További 20 helyszínre kerül 4-4 db egyenként 150 kW teljesítményű töltőoszlop a Mobiliti hálózatában, amelyre 3 millió euró (1,17 milliárd forint) forrást biztosít az Európai Unió.
A 80 új töltőoszlopot a TEN-T úthálózat mentén fogják telepíteni, hogy Magyarország megfelelhessen az AFIR követelményeknek, ezért mindegyik helyszínen legalább 600 kVA elektromos tápellátást kell kiépíteni és helyszínenként 4 db 150 kW teljesítményű töltőoszlopot kell elhelyezni.
Szintén az EU társfinanszírozásával 10 hasonló töltőállomás kivitelezése már folyamatban van Auchan áruházak parkolóiba a Mobiliti hálózatban, a fenti 20 helyszín ezeken felül értendő.
Iparági források szerint az új töltők autópálya pihenőkbe kerülhetnek, így a hosszabb úton lévő villanyautósok számára a töltési időt nem fogja növelni (akár duplázni) az autópályák és a töltők közötti útszakasz megtételéhez szükséges kitérő.
Forrás: villanyautosok.hu Kép: illusztráció
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…