Categories: Hírek

Kétszer annyit esznek a hibridek, mint papíron

Üzemanyag-fogyasztásuk és károsanyag-kibocsátásuk magasabb a gyakorlatban a konnektorról tölthető hibrideknek. Abban, hogy a gyári adatok nem tükrözik a valóságot, a tudatosság (hiánya) is közrejátszik.

 

Valós adatok alapján a legkelendőbb plug-in hibrid autók vezetői évente csaknem kétszer annyit költenek üzemanyagra, mint amennyit a gyári, laboratóriumi teszteken alapuló adatok sugallnak – írja a Guardian.

 

Amíg a gyártók azt állítják, hogy átlagos használat mellett az éves üzemanyagköltség körülbelül 560 fontra rúg – ami 253 ezer forintnak felel meg –, igazából 1059 fontot, azaz 478 ezer forintot költenek a tulajdonosok. Az Energy and Climate Intelligence Unit (ECIU) nevű európai éghajlatkutató csoport jelentése szerint.

Ennek egyik fő oka az, hogy nem használják a konnektoros hibridek (PHEV) elektromos rásegítését, noha a legtöbb esetben megtehetnék.

Angliában az autóval megtett utak 94 százaléka 25 mérföldnél, vagyis 40 kilométernél rövidebb – ezzel szemben az akkumulátorok átlagos hatótávolsága 40 mérföld, azaz 64 kilométer.

 

Márciusi elemzésében azt írta az EU Európai Bizottsága, hogy a 2021-ben újonnan nyilvántartásba vett plug-in hibridek szén-dioxid-kibocsátása valójában 3,5-szer magasabb. 600 ezer autó adatai alapján a különbséget „nagyrészt” az adja a laboratóriumi tesztekhez képest, hogy a(z előzetes) feltételezésekkel ellentétben a gyakorlatban nem töltik fel, így nem is használják az elektromos hajtást.

Az uniós adatok szerint azonban még így is megéri kifizetődő a konnektorról tölthető autók használata: az ECIU szerint 1652 font, azaz 746 ezer forint egy hagyományos benzinmotoros autó éves üzemanyagköltsége, ami 56 százalékkal több a fentebb említett összegnél. Aki pedig elektromos autóra vált, ennek kevesebb mint a negyedéből, 388 fontból, átszámítva 175 ezer forintból megússza a „tankolást”.

 

A legkedvezőbb forgatókönyv azonban csak otthoni töltés esetében állja meg a helyét: az Egyesült Királyságban 1 kWh-nyi áramért 24,5 pennyt, azaz körülbelül 110 forintot kell fizetni.

A költségeket a nyilvános töltőpontok használata megdobhatja, ahogyan azt a magyarországi példa is szemlélteti: az elektromos áram lakossági díja – rezsicsökkentett alapon – 38-40, piaci áron 75 forint, míg például a Mobiliti nyilvános töltőoszlopain a hagyományos váltóáramú töltésért kWh-ként 225, villámtöltés esetén 380 forintot kérnek el, 5 forintos percdíj kíséretében.

Forrás: vezess.hu kép: illusztráció

 

Double D

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

1 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

1 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago