólag a kijelölt járművek számára történő időszaki megnyitása – más európai ország, így például Németország közlekedési rendszere is lehetőséget biztosít – írták.
Forrás: blikk.hu Kép: illusztráció
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…