Categories: Hírek

Gyakorlatilag “örökéletű” akkumulátort mutathatott be a CATL

1,5 millió kilométert bírhat a CATL új akkuja

 

Új akkumulátorcsomagot fejlesztett ki a kínai CATL, együttműködve a Yutong Bus-szal. Az modern aksinak 15 év vagy 1,5 millió kilométer lehet az élettartama. Sőt, az első ezer töltési ciklusban nem mutat számottevő kapacitáscsökkenést a fejlesztői szerint.

 

Az Electrek információi alapján az új akkumulátor haszongépjárművekben – például buszokban és teherautókban – lesz használatos.

A technológia konkrét működési elvét nem tárták fel, azonban a Battery Bulletin szerint a hosszú élettartam eléréséhez lítium-vas-foszfát (LFP) cellákat használtak. Emellett valahogyan sikerül megelőzniük, hogy az első töltési ciklusok alkalmával előforduló lerakódások miatt csökkenjen az akku kapacitása.

A CATL és a Yutong 2012 óta dolgozik együtt haszongépjárműveknek szánt akkumulátorokon. A HVG megjegyzi, az új akkuikat először jellemzően buszokban alkalmazzák, mivel a magas költségek és az alacsonyabb energiasűrűség egy nagyobb járműnél kevésbé jelent problémát. Azonban a CATL technológiáját számos meghatározó globális autógyártó is használja a személyautóinál.

 

Jóideje az akkumulátor okozza a legtöbb problémát az autókban

Egyébként a mentési statisztikái szerint több mint 3,5 millió alkalommal kellett meghibásodott járművekhez kimennie a német autóklub (ADAC) Sárga Angyal szolgálatának tavaly. 100 ezerrel többször, mint egy évvel korábban.

Az adataik arra is rávilágítottak, a leggyakoribb meghibásodások sorrendje évek óta változatlan. 2023-ban az akkumulátor hibája okozta a segélyhívások 44,1 százalékát. 22,8 százalékot tettek ki a motorral és a motorvezérléssel kapcsolatos problémák. Ezeket követték 10,5 százalékkal a generátor, az önindító, a jármű elektromos rendszerének és a világításának a gondjai.

 

Kiemelték, több lett a villanyautó az utakon, így többhöz hívták a Sárga Angyalt ilyen járművekhez is. Tavaly 30 ezer alkalommal kellett segíteniük elakadt akkumulátoros autókon. Viszont ez jelentős, 50 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Ezeknél a járműveknél is az indítóakkumulátor volt a meghibásodások leggyakoribb oka.

Hibrid autókhoz nagyjából 44 ezerszer mentek ki.

Forrás: haszon.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

A Volkswagen szerint az olcsó autóknál fenntarthatatlan lesz a belső égés

Eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani Bár végleges döntés…

6 óra ago

Új néven működik tovább áprilistól a Magyar Autóklub

A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…

1 nap ago

Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban

Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig - tájékoztatta…

1 nap ago

Lehet, hogy mégsem új a szalonautód? Az újautó-forgalmazók mocskos kis titka

Ha szalonból vásárolunk újautót, azt feltételezzük, hogy egy teljesen új, hibátlan és kifogástalan terméket kapunk…

1 nap ago

Majdnem frontális balesetet okozott egy önvezető taxi – az utas csak imádkozhatott

San Franciscóban december 9-én egy önvezető Waymo-taxi kis híján balesetet okozott, amikor hirtelen a szembejövő…

2 nap ago

Már nem a kipufogógáz a legnagyobb bűnös: más forrása van az autós szennyezésnek

Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…

4 nap ago