Categories: Hírek

Országos Taxisszövetség: Az első pillanattól kezdve elleneztük a rakpartok lezárását

A szervezet elnöke szerint amennyiben a rakpart forgalmát beterelik a belvárosba, még kaotikusabbá fog válni a közlekedés Budapesten.

 

Az első pillanattól kezdve ellenezte az Országos Taxisszövetség (OTSZ) a rakpartok lezárását Metál Zoltán, a szervezet elnöke szerint.

Az elmúlt évtizedekben erősen emelkedett a rakpartokat használó gépjárművek száma, annak ellenére, hogy a menetidő is ezzel arányosan nőtt. Ha ezeket a járműveket a főváros betereli a belvárosba, akkor a jelenlegi dugók még kaotikusabb helyzetet eredményeznek – emelte ki Metál Zoltán, majd hozzátette, minden gépjárművezető – ahogy a taxisok is – szomorúan veszik tudomásul, hogy egyre nagyobb a közlekedési káosz Budapesten.

 

Érdemes megnézni, hogy  például a Blaha Lujza téren miképpen reagál egy ilyen csomópontban lévő változásra a forgalom: amikor elindulhatnának a József körúton a zöld jelzésre a két forgalmi, továbbá biciklisávon a járművek jobbra a Rákóczi útra, az Astoria irányába, akkor egyszer csak megtorpannak, mert épp  akkor a gyalogosoknak is hosszú percekig zöld a jelzőlámpa – tette hozzá az OTSZ elnöke, aki lapunk megkeresésére válaszolva elmondta, nem azért nem támogatják az elmúlt években a főváros által hozott forgalomcsökkentő intézkedéseket, mert bárkivel is ellenkezni szeretnének, hanem azért, mert véleményük szerint maga a forgalomcsökkentő koncepció a hibás, ugyanis a társadalom többsége ma még igényli a saját gépjármű használatát.

 

Nem véletlenül nőtt az elmúlt évtizedben az üzembe helyezett használt és új autók száma. Több oka van annak, hogy egyik napról a másikra miért nem használják többen a közösségi közlekedést, és annak is, hogy miért nem szeretnének tömegek kerékpárral közlekedni. Ahogy hosszú évekig a sávlezárások és a felfestett kerékpársávok nélkül is békésen, egymásra figyelve megfértek egymás mellett a közúti közlekedés résztvevői, úgy ez ma sem lenne másként – emelte ki Metál Zoltán, aki szerint sokan úgy érzik, hogy a kerékpárosoknak több a joga, mint a kötelezettsége más járművekkel szemben. Jelenleg a legnagyobb szükség a korábbi egyensúly visszaállítására van, aminek eredményeként a folyamatos feszültségkeltés helyett józan érveket kellene ütköztetni a higgadt megoldásokkal.

 

Azzal az intézkedési tervvel, hogy minél több sávot elvesznek az autósoktól – remélve, hogy akkor majd nem ülnek autóba –, nem lesz kisebb a dugók száma. Ellenkezőleg. Még hosszabb és még nagyobb dugók lesznek – jelentette ki az OTSZ elnöke, majd hozzátette, a taxisok az elmúlt időszakban elkezdték kerülni azokat a helyeket, ahol nagyobb dugók alakulhatnak ki, ahogy az utasok többsége is inkább elfogadja a hosszabb, de gyorsabb kerülőút használatát, mert látják és tapasztalják a mindennapos és egyre nagyobb dugókat.

Forrás: magyarnemzet.hu Kép: illusztráció

 

Double D

Recent Posts

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

20 óra ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

21 óra ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

21 óra ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

21 óra ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

2 nap ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

3 nap ago