További 20 helyszínre kerül 4-4 db egyenként 150 kW teljesítményű töltőoszlop a Mobiliti hálózatában, amelyre 3 millió euró (1,17 milliárd forint) forrást biztosít az Európai Unió.
A 80 új töltőoszlopot a TEN-T úthálózat mentén fogják telepíteni, hogy Magyarország megfelelhessen az AFIR követelményeknek, ezért mindegyik helyszínen legalább 600 kVA elektromos tápellátást kell kiépíteni és helyszínenként 4 db 150 kW teljesítményű töltőoszlopot kell elhelyezni.
Szintén az EU társfinanszírozásával 10 hasonló töltőállomás kivitelezése már folyamatban van Auchan áruházak parkolóiba a Mobiliti hálózatban, a fenti 20 helyszín ezeken felül értendő.
Iparági források szerint az új töltők autópálya pihenőkbe kerülhetnek, így a hosszabb úton lévő villanyautósok számára a töltési időt nem fogja növelni (akár duplázni) az autópályák és a töltők közötti útszakasz megtételéhez szükséges kitérő.
Forrás: villanyautosok.hu Kép: illusztráció
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…
Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…
Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…