Categories: Hírek

Gyakorlatilag “örökéletű” akkumulátort mutathatott be a CATL

1,5 millió kilométert bírhat a CATL új akkuja

 

Új akkumulátorcsomagot fejlesztett ki a kínai CATL, együttműködve a Yutong Bus-szal. Az modern aksinak 15 év vagy 1,5 millió kilométer lehet az élettartama. Sőt, az első ezer töltési ciklusban nem mutat számottevő kapacitáscsökkenést a fejlesztői szerint.

 

Az Electrek információi alapján az új akkumulátor haszongépjárművekben – például buszokban és teherautókban – lesz használatos.

A technológia konkrét működési elvét nem tárták fel, azonban a Battery Bulletin szerint a hosszú élettartam eléréséhez lítium-vas-foszfát (LFP) cellákat használtak. Emellett valahogyan sikerül megelőzniük, hogy az első töltési ciklusok alkalmával előforduló lerakódások miatt csökkenjen az akku kapacitása.

A CATL és a Yutong 2012 óta dolgozik együtt haszongépjárműveknek szánt akkumulátorokon. A HVG megjegyzi, az új akkuikat először jellemzően buszokban alkalmazzák, mivel a magas költségek és az alacsonyabb energiasűrűség egy nagyobb járműnél kevésbé jelent problémát. Azonban a CATL technológiáját számos meghatározó globális autógyártó is használja a személyautóinál.

 

Jóideje az akkumulátor okozza a legtöbb problémát az autókban

Egyébként a mentési statisztikái szerint több mint 3,5 millió alkalommal kellett meghibásodott járművekhez kimennie a német autóklub (ADAC) Sárga Angyal szolgálatának tavaly. 100 ezerrel többször, mint egy évvel korábban.

Az adataik arra is rávilágítottak, a leggyakoribb meghibásodások sorrendje évek óta változatlan. 2023-ban az akkumulátor hibája okozta a segélyhívások 44,1 százalékát. 22,8 százalékot tettek ki a motorral és a motorvezérléssel kapcsolatos problémák. Ezeket követték 10,5 százalékkal a generátor, az önindító, a jármű elektromos rendszerének és a világításának a gondjai.

 

Kiemelték, több lett a villanyautó az utakon, így többhöz hívták a Sárga Angyalt ilyen járművekhez is. Tavaly 30 ezer alkalommal kellett segíteniük elakadt akkumulátoros autókon. Viszont ez jelentős, 50 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Ezeknél a járműveknél is az indítóakkumulátor volt a meghibásodások leggyakoribb oka.

Hibrid autókhoz nagyjából 44 ezerszer mentek ki.

Forrás: haszon.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Zúgnak a helikoptertaxik a Hungaroringre, 3,4 millió forint is lehet fejenként egy oda-vissza út

Hiába tiltakozott Karácsony Gergely tavaly hangosan a Forma-1 hétvégéjén jelentős számban közlekedő helikoptertaxik miatt, azok…

5 óra ago

Gyorshajtás: 25 járművet foglaltak le eddig Burgenlandban

Burgenlandban ismét lefoglalták egy gyorshajtó autóját, ezúttal Nickelsdorf/Miklóshalmanál. Ezzel az idén lefoglalt járművek száma tízre…

5 óra ago

Hetekig nehezebb lesz az élet az M0-son

Figyelmezteti a közlekedőket a Magyar Közút: heteken át tartó felújítás indul az M0-son, ezért a…

5 óra ago

Műszaki vizsgáztatás: száz nap alatt 1068 alkalommal vesztegették meg a kormánytisztviselőket

A nyomozó ügyészség bűnszövetségben, üzletszerűen elkövetett hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette és más bűncselekmények miatt emelt…

1 nap ago

Bezuhant a legkedveltebb használt elektromos autó ára: ennyiért lehet most Tesla Model 3-at venni

Jelentősen csökkent a használt elektromos autók ára Magyarországon 2025 első felében. A Használtautó.hu adatai szerint…

1 nap ago

Felelőtlen taxis

Pozitív lett a kábítószergyorsteszt annál a férfinél, aki balesetet okozott Ferencvárosban taxijával, amivel szórakozni vitte…

2 nap ago