Üzemanyag-fogyasztásuk és károsanyag-kibocsátásuk magasabb a gyakorlatban a konnektorról tölthető hibrideknek. Abban, hogy a gyári adatok nem tükrözik a valóságot, a tudatosság (hiánya) is közrejátszik.
Valós adatok alapján a legkelendőbb plug-in hibrid autók vezetői évente csaknem kétszer annyit költenek üzemanyagra, mint amennyit a gyári, laboratóriumi teszteken alapuló adatok sugallnak – írja a Guardian.
Amíg a gyártók azt állítják, hogy átlagos használat mellett az éves üzemanyagköltség körülbelül 560 fontra rúg – ami 253 ezer forintnak felel meg –, igazából 1059 fontot, azaz 478 ezer forintot költenek a tulajdonosok. Az Energy and Climate Intelligence Unit (ECIU) nevű európai éghajlatkutató csoport jelentése szerint.
Ennek egyik fő oka az, hogy nem használják a konnektoros hibridek (PHEV) elektromos rásegítését, noha a legtöbb esetben megtehetnék.
Angliában az autóval megtett utak 94 százaléka 25 mérföldnél, vagyis 40 kilométernél rövidebb – ezzel szemben az akkumulátorok átlagos hatótávolsága 40 mérföld, azaz 64 kilométer.
Márciusi elemzésében azt írta az EU Európai Bizottsága, hogy a 2021-ben újonnan nyilvántartásba vett plug-in hibridek szén-dioxid-kibocsátása valójában 3,5-szer magasabb. 600 ezer autó adatai alapján a különbséget „nagyrészt” az adja a laboratóriumi tesztekhez képest, hogy a(z előzetes) feltételezésekkel ellentétben a gyakorlatban nem töltik fel, így nem is használják az elektromos hajtást.
Az uniós adatok szerint azonban még így is megéri kifizetődő a konnektorról tölthető autók használata: az ECIU szerint 1652 font, azaz 746 ezer forint egy hagyományos benzinmotoros autó éves üzemanyagköltsége, ami 56 százalékkal több a fentebb említett összegnél. Aki pedig elektromos autóra vált, ennek kevesebb mint a negyedéből, 388 fontból, átszámítva 175 ezer forintból megússza a „tankolást”.
A legkedvezőbb forgatókönyv azonban csak otthoni töltés esetében állja meg a helyét: az Egyesült Királyságban 1 kWh-nyi áramért 24,5 pennyt, azaz körülbelül 110 forintot kell fizetni.
A költségeket a nyilvános töltőpontok használata megdobhatja, ahogyan azt a magyarországi példa is szemlélteti: az elektromos áram lakossági díja – rezsicsökkentett alapon – 38-40, piaci áron 75 forint, míg például a Mobiliti nyilvános töltőoszlopain a hagyományos váltóáramú töltésért kWh-ként 225, villámtöltés esetén 380 forintot kérnek el, 5 forintos percdíj kíséretében.
Forrás: vezess.hu kép: illusztráció
Sajtótájékoztatót tartott szerdán Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály Balesetmegelőzési Osztály osztályvezetője, ahol bejelentést tett: csütörtöktől…
Karambolozott a levegőben két repülő autó a közelgő kínai légishow próbáján, az egyik jármű megsérült…
A múlt héten a BKK megküldte a Fővárosi Taxirendelet módosításának tervezetét a taxis szakmai és…
A rendőrség egy pécsi baleset szemtanúit keresi. A Pécsi Rendőrkapitányság 02010/3002/2025. bűnügyi számon nyomozást folytat…
Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…
Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…