Categories: Hírek

Gyakorlatilag “örökéletű” akkumulátort mutathatott be a CATL

1,5 millió kilométert bírhat a CATL új akkuja

 

Új akkumulátorcsomagot fejlesztett ki a kínai CATL, együttműködve a Yutong Bus-szal. Az modern aksinak 15 év vagy 1,5 millió kilométer lehet az élettartama. Sőt, az első ezer töltési ciklusban nem mutat számottevő kapacitáscsökkenést a fejlesztői szerint.

 

Az Electrek információi alapján az új akkumulátor haszongépjárművekben – például buszokban és teherautókban – lesz használatos.

A technológia konkrét működési elvét nem tárták fel, azonban a Battery Bulletin szerint a hosszú élettartam eléréséhez lítium-vas-foszfát (LFP) cellákat használtak. Emellett valahogyan sikerül megelőzniük, hogy az első töltési ciklusok alkalmával előforduló lerakódások miatt csökkenjen az akku kapacitása.

A CATL és a Yutong 2012 óta dolgozik együtt haszongépjárműveknek szánt akkumulátorokon. A HVG megjegyzi, az új akkuikat először jellemzően buszokban alkalmazzák, mivel a magas költségek és az alacsonyabb energiasűrűség egy nagyobb járműnél kevésbé jelent problémát. Azonban a CATL technológiáját számos meghatározó globális autógyártó is használja a személyautóinál.

 

Jóideje az akkumulátor okozza a legtöbb problémát az autókban

Egyébként a mentési statisztikái szerint több mint 3,5 millió alkalommal kellett meghibásodott járművekhez kimennie a német autóklub (ADAC) Sárga Angyal szolgálatának tavaly. 100 ezerrel többször, mint egy évvel korábban.

Az adataik arra is rávilágítottak, a leggyakoribb meghibásodások sorrendje évek óta változatlan. 2023-ban az akkumulátor hibája okozta a segélyhívások 44,1 százalékát. 22,8 százalékot tettek ki a motorral és a motorvezérléssel kapcsolatos problémák. Ezeket követték 10,5 százalékkal a generátor, az önindító, a jármű elektromos rendszerének és a világításának a gondjai.

 

Kiemelték, több lett a villanyautó az utakon, így többhöz hívták a Sárga Angyalt ilyen járművekhez is. Tavaly 30 ezer alkalommal kellett segíteniük elakadt akkumulátoros autókon. Viszont ez jelentős, 50 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Ezeknél a járműveknél is az indítóakkumulátor volt a meghibásodások leggyakoribb oka.

Hibrid autókhoz nagyjából 44 ezerszer mentek ki.

Forrás: haszon.hu Kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Eljött a pillanat: vége a sorban állásnak a horvát autópályákon

Megszűnik a fizetőkapuknál való megállás, az autósok folyamatosan haladhatnak majd az autópályákon. Horvátország megkezdi az…

16 óra ago

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

1 nap ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

3 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

3 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

3 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

3 nap ago