Categories: Hírek

Gyakorlatilag “örökéletű” akkumulátort mutathatott be a CATL

1,5 millió kilométert bírhat a CATL új akkuja

 

Új akkumulátorcsomagot fejlesztett ki a kínai CATL, együttműködve a Yutong Bus-szal. Az modern aksinak 15 év vagy 1,5 millió kilométer lehet az élettartama. Sőt, az első ezer töltési ciklusban nem mutat számottevő kapacitáscsökkenést a fejlesztői szerint.

 

Az Electrek információi alapján az új akkumulátor haszongépjárművekben – például buszokban és teherautókban – lesz használatos.

A technológia konkrét működési elvét nem tárták fel, azonban a Battery Bulletin szerint a hosszú élettartam eléréséhez lítium-vas-foszfát (LFP) cellákat használtak. Emellett valahogyan sikerül megelőzniük, hogy az első töltési ciklusok alkalmával előforduló lerakódások miatt csökkenjen az akku kapacitása.

A CATL és a Yutong 2012 óta dolgozik együtt haszongépjárműveknek szánt akkumulátorokon. A HVG megjegyzi, az új akkuikat először jellemzően buszokban alkalmazzák, mivel a magas költségek és az alacsonyabb energiasűrűség egy nagyobb járműnél kevésbé jelent problémát. Azonban a CATL technológiáját számos meghatározó globális autógyártó is használja a személyautóinál.

 

Jóideje az akkumulátor okozza a legtöbb problémát az autókban

Egyébként a mentési statisztikái szerint több mint 3,5 millió alkalommal kellett meghibásodott járművekhez kimennie a német autóklub (ADAC) Sárga Angyal szolgálatának tavaly. 100 ezerrel többször, mint egy évvel korábban.

Az adataik arra is rávilágítottak, a leggyakoribb meghibásodások sorrendje évek óta változatlan. 2023-ban az akkumulátor hibája okozta a segélyhívások 44,1 százalékát. 22,8 százalékot tettek ki a motorral és a motorvezérléssel kapcsolatos problémák. Ezeket követték 10,5 százalékkal a generátor, az önindító, a jármű elektromos rendszerének és a világításának a gondjai.

 

Kiemelték, több lett a villanyautó az utakon, így többhöz hívták a Sárga Angyalt ilyen járművekhez is. Tavaly 30 ezer alkalommal kellett segíteniük elakadt akkumulátoros autókon. Viszont ez jelentős, 50 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Ezeknél a járműveknél is az indítóakkumulátor volt a meghibásodások leggyakoribb oka.

Hibrid autókhoz nagyjából 44 ezerszer mentek ki.

Forrás: haszon.hu Kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Egy éve Budapesten: hajós városnézéssel és vidéki terjeszkedéssel ünnepel az Uber

Az Uber budapesti indulásának első évfordulóját ünnepli. Az Uber Budapesten kívüli terjeszkedése Miskolc városával indul.…

4 óra ago

Nem támogatja Magyarország a 10 évesnél idősebb autók évenkénti műszakiztatását

Az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslattal szervezné át a műszaki vizsgáztatást. Ennek részeként kötelezővé…

4 óra ago

Térképen az EU-országok kedvenc autói – Magyarország kilóg a sorból

Egy friss térkép megmutatja, hogyan fest az újautó-eladások toplistája az EU tagállamaiban, vagyis melyek a…

4 óra ago

Utcákat zárnak le Budapest belvárosában

Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…

1 nap ago

Most érkezett! Új sztráda épül Budapesten: ennek sokan nem fognak örülni, itt vannak a részletek

Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát. A BKK Budapesti…

1 nap ago

Egy cetli tette híressé az önzetlen taxist – ez állt rajta

Meglepően önzetlen taxis hírére kapta fel a fejét az online világ, a 28 éves sofőr…

2 nap ago