A SEAT Leon műszaki és technológiai újításon megy keresztül. Új motorokat kap – köztük egy új 1.5 TSI motorral és a plug-in hybrid motorok új generációjával –, valamint tökéletesített digitalizációt a vezetőtérben az 5 ajtós és a kombi változatban egyaránt.
„A SEAT Leon továbbra is kulcsfontosságú a márka stratégiájában, sikeres pályán haladva és új technológiákkal felvértezve” – számolt be Wayne Griffiths, a SEAT vezérigazgatója. „A bővített motorválaszték, amely az új generációs plug-in hybrid motorokat és a digitális technológiákat is felöleli, továbbra is a fejlődés útját követi.”
A SEAT Leon továbbra is a márkastratégia alappillére. Számos erőátviteli rendszerrel kapható, négy különböző technológiával: TSI (benzin), eTSI (lágy hibrid), TDI (dízel) és PHEV (hálózatról tölthető hibrid) motorral. Összesen hét különböző erőátviteli rendszer használatos 115 lóerőtől (85kW) 204 lóerőig (150 kW).
Kizárólag négyhengeres motorokkal rendelhető: 1.5 TSI (benzin, mild-hybrid és plug-in hybrid) vagy 2.0 TDI (dízel) változatban.
A SEAT Leon belépési pontja az új 1.5 TSI motor (korábban: 1.0 TSI), amely 115 LE/85 kW (+5 LE/4 kW) teljesítményre, illetve 220 Nm nyomatékra (+20 Nm) képes, és 6 sebességes kézi sebességváltóhoz kapcsolódik. Széndioxid-kibocsátása 120–132 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 100 km-en 5,3–5,8 liter a hivatalos WLTP vizsgálati ciklus szerint.
Két mild-hybrid opcióval is elérhető (eTSI): 1,5 literes 115 LE (85 kW) teljesítményű és 150 LE (110 kW) teljesítményű változatban, kizárólag 7 sebességes DSG váltóval. A belsőégésű motorhoz 48 V-os mild-hybrid technológiát társít, amely nemcsak a villamosításból adódó hatékonyságot szavatolja, hanem a kényelmet is.
A SEAT Leonhoz immár elérhető a plug-in hybrid motorok új generációja is 204 LE (150 kW) teljesítménnyel és 350 Nm nyomatékkal. Ez a modellvariáns egy 1,5 literes TSI 150 LE (110 kW) benzinüzemű motort, egy 115 LE (85 kW) teljesítményű villanymotort és egy 19,7 kWh-s lítiumion-akkumulátorcsomagot foglal magában. Ezzel a kombinációval a SEAT Leon tisztán elektromos hatótávolsága pedig több mint 100 km-re nő. Ha pedig az akkumulátort fel kell tölteni, a járművezetők már akár 50 kW teljesítménnyel is megtehetik egy DC gyorstöltővel, ill. 11 kW-tal otthon váltakozó áramú fali töltőkészülékkel.
A SEAT Leon külső megjelenésében is technológiai újításokat hoz: az új, opcionális Matrix LED fényszórók először vannak jelen a SEAT ferde hátú autóján.
A SEAT Leon belső tere új alapokra helyezi a digitalizációt a továbbfejlesztett kezelőfelülettel (HMI), amely a digitális vezetőtérben (10,25”) ölt testet a kormány mögött, illetve a nagyobb, 10,4”-os standard (korábban: 8,25”) vagy a 12,9”-os infotainment rendszerben – mindkettő retró kivilágított csúszkával. Amikor pedig mobileszközét szeretné feltölteni, a SEAT Leon akár 15 W-os vezeték nélküli gyorstöltést is tud biztosítani hűtött technológiával.
A Barcelonában, a vállalat martorelli létesítményeiben tervezett és fejlesztett SEAT Leon gyártása 2024 májusásban elkezdődött, és hamarosan a magyar piacra is megérkezik.
Forrás: Porsche Hungaria
Nem célszerű arra játszani, hogy előbb kiszúrjuk a traffipaxokat, mint ahogy azok lefotóznának minket. Az…
A nyári csúcsidőszakra egészen szeptember 1-ig szüneteltetik az M7-es autópálya felújítását. Leállítják nyárra az M7-es…
Hétfőtől egy héten keresztül fokozott rendőri ellenőrzést tartanak Magyarország közútjain, melynek célja a járművezetők ittas…
Spanyolország az egyik legnépszerűbb nyaralóhely a magyar utazók között is. Azonban gyakorlott nyaralóként is érdemes…
Az Uber budapesti indulásának első évfordulóját ünnepli. Az Uber Budapesten kívüli terjeszkedése Miskolc városával indul.…
Az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslattal szervezné át a műszaki vizsgáztatást. Ennek részeként kötelezővé…