Categories: Hírek

Kiderült, mit gondolnak a sofőrök az önvezető autókról

Friss felmérés készült arról, milyen véleménnyel vannak a sofőrök az önvezető autókról. Ezzel párhuzamosan az amerikai Közúti Közlekedésbiztonsági Intézet is több vezetőtámogató rendszert tesztelt a közelmúltban.

 

A legtöbb sofőr tart az önvezető autóktól

Bár messze áll a világ a teljesen önvezető autók megvalósításától, de az AAA (American Automobile Association) új tanulmánya alapján ez nem is olyan nagy baj. A kutatásuk rámutat, az általuk megkérdezett sofőrök nagyjából kétharmada fél az autonóm járművektől.

 

Idén a válaszadók 66 százaléka vallotta, tart az önvezető autóktól. Ez 2 százalékkal kevesebb aggódó embert takar, mint tavaly, azonban 11 százalékos növekedés a 2022-es értékhez képest. Az önvezetésben bízók aránya idén és 2023-ban is 9 százalék volt. A többiek pedig bizonytalannak vallották magukat a technológiával kapcsolatban.

A Zöld Pálya megjegyzi, sokan idegenkednek a robotautóktól, de elfogadóbbak a vezetéstámogató rendszerekkel kapcsolatban. A megkérdezettek több mint fele nyitott az automatikus fékezési, a tolatási és a sávtartó asszisztensre. Viszont az aktív vezetési asszisztensről csak 42, az adaptív sebességtartó automatikáról pedig csupán 49 százaléknak van pozitív véleménye.

 

Lesújtó értékelést kapott a legtöbb nagy autógyártó vezetéstámogató rendszere

Egyébként a baleseti adatok alapján vizsgálta az amerikai Közúti Közlekedésbiztonsági Intézet a Tesla Atopilotjának és más vezetéstámogató rendszereknek a biztonsági előnyeit. A kutatásuk eredményeit a napokban közölték.

Megvizsgáltuk a biztosítási káresemények adatait. Vizsgáltuk a vezetéstámogató rendszerekkel rendelkező és az ilyen rendszerek nélküli járműveket. Megállapítottuk, nem csökkent a kárigények száma ezeknek a fejlettebb rendszereknek a következtében – idéztük David Harkey-t, az IIHS elnökét néhány napja.

 

A IIHS kilenc autógyártó 14 vezetéstámogató rendszerét értékelte a saját szabványai alapján. Csak egy kapott közülük elfogadható minősítést, mégpedig a Lexus LS hibrid szedánokhoz kínált Lexus Teammate with Advanced Drive.

Azonban a Tesla, a Mercedes-Benz, a BMW, a Nissan, a Ford, a GM, a Hyundai, a Genesis és a Volvo különböző rendszerei is “rossz” általános értékelést kaptak.

Viszont arra jutottak, az automatikus vészfékező rendszerek 50 százalékkal csökkentik a hátulról történő ütközések számát, valamint 30 százalékkal az olyan esetek mennyiségét, amikor gyalogosnak ütköznek járművek.

Forrás: haszon.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Jön a 30-as korlátozás a városokban?

De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…

7 óra ago

Alig fogyasztanak kevesebbet a konnektoros hibridek a belső égésű autóknál

Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…

7 óra ago

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

2 nap ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

3 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

4 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

5 nap ago