Categories: Hírek

Mi a kapcsolat a járdaszegélyek és az elektromos autók töltése között?

Ez nem egy rossz vicc… – Hamarosan több közük lehet egymáshoz, mint gondolná

Ahol nincs elég hely az elektromos autók töltőállomásának, ott az új „töltőszegély” segíthet: Németországban, Köln agglomerációjában már több töltőpontot is üzembe helyeztek, ahol az elektromos autók közvetlenül az út szélén tölthetnek. A járdaszegély jelenthet megoldást a helyhiányra.

 

Nincs hely az úttesten és útban a járda, amire nem lehet kábelt fektetni: ez a két legnagyobb akadálya a városi környezetben a töltőállomás-telepítésnek. Erre hivatottak a töltőszegélyek – ahogy Németországban nevezik a berendezést -, ahol az elektromos autó közvetlenül a járdaszegélybe épített rendszerből veszi a szükséges áramot egy földbe ágyazott aljzaton keresztül.

 A cél az, minél jobban kiépítsék a töltőhálózatot, megadva a feltételt a kényelmes e-autózáshoz. Az új töltési lehetőséget a Rheinmetall technológiai csoport fejlesztette ki. A közvetlenül a járdaszegélybe épített töltőállomásokat Kölnben a TankE töltőinfrastruktúra-szolgáltató (az Auto Bild partnere) üzemelteti Köln városának finanszírozásával. Emellett az áramszolgáltatók is támogatják a meglehetősen praktikus kezdeményezést.

 

Milyen előnyei vannak a töltőszegélynek?

Mindenekelőtt a minimális helyigény teszi vonzóvá a Rheinmetall-rendszert a városközpontok és agglomerációk számára, ahol még bővíthető az elektromos hálózat. A téli töltést, hogy a rendszer ne fagyjon meg, a beépített fűtőberendezés teszi lehetővé, amely képes megolvasztani a havat és a jeget. A telepítés is sokkal egyszerűbb, mint egy hagyományos elektromos autó töltőállomás esetében. A szakértők szerint a járdaszegély-rendszer a meglévő városi infrastruktúrát anélkül korszerűsítheti, hogy különösebb felfordulást okozna a telepítése, ráadásul több berendezést tudnak telepíteni, mint az eddig használt rendszerekből.

 Sok helyen a műemlékvédelmi rendelet is korlátozza, mit építhetnek az adott városrészben a parkolókba. A városközpontokban a térbe benyúló, két méter magas nyilvános töltőállomással szemben erősen tiltakoznának, akik szeretnék megőrizni az épített örökség korahű képét. Ezzel ellentétben a helytakarékos, járdaszegélybe süllyeszthető áramforrás megfelelő alternatívát jelent. A nyilvános töltőpontok problémája ezzel megoldódott, amennyiben a német kezdeményezés sikeres lesz.

 

Másik olyan szituáció, amelyben áthidaló megoldást jelent a járdaszegélybe helyezett töltő, amikor az elektromos kábel-rendszer, tehát az áramforrás messze van az út szélétől. Ekkor a kábelt vagy a járdán vagy a járda felett kellene valahogy vezetni. Amennyiben az e-autó csatlakozójához a járda alatt (minimális munkálattal járna) vezetik az áramot, akkor még csak ideiglenesen sem kellene a töltőállomástól a kocsiig a járdán keresztül húzni a drótot.

Forrás: blikk.hu

Double D

Recent Posts

Bevételi határok 2025

Vállalkozásunkban többféle bevételi határra is figyelnünk kell, ha adófizetésünket optimalizálni szeretnénk. Itt most nem azokra…

23 óra ago

Ezek a használt autók hibásodnak meg leggyakrabban

A német közlekedési hatóság hosszú ideje vezeti, melyek a leggyakoribb problémák a népszerű autós szériáknál.…

23 óra ago

Drasztikusan csökkentenék a sebességet lakott területen belül

Egyre több német település csatlakozik a mozgalomhoz, amely a városi utak biztonságának növelését tűzte ki…

23 óra ago

Leégett egy taxi Kajászón, vitte magával a házat is

Kigyulladt egy Hyundai Ioniq taxi Kajászón. A tűz átterjedt a közeli lakóházra. Végül eloltották a…

2 nap ago

Pár nap, és kimerül az állami támogatás, már nem sokan tudják igénybe venni

Aki elektromos autóra akar pályázni, most lépjen, a pénzszámláló ugyanis már az utolsó milliókat pörgeti.…

2 nap ago

Egy hétig fókuszban a gyorshajtók

A gyorshajtás még mindig vezető baleseti ok, ezért most is ennek a visszaszorítását céloztuk meg.…

2 nap ago